Skocz do zawartości

[Avid Elixir R] Deregulujacy sie hamulec przy kazdym wyjeciu kola


kippis81

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam dziwny problem (w sumie nie wiem, czy to wina hampli, amora, czy koła, ale to mam nadzieję Wy podpowiecie).

 

Po ustawieniu hamulca wszystko działa jak należy, nic nie ociera itd, ale po wyjęciu i ponownym zamontowaniu koła hamulec ociera o tarczę... Koło da się tylko w jeden sposób włożyć do widelca, próbowałem z różną siłą zamykać szpilkę, ale nic to nie daje... Po ponownym wyregulowaniu hamulca wszystko jest ok, do następnego wyjęcia koła. Nawet oddałem rower do serwisu by mi ustawili hamulce, ale ponownie, po wyjęciu koła jest lipa...

 

Jakieś sugestie?

 

Dodam ze hamulce są nowe (mają przejechane ok 700km), do tego tarcze Accenta (lekko krzywe, ale podobno nie ma idealnie prostych, a te mimo krzywości po wyregulowaniu hamulca o nic nie ocierają, więc chyba nie są złe), całość w funkiel nowym Rock Shox SID (więc opcja krzywego widelca też raczej odpada)...

 

I co Wy na to?

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,

luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczę Ciebie :), ale jest to normalne. Mi udało się prawie wyeliminować ten efekt poprzez zastosowanie zacisków na klucz imbusowy - Dartmoor Bolt On.

Szybko-zamykaczem operując przy każdym wyjęciu koła była potrzebna regulacja hamulca, tym bardziej iż w Avidach klocki są blisko tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie do końca ze w kazdym hamulcu tak sie dzieje. Miałem Juicy Seven i ciagle miałem ten problem. Sprzedałem kolesiowi i u niego nie ma takiego problemu. Kupiłem sobie elixir CR i znowu ten problem. Kumpel ma elixiry i nie ma problemu.. Tez mnie to zastanawia dlaczego tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Tez mnie to zastanawia dlaczego tak się dzieje.

Pewnie z tego względu, że aby koło siedziało w ramie/widelcu ta rama, lub widelec muszą się wygiąć i zacisnąć na piaście, więc raczej logiczne, że jak zaciśniesz z siłą X i wyregulujesz to zaciskając z siłą Y nieco się zmieni położenie zacisku i tarczy.

Jedyna rada to zacisk bolt-on + klucz dynamometryczny ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich BB7 też nie mam takiego problemu mimo klocków ustawionych bardzo blisko tarczy. Mogę wpinać i wypinać koła bez obawy o deregulacje zacisku. Używam zacisków Bolt-On Dartmoor'a ale nie wydaje mi się by była to zasługa właśnie tych zacisków. Wydaje mi się, że trzeba dobrze wpiąć koło tak aby do końca osadziło się w widełkach, czy to przód czy tył i dopiero wyregulować zacisk. Taki proces na pewno ułatwi postawienie roweru do góry nogami aby grawitacja załatwiła całą sprawę. Gdyż wpinanie koła na stojaku tudzież w inny sposób nie zawsze gwarantuję osadzenie koła w sposób inwentyczny jak wcześniej, a wiadomo że wystarczy kilka milimetrów i wszystko się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wszystko zalezy, zmiennych jest wiele, Czy osie są czyste czy nie, jak mocno zaciśniemy czy oś będzie w tym samym położeniu... Trzeba pamiętać ze różnica kilku setek na osi przekłada sie wielokrotnie na tarcze, można to sobie policzyć ile jak sie komu chce. A klocki przy tarczy są bardzo blisko...zazwyczaj.

 

U mnie to jak zawieje czasem trzeba poprawiać a czesem jest lepiej niż było :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...