Skocz do zawartości

[Kasowanie luzów]Pedały XTR Pd-M980


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Oglądam sobie ten manual i zastanawiam jak mam się pozbyć luzów ze swoich pedałów. Rozumiem, że łapię kluczem śrubę (2) i kręcę aż odkręcę? A tak na poważnie to proszę o rady osób które już to rozkręcały. Rozbierałem już swoje Exustary EPM25, ale tam była sytuacja łatwiejsza.

Napisano

Co prawda nie mam XTR'ów ale moje XT(540) mają prawie identyczną budowę:

http://bike.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/PD/EV-PD-M540-2234_v1_m56577569830608616.pdf

Luz kasujesz tą przedostatnią nakretką mającą po jednej stronie bieżnię łożyska(coś na kształt konusa z piasty), i kontrujemy ostanią nakrętką. Myślę że sposobu rozbierania nie muszę Ci opisywać.;)

Możesz posiłkować się filmikami z serwisu 540 i modeli wyższych, także 520 które różnią się tylko osią na wielowpust.

Napisano
XT(540)

skoro 540 to nie xt, ale w sumie mniejsza z tym.

Aby skasować luzy należy:

-odkręcić płaskim kluczem (17bodajże) korpus

- teraz zajmujemy się samą osią, jeśli pedały kręcą się ok, ale mają niewielki luz to nie ma potrzeby rozkręcania całego mechanizmu

- bierzemy dwa płaskie klucze i rozkontrowujemy oś.Teraz dolną nakrętkę nico dokręcamy, a następnie kontrujemy.

-sprawdzamy jak się kręci metalowa tuleja, czy nie za ciężko, czy nie ma luzu.Jeśli jest ok, to profilaktycznie można jeszcze posmarować smarem kuliki i skręcić.

  • Mod Team
Napisano

Emocje po meczu opadną dopiero jutro, więc i jutro się za to wezmę. Teraz nie chce mi się już tego robić. Dzięki za porady.

Napisano

skoro 540 to nie xt, ale w sumie mniejsza z tym.

 

 

Na allegro przy 540'stkach często dopisywana jest grupa XT. Nie wiem, być może to chwyt marketingowy...:)

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Czy orientujecie się czy jest możliwość zakupu jakiś elementów do tych pedałów. Rozebralem pedały, wyczyściłem i przed nałożeniem smaru przyjrzałem im się uważnie. Obydwa mają lekkie wżery na konusach :verymad: Po skręceniu działa to dobrze, ale trochę mnie to wku*** że laduje się tyle pieniędzy w rzecz TOPową własciwie, a ona po tak krótkim czasie odmawia współpracy

  • 3 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

Trochę odświeżę temat. Na ten rok też kupiłem xtry 980 i ze smutkiem stwierdziłem że po sezonie też mam lekkie wżery a kulki matowe. Kupiłem je z nadzieją na lepszą jakość uszczelnień i łożysk a jak się okazuje stoi to na gorszym poziomie jak w 540, które nawet jak dostały brudu to potrafiły go zwyczajnie przemielić i kręcić się dalej, nawet jak miały prawie sucho.

Wydaje mi się że ostatnio shimano posypało się z jakością. Próbowałem w shimano polska wyszarpać jakiś wkład łożyskowy do tych pedałów bez rezultatów. Więc wydaje mi się że potwierdziło się moje wcześniejsze przekonanie o bezsensowności zakupu xtr'a ponieważ budowa pedałów jest niemal identyczna jak 540-stki i właściwie wszystkich innych modeli shimano, różnice są kosmetyczne.

Jestem w trakcie ustalania z shimano germany czy są w stanie sprzedać kulki i konus do tych pedałów ale coś mi się wydaje że będzie ciężko.

  • Mod Team
Napisano

Odniosłem wrażenie że są ciut mniejsze (chociaż pewnie mi się wydawało), konus wizualnie jest nieco inny jak w 540, w końcu 980 ma drążoną oś, inny korpus, być może musieli zmienić budowę łożyska.

W sumie trzeba by było sprawdzić rozmiar kulek, w niższych modelach wszystko do siebie pasuje ale głównym zmartwieniem i tak jest ośka po której chodzą kulki, tu zaszły spore zmiany i nie da się ich podmienić.

  • Mod Team
Napisano

Maniak daj znać co uda ci się załatwić w shimano.de. Kto wie, może i mają takie części eksploatacyjne za cenę połowy nowych pedałów...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...