Mod Team Pixon Napisano 12 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 12 Czerwca 2012 Oglądam sobie ten manual i zastanawiam jak mam się pozbyć luzów ze swoich pedałów. Rozumiem, że łapię kluczem śrubę (2) i kręcę aż odkręcę? A tak na poważnie to proszę o rady osób które już to rozkręcały. Rozbierałem już swoje Exustary EPM25, ale tam była sytuacja łatwiejsza.
bruce95 Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 Co prawda nie mam XTR'ów ale moje XT(540) mają prawie identyczną budowę: http://bike.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/PD/EV-PD-M540-2234_v1_m56577569830608616.pdf Luz kasujesz tą przedostatnią nakretką mającą po jednej stronie bieżnię łożyska(coś na kształt konusa z piasty), i kontrujemy ostanią nakrętką. Myślę że sposobu rozbierania nie muszę Ci opisywać. Możesz posiłkować się filmikami z serwisu 540 i modeli wyższych, także 520 które różnią się tylko osią na wielowpust.
detonator Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 Pixon, może pomoże Ci mój serwis: https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/SerwisPedaOwPDM540ByDetonator#
Piksel Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 XT(540) skoro 540 to nie xt, ale w sumie mniejsza z tym. Aby skasować luzy należy: -odkręcić płaskim kluczem (17bodajże) korpus - teraz zajmujemy się samą osią, jeśli pedały kręcą się ok, ale mają niewielki luz to nie ma potrzeby rozkręcania całego mechanizmu - bierzemy dwa płaskie klucze i rozkontrowujemy oś.Teraz dolną nakrętkę nico dokręcamy, a następnie kontrujemy. -sprawdzamy jak się kręci metalowa tuleja, czy nie za ciężko, czy nie ma luzu.Jeśli jest ok, to profilaktycznie można jeszcze posmarować smarem kuliki i skręcić.
Mod Team Pixon Napisano 12 Czerwca 2012 Autor Mod Team Napisano 12 Czerwca 2012 Emocje po meczu opadną dopiero jutro, więc i jutro się za to wezmę. Teraz nie chce mi się już tego robić. Dzięki za porady.
bruce95 Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 skoro 540 to nie xt, ale w sumie mniejsza z tym. Na allegro przy 540'stkach często dopisywana jest grupa XT. Nie wiem, być może to chwyt marketingowy...
Mod Team Pixon Napisano 4 Lipca 2012 Autor Mod Team Napisano 4 Lipca 2012 Czy orientujecie się czy jest możliwość zakupu jakiś elementów do tych pedałów. Rozebralem pedały, wyczyściłem i przed nałożeniem smaru przyjrzałem im się uważnie. Obydwa mają lekkie wżery na konusach Po skręceniu działa to dobrze, ale trochę mnie to wku*** że laduje się tyle pieniędzy w rzecz TOPową własciwie, a ona po tak krótkim czasie odmawia współpracy
Mod Team Maniak Napisano 31 Października 2012 Mod Team Napisano 31 Października 2012 Trochę odświeżę temat. Na ten rok też kupiłem xtry 980 i ze smutkiem stwierdziłem że po sezonie też mam lekkie wżery a kulki matowe. Kupiłem je z nadzieją na lepszą jakość uszczelnień i łożysk a jak się okazuje stoi to na gorszym poziomie jak w 540, które nawet jak dostały brudu to potrafiły go zwyczajnie przemielić i kręcić się dalej, nawet jak miały prawie sucho. Wydaje mi się że ostatnio shimano posypało się z jakością. Próbowałem w shimano polska wyszarpać jakiś wkład łożyskowy do tych pedałów bez rezultatów. Więc wydaje mi się że potwierdziło się moje wcześniejsze przekonanie o bezsensowności zakupu xtr'a ponieważ budowa pedałów jest niemal identyczna jak 540-stki i właściwie wszystkich innych modeli shimano, różnice są kosmetyczne. Jestem w trakcie ustalania z shimano germany czy są w stanie sprzedać kulki i konus do tych pedałów ale coś mi się wydaje że będzie ciężko.
tobo Napisano 31 Października 2012 Napisano 31 Października 2012 Kulki nie są podmienialne z innymi pedałami shimano, np 540?
Mod Team Maniak Napisano 31 Października 2012 Mod Team Napisano 31 Października 2012 Odniosłem wrażenie że są ciut mniejsze (chociaż pewnie mi się wydawało), konus wizualnie jest nieco inny jak w 540, w końcu 980 ma drążoną oś, inny korpus, być może musieli zmienić budowę łożyska. W sumie trzeba by było sprawdzić rozmiar kulek, w niższych modelach wszystko do siebie pasuje ale głównym zmartwieniem i tak jest ośka po której chodzą kulki, tu zaszły spore zmiany i nie da się ich podmienić.
Mod Team Pixon Napisano 1 Listopada 2012 Autor Mod Team Napisano 1 Listopada 2012 Maniak daj znać co uda ci się załatwić w shimano.de. Kto wie, może i mają takie części eksploatacyjne za cenę połowy nowych pedałów...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.