kippis81 Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Cześć Mam dziwny problem (w sumie nie wiem, czy to wina hampli, amora, czy koła, ale to mam nadzieję Wy podpowiecie). Po ustawieniu hamulca wszystko działa jak należy, nic nie ociera itd, ale po wyjęciu i ponownym zamontowaniu koła hamulec ociera o tarczę... Koło da się tylko w jeden sposób włożyć do widelca, próbowałem z różną siłą zamykać szpilkę, ale nic to nie daje... Po ponownym wyregulowaniu hamulca wszystko jest ok, do następnego wyjęcia koła. Nawet oddałem rower do serwisu by mi ustawili hamulce, ale ponownie, po wyjęciu koła jest lipa... Jakieś sugestie? Dodam ze hamulce są nowe (mają przejechane ok 700km), do tego tarcze Accenta (lekko krzywe, ale podobno nie ma idealnie prostych, a te mimo krzywości po wyregulowaniu hamulca o nic nie ocierają, więc chyba nie są złe), całość w funkiel nowym Rock Shox SID (więc opcja krzywego widelca też raczej odpada)... I co Wy na to? Z góry dzięki za wszelkie sugestie, luk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Zaskoczę Ciebie , ale jest to normalne. Mi udało się prawie wyeliminować ten efekt poprzez zastosowanie zacisków na klucz imbusowy - Dartmoor Bolt On. Szybko-zamykaczem operując przy każdym wyjęciu koła była potrzebna regulacja hamulca, tym bardziej iż w Avidach klocki są blisko tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 12 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Tak jest w przypadku każdego hamulca nowego, używanego XTR, Elixira czy Tektro. Za każdym razem musisz ustawiać ponownie zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kato39 Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 ja żeby wyciągnąć koło hamulec muszę też odkręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tauka Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 No tak nie do końca ze w kazdym hamulcu tak sie dzieje. Miałem Juicy Seven i ciagle miałem ten problem. Sprzedałem kolesiowi i u niego nie ma takiego problemu. Kupiłem sobie elixir CR i znowu ten problem. Kumpel ma elixiry i nie ma problemu.. Tez mnie to zastanawia dlaczego tak się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 ja żeby wyciągnąć hamulec muszę też odkręcić Jeżeli masz v-brake to wystarczy fajkę tylko wyjąć z ramienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kato39 Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 zacisk tektro drako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 no nie da sie tego uniknac domena wszystkich tarczowek jedynie w shimano jest troche lepiej bo odleglosc klockow jest wieksza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 ja żeby wyciągnąć koło hamulec muszę też odkręcić zacisk tektro drako To aby wyjąc koło hamulca na pewno odkręcać nie musisz, jedynie jak już to potem wyregulować przy ponownym umieszczeniu koła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 12 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Tez mnie to zastanawia dlaczego tak się dzieje. Pewnie z tego względu, że aby koło siedziało w ramie/widelcu ta rama, lub widelec muszą się wygiąć i zacisnąć na piaście, więc raczej logiczne, że jak zaciśniesz z siłą X i wyregulujesz to zaciskając z siłą Y nieco się zmieni położenie zacisku i tarczy. Jedyna rada to zacisk bolt-on + klucz dynamometryczny ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kato39 Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 nie bo ja mam ramę ns bitch i koło trzeba pociągnąć do tyłu żeby wyciągnąć, ale zacisk blokuje i trzeba go odkręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fishak Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 shimano m596 nie mam takiego problemu ponieważ klocki są dalej, pewnie dzięki serwo wave bo jak lekko nacisnę klamkę od razu się zbliżają. W tektro compach też tak miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 Ja w swoich BB7 też nie mam takiego problemu mimo klocków ustawionych bardzo blisko tarczy. Mogę wpinać i wypinać koła bez obawy o deregulacje zacisku. Używam zacisków Bolt-On Dartmoor'a ale nie wydaje mi się by była to zasługa właśnie tych zacisków. Wydaje mi się, że trzeba dobrze wpiąć koło tak aby do końca osadziło się w widełkach, czy to przód czy tył i dopiero wyregulować zacisk. Taki proces na pewno ułatwi postawienie roweru do góry nogami aby grawitacja załatwiła całą sprawę. Gdyż wpinanie koła na stojaku tudzież w inny sposób nie zawsze gwarantuję osadzenie koła w sposób inwentyczny jak wcześniej, a wiadomo że wystarczy kilka milimetrów i wszystko się zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 Wszystko zalezy, zmiennych jest wiele, Czy osie są czyste czy nie, jak mocno zaciśniemy czy oś będzie w tym samym położeniu... Trzeba pamiętać ze różnica kilku setek na osi przekłada sie wielokrotnie na tarcze, można to sobie policzyć ile jak sie komu chce. A klocki przy tarczy są bardzo blisko...zazwyczaj. U mnie to jak zawieje czasem trzeba poprawiać a czesem jest lepiej niż było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.