Skocz do zawartości

[szprychy] za długie po zapleceniu


dalasss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam stare koło, które rozplotłem i chciałem zapleść ponownie -chęć nauki :)

No i powstał problem, bo niektóre szprychy są za długie o jakieś 3mm a inne znów za krótkie.

Zaplatałem na dwa krzyże, wg poradników itp. Wszystko niby zrobione dobrze.

Nawet porównywałem do innych kół w domu i jest ok gdyby nie ta zła długość.

Zaznaczam że przed rozpleceniem było wszystko w porządku.

 

Prosiłbym o odpowiedź.

Napisano

w piastach przednich z mocowaniem hamulców tarczowych oraz w piastach tylnych szprychy po prawej i lewej stronie nie są tej samej długości .

Napisano

Jesteś pewien, że koło było zaplecione na dwa krzyże?

Gdyby było na 3, różnica długości to przynajmniej 6mm.

 

Czy to jest tylne koło? Jeżeli tak - to możliwe, że pomyliłeś szprychy i od strony napędu masz z lewej strony, najczęściej róznica to właśnie 2-3mm. W przypadku przedniego koła różnica była by chyba mniejsza.

Napisano

Może po prostu z jednej strony podciągnąłeś 3 mm za dużo, to ci z drugiej strony zabrakło. Założ koło na widełki, zakręć i zobacz czy oś jest rzeczywiście w środku koła. Inny często powtarzany błąd, to nierównomierne naciąganie szprych. Może podciągnąłeś zdwóch stron za bardzo i zrobiło ci się jajko. Wtedy na dłuższy końcu jaja, będzie Ci brakowało długości.

Tak czy inaczej, poluzuj wszystkie szprychy a potem je powoli, równomiernie dokręcaj.

Napisano

Napisał "niektóre", więc nie o przeciąganie koła chodzi tylko o pomieszanie szprych ...

 

 

Czeka cię rozplecenie koła, posortowanie ich i ponowny montaż. Pamiętaj że od strony kasety mają być krótsze tak samo jak przednie koło od strony tarczy!!! Tak jak kolega Rulez napisał.

Napisano

Jak byś się przyjrzał zaplecionemu kołu to zauważysz, że obręcz nie jest symetrycznie wobec piasty, właśnie przez mocowanie hamulca / kasetę. I tu leży raczej twój problem. No i zaplot na 3 / 4 krzyże też sporo zmieniają.

Napisano

Dzięki za tyle odpowiedzi.

Mam akurat przednie koło na zwykłą piastę pod v-brake'i.

Więc pewnie coś pomyliłem z długościami albo złe naciągnięcie.

Dam znać jak dojdę co było przyczyną:)

  • Mod Team
Napisano

To w przednim kole z normalną piastą nie pod tarczę szprychy są równej długości. Czy aby koło jest na pewno dobrze wycentrowane? Może ma gdzieś bicie?

Napisano

ma ktos jakis DOBRY poradnik z rysinkami lub filmem jak zaplesc na 3 krzyze?

ja zaplatalem wg. tego filmiku

kolo przednie i szprychy zrobily mi sie "dluzsze" choc nowa obrecz jest nizsza, problem w tym ze nie wiem jak bardzo miedzy I a II cwiartka skrecic piaste w lewo

Napisano

Właśnie zaplotłem koło - szprychy leżą jak trzeba i nawet dużego bicia nie ma :)

 

Sugerowałem się tym filmikiem i coś mi nie wychodziło.

Dopiero pomogło przekopiowanie schematu z drugiego koła.

Źle też dobierałem długość szprych - w tym leżał problem.

 

Teraz jest ok i nie muszę bulić w serwisie bo centrować też się nauczyłem :laugh::icon_cool:

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie wytrzymałości tanich szprych stalowych 0.25 zł za sztukę.

Będzie to rower full suspension do enduro, lekkie fr i zastanawiam się jak z ich wytrzymałością.

Czy nie lepiej od razu kupić Cn Spoke ?

Wychodzą trochę drożej ale pewnie będą wytrzymalsze.

Napisano

Wychodzą trochę drożej ale pewnie będą wytrzymalsze.

 

Wg moich doświadczeń nierdzewki za 25gr są ok, i nie mam podstaw by sądzić że są gorsze od CN czy innych DT;)

 

WSZYSTKIE koła jakie zaplatałem, a było ich z 10 do moich rowerów, zaplatałem na zwykłych szprychach po 15zl/komplet z nyplami i nie było problemów.

Napisano
Wg moich doświadczeń nierdzewki za 25gr są ok, i nie mam podstaw by sądzić że są gorsze od CN czy innych DT;

To w takim razie po co kupować Sapim za 1,50 zł za sztukę?Dla szpanu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...