Bagheera Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 Dla gościa 190cm i 120 (może ciut więcej) kg. Tak żeby z dzieciakiem w foteliku pojeździć po ścieżkach, może nie koniecznie asfaltowych i brukowanych, tak żeby się dało bo ubitej leśnej też jechać. Naprowadźcie trochę bo nie wiem na co patrzeć, trekking, miejski, czy klasyczny napęd, może piasta wielobiegowa, pomóżcie. Pozdrawiam.
lud0jad Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Cześć Dobrze jest sprecyzować potrzeby przy zakupie. Z Twojego opisu szukałbym crossa, ale: Jeśli będziesz jeździł głównie po mieście + zakupy + wypad w weekend itp. to rozejrzyj się za rowerem trekkingowym np Kellys Carter (~1900zł): http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=28788&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=318&subcat_id=324 Jeśli teren będzie bardziej zróżnicowany, ale nadal niezbyt trudny wtedy zastanów się nad lżejszym crossem, na którym będziesz miał bardziej "sportową" pozycję jak i łatwiej zamontujesz fotelik np. Cube LTD CLS (~2100zł): http://www.cube.eu/en/tour/cls/ltd-cls/ Jeśli zamierzasz częściej jeździć po lesie, polnymi drogami lub dziurawymi drogami wtedy poszukaj uniwersalnego MTB, nie będzie tak szybki, ale za to nadrobi uniwersalnością np Kross Level A3 (~2000zł): http://www.kross.pl/pl/2012/level-a3 Przy Twoim wzroście i wadze będziesz musiał poszukać odpowiedniego rozmiaru ramy (są rozpiski w necie i na tym forum). Modeli jest wiele to tylko przykładowe różnych firm (żeby nie było, że jakimś fanboyem jestem ) Piastę wielobiegową odradzam ze względu na dziecko z tyłu. Pozdrawiam
goncian Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Było już wiele tematów dotyczących doboru roweru pod cięższych osobników oraz dla przewozu dzieci w foteliku – wystarczy wyszukiwarka (dość zbliżony np. http://www.forumrowerowe.org/topic/108350-rower-zakup-dla-duzego-i-ciezkiego/page__fromsearch__1 ) @ lud0jad jeszcze musisz zdobyć wiele praktycznych doświadczeń, aby w tym temacie doradzać – autor tematu sporo waży i dodatkowo chce dociążyć tylne koło fotelikiem z dzieckiem, co po uwzględnieniu jeszcze ciężaru roweru i wszystkiego co będą mieli na/przy sobie daje taki wynik, że wybór nowego roweru w zadeklarowanym budżecie jest mało realny. Sumując ciężar rowerzysty (przyjmuję 125 kg, bo nago raczej nie będzie jeździł) + rower na ramie stalowej z Cr-Mo (przyjmuję tylko 17 kg) + fotelik (ok. 4 kg) + dziecko (ok. 15 kg z ubrankiem i czymś tam jeszcze do picia) = 161 kg. Jak wiemy rowerów o rzeczywistej nośności w takich granicach nie jest dużo i są drogie – w rachubę wchodzą głównie rowery od najlepszych producentów z Europy Zachodniej typu wyprawowego i niektóre miejskie. W pierwszym rzędzie należy oceniać ramy i budowę tylnego koła, bo reszta osprzętu nie jest aż tak ważna. Zauważ też, że w takiej Danii, Holandii itp. zdecydowana większość rowerzystów przewożących dzieci w fotelikach, wykorzystuje rowery miejskie właśnie z piastami wielobiegowymi.
lud0jad Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Dzięki za uwagi. Jeśli jednak ktoś ma ograniczony budżet i musi się na coś zdecydować to warto zastanowić się nad rozwiązaniem alternatywnym. Skoro kolega dużo waży to może zamiast dociążać tylne koło fotelikiem zainteresował by się rozwiązaniem przyczepką/ wózkiem dla dziecka (zależy w jakim jest wieku). Coś w tym stylu: http://allegro.pl/h40-przyczepka-rowerowa-2-os-jogger-amortyzowana-i2401058057.html Znając życie będzie nieco ciężej, ale coś kosztem czegoś. Co myślicie?
goncian Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 I taka też jest moja sugestia w podlinkowanym wcześniej temacie - bezpośredni link tu: http://www.forumrowe...__fromsearch__1
Bagheera Napisano 13 Czerwca 2012 Autor Napisano 13 Czerwca 2012 Dzięki wielkie, trochę się rozjaśnia sytuacja Zostaje więc zwiększenie budżetu, przyczepka lub radykalne odchudzanie
reworzysta Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Dzięki wielkie, trochę się rozjaśnia sytuacja Zostaje więc zwiększenie budżetu, przyczepka lub radykalne odchudzanie a ja mysle ze tylko ci zagmatwa proponujac za cene 2100 rowery ktore sa na bardzo slabym osprzecie, porownaj je teraz np. z unibikiem Evolution - niebo a ziemia, roznica w osprzecie o 2-3 klasy a cena ta sama...jak mozna kupowac rower za ponad 2 tys na osprzecie klasy acera/altus ...kiedy z unibiku masz juz deore...
kurczak2 Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Ja bym poszedl zdecydowanie w strone trekkinga. Mysle, ze w tej cenie mozna spokojnie kupic rower, ktory wytrzyma ten ciezar. Przeciez przewozac dziecko nie jezdzi sie agresywnie. Zauważ też, że w takiej Danii, Holandii itp. zdecydowana większość rowerzystów przewożących dzieci w fotelikach, wykorzystuje rowery miejskie właśnie z piastami wielobiegowymi. Ja bym jednak odradzal miejski, to ze ludzie wykorzystuja go w ten sposob o nie jest argument. Miejski jest fajny do miasta i na dojazdy do sklepu/pracy w ubraniach, natomiast na ubite drogi do spokojnej jazdy lepiej sprawdzi sie trekking. Z mojej strony tez polecam rowery unibike. No i jak goncian pisze, zwroc uwage na rame i tylne kolo.
goncian Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 Cieszę się, że autor tematu w lot zrozumiał problematykę (szkoda, że nie dotyczy to kolegów reworzysta i kurczak2 , którzy na pewno nie znają zapisów ograniczeń – patrz pkt 11 w rozdziale: PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZNEGO UŻYTKOWANIA ROWERU zawartego w karcie gwarancyjnej rowerów UNIBIKE - http://www.unibike.pl/pliki/karta_gwarancyjna_UNIBIKE.pdf i raczej na pewno nie mają małych dzieci, skoro tak trąci od nich beztroską w zakresie ich bezpieczeństwa). Jeśli zdecydujesz się na zakup roweru używanego to już za zbliżoną lub nawet mniejszą (ewentualnie zostanie na przyczepkę) kwotę można pokusić się o coś odpowiedniego, na czym możesz nawet jeździć z dzieckiem w foteliku – poglądowe przykłady: http://allegro.pl/vsf-manufaktur-wysoki-model-jakosc-jak-wmercedesie-i2409167249.html http://allegro.pl/rower-hartje-alfine-2x8-i2396683414.html A jeśli wybierzesz sugerowany wariant z przyczepką, to masz już zdecydowanie większy wybór spośród rowerów o nośności 140 kg. W tym przypadku też raczej skierować się powinieneś w kierunku rowerów używanych, bo z odpowiednich i nowych w naszych sklepach jest niewielki wybór (większość na zamówienie, a ceny na poziomie równowartości od 700 EURO). Jest też możliwość, wzorem ludzi sprawujących sobie rower wyprawowy, zakupu nowego roweru z mocną ramą ze stali Cr-Mo i wymiana w nim kół na mocniejsze – przykład (razem ok. 2050 zł): http://www.rower242628.pl/p/363/1475/checker-pig-cromoly-28--cross-bike-checker-pig-2012-rowery-checker-pig.html + http://www.rower242628.pl/p/347/976/rigida-zac-19-shimano-deore-fh-m590-kolo-28-quot-tyl-28-turystyczne-kola.html + http://www.rower242628.pl/p/347/1150/rigida-zac-19-shimano-deore-hb-m590-kolo-28-quot-przod--28-turystyczne-kola.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.