Skocz do zawartości

[4000zł - 8000zł] Rower uniwersalny


stpman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sprawa wygląda tak: zainwestowałem sporo w swój rower, który jak się okazało nadal jest hardtailem:) A dalsze inwestowanie w niego nie ma chyba sensu.

Pomyślałem sobie, że może lepiej byłoby zostawić ten rower w spokoju, pojeździć co nieco i kupić nową maszynę.

Czemu piszę rower uniwersalny? Bo chcę coś na czym pojadę na wycieczkę do lasu, zajadę do pracy, przejadę wygodnie 25km, zjadę szybko z górki;),ale też podjadę. Chciałbym oczywiście full'a bo wydaje się być bardziej wygodny niż hardtail. Moje myśli skierowałem w stronę rowerów enduro/all mountain. Raczej wolałbym coś nowego.

Co byście polecili? Czy w ogóle jest coś co może spełnić moje oczekiwania?

Napisano

Ja mam rower enduro i dojeżdżam nim do pracy bezproblemowo ;) 15km w jedną stronę. Mam 160mm skoku a znam ludzi którzy dojeżdżają rowerami o skoku 180mm bez żadnych problemów ;)

Napisano

Toporem też można się golić. Ale to "trochę" bez sensu.

 

Trance to rzeczywiście uniwersalny rower, 120mm skoku pozwala na odrobinę szaleństwa w terenie, a i po asfalcie można jechać bez większego zmęczenia. Choć sztywniak tu lepiej sobie poradzi.

Napisano

Moze byc i Trance, wybor jest spory, wszystkie generalnie sa ok. wzbierz ten na ktorym lepiej sie czujesz.

Ja mam rower enduro i dojeżdżam nim do pracy bezproblemowo ;) 15km w jedną stronę. Mam 160mm skoku a znam ludzi którzy dojeżdżają rowerami o skoku 180mm bez żadnych problemów

W tej sprawie podyskutuj z Tobo ;)

Napisano

Fulla bym chciał ponieważ hardtail jednak trochę obija pupsko na nierównościach(nawet jak się po lesie jedzie to trzeba wstawać na większych nierównościach), zwłaszcza jak się gna z górki te 60km/h to bywa ciekawie:)

W sumie rower do pracy mam, ale złożony z "odpadów":)

Napisano

Jeśli szukasz roweru w miarę uniwersalnego to wybierz Cross lub Treking. Bedzie to najlepszy wybór na dalsze wycieczki (gdzie wygoda to kwestia kluczowa,), a i w lekkim terenie sobie taki rower poradzi.

 

Z takim budżetem kupił bym Radon Scart 10.0, jeszcze z 1,5 tygodnia temu był za około 1200 EUR. Za tą sumę ciężko coś znaleźć lepszego z lepszym osprzętem czy niższa wagą. Moim zdaniem lider pod względem stosunek jakości/ komponentów do ceny. Na forum mamy całkiem sporą liczbę miłośników tej marki.

 

Jeśli chcesz Full to spójrz proszę na

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Skeen-7-0_id_20610_.htm

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Stage-7-0_id_20607_.htm

Napisano

Chciałbym oczywiście full'a bo wydaje się być bardziej wygodny niż hardtail. ..... Fulla bym chciał ponieważ hardtail jednak trochę obija pupsko na nierównościach(nawet jak się po lesie jedzie to trzeba wstawać na większych nierównościach), zwłaszcza jak się gna z górki te 60km/h to bywa ciekawie:)

 

 

Trudno znaleźć crossa z pełnym zawieszeniem ;)

  • Mod Team
Napisano

Ja mam skok po 150 i po asfalcie turlam sie całkiem sprawnie za sprawą blokady z tyłu i z przodu. Taki rower enduro z prawdziwego zdarzenia moze być lżejszy od przeciętnego crosa wiec jeżeli posiada blokady mozna sie nim swobodnie turlać po płaskim a jak przyjdzie ochota to zaszaleć i fiknąć z chodnika :P

Napisano

Ja mam skok po 150 i po asfalcie turlam sie całkiem sprawnie za sprawą blokady z tyłu i z przodu. Taki rower enduro z prawdziwego zdarzenia moze być lżejszy od przeciętnego crosa wiec jeżeli posiada blokady mozna sie nim swobodnie turlać po płaskim a jak przyjdzie ochota to zaszaleć i fiknąć z chodnika :P

 

Nie ma co porównywać topowego Fulla do przeciętnego Crossa. Gdy porównamy Fulla i Crossa w tej samej cenie, to cross będzie zawsze lżejszy.

 

Np (brałem jedynie crossy z amortyzowanym przednim widelcem i tarczówkami, bo bez tych komponentów nie ma co nawet wagowo porównywać).

~4300 PLN

Kellys Beast 14,25 kg (440mm)

Kellys Definite 12,50 kg (480mm)

 

~6800 PLN

Cube Tonopah Race 11.1 kg (480mm)

Cube AMS 130 Black/Gray/ Blue 13,7kg (426mm)

 

~ 1499 EUR

Radon Scart 10.0 11 kg (480mm)

Radon Stage 6.0 12.1 kg (16")

 

 

11800 PLN Stevens 9X 9,9 kg (480mm)

12200 PLN Stevens Fluent ES 11,9 kg (16")

  • Mod Team
Napisano

Jednak cross zawsze bedzie sztywny ... a wystarczy kupić 29rea by duże koła zapewniły lepsza stabilizacje a zawieszenie zrobiło swoje, fule są cięższe nie da sie ukryć ale za to bardziej komfortowe.

 

Jakbym miał wybierać crossa na kołach 28 a fula na 29 wziął bym fula mimo ze jest cięższy.

Napisano

Co Wy sie tak tej wagi czepiacie. Jeśli kolega nie chce startować w wyścigach to bez sensu wydawać kasy na niewygodnego (nawet 29 calowego) hardtaila, który przetrzesie dupsko jak stary Ikarus. Do rekreacyjnej jazdy każdy full (pomijając marketowe) będzie rozsądniejszym rozwiązaniem. Warto jednak pamiętać o blokadzie / systemie propedal, który bardzo ułatwi podróżowanie utwardzonymi ścieżkami. 4000 - 8000 zł to spory przedział, ale jeśli możesz wydac 8000 zł to warto zastanowić się nad Giantem Trance X 3. Rama wraz z amortyzatorem to swietna baza do rozbudowy, gdyż sam osprzęt nie zachwyca (co nie znaczy, że jest zły). Szczególnie rama i system zawieszenia Maestro są warte tych pieniędzy. Jeśli jednak chcesz taniej to polecam Radona Stage. Też 125mm skoku a czterozawiasowe zawieszenie z dobrym damperem (u mnie z Foxem RP23) nie buja prawie wcale przy wlaczonym systemie propedal.

 

Od siebie dodam, że rower 120/120 mm zdecydowanie wystarczy w polskie górki (jeżdżę dosyc czesto w Beskidach więc jakiśtam punkt odniesienia mam :P)

Napisano

29R dla kogo o wzroście 169cm chyba nie jest najlepszym pomysłem:) Myślę nad czym 140mm, bo w sumie mam bdb amorek o 140mm skoku, tylko problem z ramą, zbyt drogie są i chyba lepiej by było kupić gotowy rower.

  • Mod Team
Napisano

Zawias maetro zbiera bardzo dobre opinie. Chcą złozyć szybki rower mozna uzyć anthema waga tej ramy to wraz z damperem ok 2400 wiec lekko. Idąd dalej mamy wieksze skoki i bardzie wygodne ramy. Wybór jest tak duzy ze mozna sie z tego wszystkiego rozmyślic :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...