Skocz do zawartości

[amortyzator]gwintowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chcę kupić ten amoryzator http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-l-o-model-2012-jak-nowy-i2395993784.html .Przed chwilą zdjąłem obecny RST i okazało się że górna część rury sterowej nie jest gwintowana a średnica to 1 i 1/8 cala.I pytanie czy ten amortyzator XCR z aukcji ma gwintowaną rurę?Mogę go kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica długości rur sterowych wynosi niecałe 10cm.będę musiał ją uciąć,więc pytanie jak to zrobić.Najpierw muszę tą gwiazdkę jakoś wyciągnąć czy uciąć rurę z gwiazdką i potem wbić do obcietej nową gwiazdkę?Bo takto bym uciął rure razem z tą gwiazdką.

 

Sory za takie masło maślane,które napisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbij gwiazdkę głebiej i utnij nad nią. Można to zrobić za pomocą długiej śruby. Ale zanim zaczniesz ciąć sprawdź ile podkładek chcesz mieć i czy nie warto mieć wyżej kierownicy. Tymczasowo dla testów można podkładki założyć nad mostek. Uciąć można zawsze, wydłużyć ani razu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka to jakieś 5-10 zł.

 

Da się ją wbić tak głeboko, że wyjdzie dołem. NIe jest to łatwe bo rura może się zwężać ku dołowi. Tak miałem w moim minute. Lepiej kupić nową, bo to nie jest duży wydatek.

 

Wyciąganie w górę to wyższa szkoła jazdy. Krata browaru przy takim zadaniu to must have:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zawsze wkręcam śrubę w gwiazdkę, najlepiej nie tą co będzie finalnie zamontowana i wbijam. Pierwsze "płatki" wchodzą lekko krzywo ale drugie prostowały całą konstrukcję. Ewentualnie można za pomocą długiego pręta gwintowanego (M6??) zrobić sobie domową prasę do gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieżnię ze starego amorka przełożyłem ,chyba że pomieszałem coś z kolejnością tych wzsystkich uszczelek itd.?

od dołu idzie bieżnia,potem łożysko.wkładam amora,a potem mam 3 inne częsci i nie wiem jak je włożyć.

ponizej zamieszczam link do zdjęcia na którym widnieją te wszystkie uszczelki: http://imageshack.us/photo/my-images/688/p1606121041.jpg/ którą w jakiej kolejności włożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którą, napisałem.

 

A zakładasz tak: bieżnia na widelcu, uszczelka, wianek, miska, główka ramy, miska, wianek, metalowa pokrywka (tu Ci chyba brakuje jednej uszczelki, jeśli te stery to coś "Neco-podobnego", a tak to wygląda), klin. Potem juz tylko podkładki pod/nad mostek, sam mostek i top cap.

 

//Ta brakująca uszczelka, Twoje stery wyglądają mi na coś takiego: klik Popatrz na srebrną wersję. Masz ten, w sumie jedyny poza nakładką na śrubę top capa, czarny element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wydaje mi się że złożyłem wszystko dobrze,tylko teraz mam lekkie luzy,tzn. ta uszczelka pod dolnym łożyskiem trochę mi sie gibie na boki i w wyniku tego coś stuka

 

.

 

Sory.Pomyliłem się,wiem co teraz jest problemem złego skręcenia sterów.Ta zaznaczona aluminiowa część http://img51.imageshack.us/img51/4529/p1606121312.jpg na biało rusza się (mimo że wspornik i mostek jest mocno skręcony).Wygląda na to że górne łożysko blokuje całkowite wsunięcie tej części.Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to co jest na ostatnim zdjęciu powinna iść bieżnia i między nią a rurę sterową wciska się klin. Tylko, że u mnie jest na to jeszcze nakładka o średnicy głowki która to wszystko przykrywa. Jest oznaczona na zdjęciu z postu użytkownika qwaq jako element numer 5 LINK. Na to szły podkładki i mostek i wtedy kasuje się luzy śrubą która jest wkręcana w gwiazdkę. Coś musi zakrywać górną miskę i dociskać całość z klinem przed założeniem podkładek i mostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...