Luk33 Napisano 10 Czerwca 2012 Napisano 10 Czerwca 2012 Czy ta kaseta jest w jakiś sposób ułomna? http://zapodaj.net/2bcfb3c9a48f9.jpg.html Kupiłem ja jakiś czas temu w sklepie i tego nie zauważyłem, wszystko działało dobrze. Akurat jestem zmuszony sprzedać kasetę i zastanawiam się, czy jest to jakiś wielki problem.
Schwefel Napisano 10 Czerwca 2012 Napisano 10 Czerwca 2012 Tragedii nie ma bo trzymają pozostałe nity ale wartość niewątpliwie obniża to.
marekw Napisano 11 Czerwca 2012 Napisano 11 Czerwca 2012 W takim stanie niestety kaseta szybko się rozleci - obluzują się i wypadną pozostałe piny. Nie ma innej rady, jak wsadzić jakiś używany
Luk33 Napisano 11 Czerwca 2012 Autor Napisano 11 Czerwca 2012 Kasetę sprzedałem na allegro. Nie chcę wyjść na gościa, co sprzedał rozklekotaną kasetę. Koronki mają przez to luz i lekko się ruszają. Czy kaseta na bębenku, dokręcona może się dalej '' rozpadać'' ?
Wazaa Napisano 11 Czerwca 2012 Napisano 11 Czerwca 2012 Może. Nakrętka kasety ma tylko kilka zwojów gwintu i tam będzie przenoszone całe obciążenie. Poza tym, nity, dodatkowo usztywniają wszystkie zębatki.
Luk33 Napisano 11 Czerwca 2012 Autor Napisano 11 Czerwca 2012 Dopiero teraz zauważyłem, że nity są na końcu gwintowane i przykręca się je imbusem. Dokręciłem obydwa i kaseta jest sztywna, bez luzów. Gwintowane nity, chyba zmieniają obraz sprawy? Dwa powinny trzymać wszystko bez problemu? Chyba, że wiedzieliście, że są gwintowane i problem nadal jest. Jest jakaś szansa na dostanie takich nitów w sklepie? Czy raczej zostaje szukanie zjechanej używki i wymiana?
Wazaa Napisano 11 Czerwca 2012 Napisano 11 Czerwca 2012 Zdjęcie jest nieostre i nie widać, że nity mają jakieś gniazda na klucz. Chyba tam imbus podejdzie. Brakujący nit powinieneś dostać w serwisie rowerowym. Moja kaseta jest nitowana na pająku (Chyba. Tak zakładam, bo nie zwróciły mojej uwagi żadne wkręty), a 3 ostatnie koronki są wkładane i skręcane nakrętką.
zekker Napisano 11 Czerwca 2012 Napisano 11 Czerwca 2012 Może. Nakrętka kasety ma tylko kilka zwojów gwintu i tam będzie przenoszone całe obciążenie. Niby w jaki sposób nakrętka ma być obciążana?
rzezniol Napisano 11 Czerwca 2012 Napisano 11 Czerwca 2012 Moim zdaniem ... Jeżeli kazda koronka siega az do bębenka to po skreceniu calosci brak nitu nie powinien odgrywac zadnej roli ... Przeciez sporo kaset sklada sie niemal z pojedynczych zebatek i nie potrzebuja byc razem polaczone. Lock ring dokrecamy z tego co pamietam na 40 Nm a to niemalo wiec ta nakretka sporo wytrzyma. TapaTalk'nięte z Andka
Wazaa Napisano 11 Czerwca 2012 Napisano 11 Czerwca 2012 Niby w jaki sposób nakrętka ma być obciążana? Trudno opisać wszystkie składowe, występujące na kasecie. Najlepiej, załóż ją bez nakrętki i przejedź się. Może na wyrost napisałem "całe obciążenie". Część sił będzie próbowało zdjąć kasetę z bębenka. Jeśli jej konstrukcja nie jest zespolona nitami, lockring musi tym naprężeniom podołać. I musi być przystosowany do tego. W mojej kasecie, XT CS-M770, nakrętka na pewno nie utrzymałaby całości w kupie. Poza tym, jak pisałem, nity dodatkowo usztywniają zębatki. Jeśli budowa kasety nie przewiduje ich, koronki są pewnie, odpowiednio solidne. Nie widziałem takich rozwiązań, ale skoro mówisz, ze są, to Ci wierzę. Brak wzmocnień, gdzie są przewidziane, na pewno osłabi koronki i może powodować ich wykrzywianie.
Mod Team Puklus Napisano 11 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 11 Czerwca 2012 Zawsze można nit zatąpić spreparowaną śruba lub nitem. Ale wydaje mi sie ze nie ma potrzeby.
Mod Team safian Napisano 11 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 11 Czerwca 2012 W SRAMie chyba 830 miałem zamiast jednego z pinów takie coś, co się wkręcało i trzymało kasetę w całości, trochę trudno to wyjaśnić, ale zerknij, czy w ostatniej koronce nie ma tam gwintu, czy coś
zekker Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 Trudno opisać wszystkie składowe, występujące na kasecie. Najlepiej, załóż ją bez nakrętki i przejedź się. Może na wyrost napisałem "całe obciążenie". Część sił będzie próbowało zdjąć kasetę z bębenka. Jeśli jej konstrukcja nie jest zespolona nitami, lockring musi tym naprężeniom podołać. I musi być przystosowany do tego. W mojej kasecie, XT CS-M770, nakrętka na pewno nie utrzymałaby całości w kupie. Poza tym, jak pisałem, nity dodatkowo usztywniają zębatki. Jeśli budowa kasety nie przewiduje ich, koronki są pewnie, odpowiednio solidne. Nie widziałem takich rozwiązań, ale skoro mówisz, ze są, to Ci wierzę. Brak wzmocnień, gdzie są przewidziane, na pewno osłabi koronki i może powodować ich wykrzywianie. Jak się nie przykręci, to chyba oczywiste, że się rozsypie Wskaż jakie siły miałyby niby zerwać gwint w zakrętce. Owszem znitowana, czy skręcona kaseta jest sztywniejsza i mniej się "gibają" zębatki. Lepsze jest też przenoszenie siły na bębenek, bo rozkłada się na wszystkie koronki, a nie jedną (+/- tarcie między sąsiednimi). Ale nie przesadzajmy, że jak założymy bez tych "prętów", to się wszystko rozleci.
Wazaa Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 Wskaż jakie siły miałyby niby zerwać gwint w zakrętce Niby to rozumiesz i sam sobie odpowiadasz, ale nie umiesz tego powiązać. To te same siły, które powodują "gibanie" zębatki.
velo333 Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 Skoro po dokręceniu jest sztywna to bym zostawił
zekker Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 I uważasz, że są na tyle duże, że spowodują zerwanie gwintu nakrętki?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.