Skocz do zawartości

[Rower MTB do modernizacji] Kross A2, A3, A4, A6


trime

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

W innych tematach udzielałem się w poszukiwaniu roweru. Planuję kupić rower na wypady za miasto po polnych drogach, po lesie i po terenach podmokłych przy Zalewie. Wybór padł na któregoś z Krossów:

-A2 z 2011 / A2 z 2011 z czarnymi obręczami

-A3 z 2012

-A4 z 2011

-A4 z 2012

 

Te rowery różnią przede wszystkim ramy są 2 typy (Aluminium Lite i ALU 6061). Pozostałe elementy raczej do wymiany są możliwe. tak wiem, że ramę można wymienić ale jak już się kupuje rower to niech to zostanie. Tu pojawia się pytanie Czy przy mojej wadze 82kg i jeździe raczej spokojnej nie żadnej ekstremalnej rama, któraś z tych 3 ma znaczenie.

 

Mam zamiar wykonać parę zmian zapewne Amortyzatory i w niektórych wersjach inne słabe elementy. I tu pojawia się temat tego posta. Który z tych 4 wyżej wymienionych rowerów opłaca się kupić najbardziej licząc, że będą jakieś modyfikacje?

Napisano

Również wydaje mi się że z wymienionych najlepszy stosunek cena/jakość ma a4 2011, ale jeżeli i tak masz zamiar wymieniać części, to może coś używanego będzie lepszym wyborem (a na pewno tańszym)

Napisano

Co takiego jest w A4 z 2011, że ją warto? Tylna przerzutka? Tyle można dokupić do A2/A3. Co do ramy mam pytanie czy dla mnie na 183 i jakieś 84 w kroku 21 nie będzie za duża?

Używki nie chcę bo nie wiadomo co z rowerem się działo;) Z tego co słyszałem warto na jakiegoś SR SUNTOUR RAIDON wymienić. Tylko pytanie czy przy takiej jeździe różnica w amortyzatorze będzie odczuwalna? W tej A4 sądzę, że amorek wystarczy wymienić;)

Napisano

A4 2012 oferuje nie dużo więcej (nieco nowsze modele niektórych podzespołów) za wyższą cenę. Jeżeli nie zależy ci zbyt bardzo na tarczówkach to może warto zainteresować się nieco starszym krossem a6, wszystkie podzespoły przynajmniej o klasę wyżej, a cena nawet niższa http://allegro.pl/kross-level-a6-20-slx-jak-nowy-2009r-i2407405816.html. Co prawda "używany", ale 300km to nie przebieg co widać po stanie tego roweru. Ponadto dodam że zamontowany w nim dart 3 powinien bardzo dobrze działać przy twojej wadze.

Napisano

choćby napęd na pełnym Alivio, 27 biegów, dobre uniwersalne opony

Czyli warto dopłacić te 300zł a później jeszcze coś do amortyzatora? Czy przy zwykłej jeździe odczuję jakąś większą różnicę?

Napisano
Co prawda "używany", ale 300km to nie przebieg co widać po stanie tego roweru.

i wierzysz w te 300km przebiegu? Zdjęcie jest jedno i nie po tej stronie co być powinno, stanu po nim się nie oceni. Ja też mogę wypucować swoje rowery i prócz kilku rysek, które można zatuszować, czy powiedzieć, że to przez przypadek także mogę powiedzieć, że przejechały 300km :teehee:

 

 

Czyli warto dopłacić te 300zł a później jeszcze coś do amortyzatora? Czy przy zwykłej jeździe odczuję jakąś większą różnicę?

tak z pewnością odczujesz. Napęd będzie sztywniejszy co przełoży się na komfort, po za tym kultura pracy pomiędzy acerą, a alivio jest inna. Moim zdaniem warto, bo koszt modernizacji będzie większy niż te 300zł.

Napisano

tak z pewnością odczujesz. Napęd będzie sztywniejszy co przełoży się na komfort, po za tym kultura pracy pomiędzy acerą, a alivio jest inna. Moim zdaniem warto, bo koszt modernizacji będzie większy niż te 300zł.

Czyli co tą a4 z 2011 + jakiś amorek? Szkoda, że A4 ma taki wygląd A2 zdecydowanie ładniejsza;p

Napisano
Czyli co tą a4 z 2011 + jakiś amorek? Szkoda, że A4 ma taki wygląd A2 zdecydowanie ładniejsza;p

moim zdaniem tak, najlepszy stosunek cena/jakość

 

Leszex tam już sama kaseta nie wygląda na taką co przejechała 300km, przetarcie ramienia świadczy o tym, że ktoś o coś zahaczył (więc jazda nie była raczej turystyczna),

Napisano

moim zdaniem tak, najlepszy stosunek cena/jakość

 

Leszex tam już sama kaseta nie wygląda na taką co przejechała 300km, przetarcie ramienia świadczy o tym, że ktoś o coś zahaczył (więc jazda nie była raczej turystyczna),

A coś innej firmy co by przy podobnej jakości wyszło taniej?

Napisano

osobiscie do modernizacji kupuje autohora spirita.. rower kosztuje 2600, cos sie zrzuci w sklepie z ceny. wymienie przerzutki, manetki i poki co starczy...

Napisano

Możesz poszukać jakiegoś cuba np. Analog albo Aim, jednak geometria ram w tańszych cube jest bynajmniej dziwna (jak dla mnie zdecydowanie za krótka górna rura) ale to już kwestia gustu. A co do tamtego a6 kaseta naprawdę jest w dobrym stanie, a by w tym miejscu przytrzeć ramię korby naprawdę nie trzeba wielkiego terenu :)

Napisano
A co do tamtego a6 kaseta naprawdę jest w dobrym stanie

na pewno nie wygląda na taką co przejechała 300km (7 i 6), ja nie wiem, czy Ty sprzedajesz ten rower, że tak na niego napierasz, czy co.

 

a by w tym miejscu przytrzeć ramię korby naprawdę nie trzeba wielkiego terenu

albo trzeba mieć, a raczej totalnie nie mieć techniki, żeby zahaczyć na asfalcie albo w terenie zahaczając o kamienie etc.

 

 

 

 

Author Spirit wcale nie jest lepszy, za to droższy o 700zł, za to już się kupi konkretny wideł

Napisano

Jest jeden mały problem, bo ja nie jestem jakiś tam maniakiem rowerowym więc sądzę, że nawet na A2 będzie dla mnie dobre. Chyba zostanę przy tej wersji i jak ewentualnie będę mieć jakieś kłopoty to wtedy wymienię na coś lepszego.

Co do ramy mam pytanie czy dla mnie 21" będzie dobra przy wzroście 183 i wysokości w kroczu 84?

Jakie zabezpieczenie kupić do roweru by można przypiąć gdzieś na mieście i mieć pewność, że nikt mi nie ukradnie roweru?

Warto mieć jakiś zestaw narzędzi na trasy sięgające 50km?

Jaki licznik warto kupić?

Jakie światła warto kupić?

Napisano
za 2400 gdzies pojdzie , amor juz dobry zero kombinacji, przerzutki (tyl, przod, manetki) zamiana na deore i po krzyku

to policz najpierw ile Cię wyniesie łącznie napęd deore (przerzutka przód/tył, korba, manetki, kaseta) i wtedy podsumuj cały koszt roweru.

 

 

Co do ramy mam pytanie czy dla mnie 21" będzie dobra przy wzroście 183 i wysokości w kroczu 84?

za duża: Dobór ramy | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

 

Warto mieć jakiś zestaw narzędzi na trasy sięgające 50km?

łatki/bądź dętka, pompka, podstawowe klucze: imbus/śrubokręt krzyżowy

 

 

Jaki licznik warto kupić?

Z firmowy Sigma 1009, z niefirmowych Profex

 

 

Z zapięć kup zabezpieczenie typu u-lock + linka

Napisano

Nie sprzedaję tego roweru, ale jeżeli za taką samą kase można mieć rower z lepszym osprzętem to czemu by nie? Wiem że głupio to wyglądało :sweat: , ale naprawdę jest w dobrym stanie i za te pieniądze trudno wyrwać coś lepszego. A2 też dobry, napęd 8 biegowy też ma swoje plusy np. wolniej się zużywa. Jeżeli nie planujesz się ścigać, ani jeździć w ostrzejszym terenie to spokojnie możesz brać a2. Zawsze będzie to jakaś baza do modernizacji, po "paru" przejażdżkach zobaczysz co Ci w nim nie pasuje i rozpoczniesz personalizację. Nie wiem jak jest w tych rowerach, ale w poprzednich latach modele od a2 do a6 miały takie same ramy tylko w innym malowaniu, jeżeli nadal tak jest to a2 to na pewno dobry rower na początek swojej przygody z kolarstwem i ewentualnej późniejszej rozbudowy.

Napisano

 

Planujesz zakup roweru marki kross, dlatego też proponuje korzystać z ich tabelek ;) W ogóle to chyba nie trzeba pisać, że najlepiej, gdybyś się przymierzył do tych bądź porównywalnych modeli rowerów.

 

 

 

 

Nie sprzedaję tego roweru, ale jeżeli za taką samą kase można mieć rower z lepszym osprzętem to czemu by nie?

Dlatego, że rower nie przejechał 300km, a jeśli ktoś zaczyna kręcić na takim poziomie to mi osobiście zapala się czerwone światełko

Napisano

manetki i przerzutki starcza, reszta sie zobaczy po czasie... kupujac rower za 2000 wole dolozyc ze 400 wiecej, miec nowy rower i wymienic tylko niezbedne minimum a reszta w swoim czasie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...