atmed Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Fox Evolution 32 Float RL, 100mm, Lockout Fox Evolution 32 Float RL, 100mm, Lockaut Witam zakupliem sobie nowy rower marki cube reaction. Jak wyregulowac taki oto amortyzator? Mam dwa pokreta na jednej stronie widelca jedno taki male ktore mozna krecic w lewo i prawo i tam sie chyba wybiera czulosc amortyzatora, a drugie pokretlo chyba jest do regulacji twardosci jakie sobie wybierzamy krecac tym pierwszym pokretlem. Teraz pytanie: otoz probowalem na wszystkie sposoby skrecic tak amor, tak aby byl calkowicie sztywny, ale niestety nie moge tego dokonac. zreszta jak dlamnie on chodzi na wiekszosci regulacji za miekko tzn juz przy samej jezdzie na prostej jest dosc mocno wcisniety. Jestem laikiem w rowerach ,to tak naprawde moj pierwszy rower na takim poziomie. Czy da sie to jakosc skrecic tak abym mial wikesza twardosc? na pewno jest to tez kwestia mojej wagi tzn 110 kg i przez to sie mecze bo amor za miekko chodzi i nawet jadac na prostej mam go wcisnietego. Pisze tak bo brat ma zwykly rower Krossa za 2 tysiace i tam amortyzator ma tylko jedno pokretlo i mozna go o wiele sztywniej ustawic nie mowic juz o tym ze da sie go calkowicie zablokowac. Zreszta jestem wkurzony na ludzi w skietemie bo z przodu widze ze mam lekka osemke i oprocz tego tarczowka lekko trze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Dziwne że Ci go w sklepie nie ustawili pod twoją wagę. W celu regulacji amortyzatora musisz się wyposażyć w pompkę do amortyzatora i na podstawie prób i błędów wyregulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 To małe ( czerwone?) to regulacja tłumienia odbicia- określa szybkość powrotu amorka po kompresji. To drugie ( niebieskie?) to pokrętło blokady. Zanim zaczniesz się nimi bawić upewnij się,że masz prawidłowe ciśnienie. Poza tym Foxy , z tego co pamiętam ,nie blokują się na sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Twardość ustawiasz pompując odpowiednie ciśnienie w amortyzatorze, lewa strona korony widelca. miałem foxa float 32 i blokował się na sztywno, niebieskie pokrętło na prawej stronie korony przekręć w prawo na maxa oczywiście jak ustawisz odpowiednie ciśnienie w widelcu. @atmed widzę że jesteś a Poznania więc jak chcesz to mogę napompować Ci amortyzator. Jak coś to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atmed Napisano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Wielkie dzieki ale za tydzien jade na przeglad zerowy i powiem co i jak wiec mi musza to dopompowac , po drugie widze ze mam jeszcze pare usterek jak osemke na przednim kole i ocieranie hamulca tarczowego. Troche jestem zdegustawany serwisem w Poznaniu ale dobrze, ze jest ten przeglad zerowy, bo przy zakupie nie wiedzialem zupelnie na co zwrocic uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 zazwyczaj na przeglądzie zerowym wezmą kasę i nic nie zrobią a powiedzą że wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Zgadzam się z maroko777 że na przeglądzie nic nie zrobią Co do ósemki to może opona jest źle założona i lekko bije?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karni Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 chciałbym się podłączyć pod temat, czy są może gdzieś np. w necie instrukcje do amorów Foxa - ponoć dodają czasem na CD do amora / roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Na stronie producenta Fox Racing Shocks są manuale: http://www.foxracingshox.com/ najeżdżasz w zakładkę-"HELP" wchodząc w "BIKE" a następnie w "Manual Archive" klikasz i pojawia się lista roczników i PDF-y. Miłej lektury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karni Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Na stronie producenta Fox Racing Shocks są manuale: http://www.foxracingshox.com/ najeżdżasz w zakładkę-"HELP" wchodząc w "BIKE" a następnie w "Manual Archive" klikasz i pojawia się lista roczników i PDF-y. Miłej lektury. thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atmed Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Witam mam jeszcze jedno pytanie bo zakupilem sobie pompke do amorow i jak wlozylem to okozalo sie ze bylo tylko 60psi wiec dopompowalem do 100psi, lecz nadal amor mi sie nie chce zablokowac.W ogole to niebieskie pokrętlo chodzi tak jakos dziwnie tzn w ogole nie czuc zeby sie cos przelaczalo (krecac czerwonym czuje jak sie przelacza kazda pozycja)przy kreceniu. pozatym wyczuwam ze mam tylko dwie pozycje tzn amor calkowicie otwarty jesli przekrece w lewo, natomiast krecac w lewo do konca niby jest o wiele bardziej sztywny ale jezeli wdusze go stajac na zmieni i duszac rekami to sie ugina do polowy. Bedac w skiteamie zobacze jak na innych rowerach zachowuje sie to pokretlo, bo jestem poirytowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Pokrętło blokady nie ma indeksowanego połozenia tak jak Rebound. Działa płynnie i można je z grubsza traktować jako namiastkę reuglacji tłumienia wolnej kompresji. Jednym zdaniem- ten typ tak ma. Fox Evolution to tańsza wersja serii F ,która nie blokuje się na sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Niestety to są niedogodności wersji oem, ale czy tak naprawdę będzie Ci potrzebna blokada na sztywno ? po to masz amortyzator żeby pracował, co prawda czasami przydaje się blokada na sztywno na podjazdach ale można nauczyć się podjeżdżać w taki sposób że blokada staje się zbędna... Osobiście miałem 2 amortyzatory powietrzne z blokadą (rebę i foxa f120) i mógł bym policzyć na palcach obu dłoni ile razy użyłem blokady... Obecnie nie posiadam blokady w Foxie Talasie 160 i nie ubolewam z tego faktu bo nie jest mi taka blokada potrzebna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Blokada na sztywno to chyba tylko na łagodnych podjazdach po równym i na asfalt ... na stromym podjeżdzie lepiej żeby amor się ugiął ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Niebieska dżwignia aktywuje blokadę na ostatnich kilku milimetrach obrotu, do całkowitego "dobicia" pokrętłem w prawo. Pozostały zakres ruchu jest "jałowy" i nic nie wnosi do usztywnienia widelca. RL'e mają całkowicie sztywną blokadę. To znaczy że widelec nie powinien się uginać po obrocie dźwignią do końca. Jeśli się ugina to oznacza że amor jest uszkodzony lub źle zalany. W rl'u ciśnienie powietrza nie powinno mieć nic do tłumienia i bloady - amor powinien być po jej aktywacji sztywny, czy w środku jest 50 czy 150 PSI - w końcu blokada jest dla użytkownika o każdej masie. Na stronie lisa nie ma informacji (przynajmniej ja nie znalazłem) że blokada w evolution jest miękka a w pozostałych twarda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Tobo, sugerujesz ,że amorek może mieć zbyt mało oliwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 No nie wiem, wiem że miałem rl'a floata, w pracy też mam z takimi styczność (także oznaczone jako alps) i widelce mają sztywną blokadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Dzwine, dziwne.... F100 z którym mam do czynienia po zamknięciu blokady i próbie skompresowania lekko się ugina- tak jakby zawór się lekko poddawał. Dla mnie sztywna blokada to taka z Manitou- blokujesz i koniec. Otwiera się dopiero po bardzo mocnym uderzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1111 Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Również mam oem'owego foxa float evo (2012r) i blokada od samego początku poddawała się naciskowi. Właśnie miałem pytać na forum czy to normalne. Ważę 60kg, napompowany jest pod moją wagę i wygląda to tak, że amor na blokadzie wbija się na jakieś 4-5cm przy hamowaniu do 0 (o tyle się podnosi gumka na goleni). Ręcznie tez jestem w stanie go wbić. Oczywiście nie jest to charakterystyka pracy foxa nawet mocno napompowanego bez blokady. Pytanie czy to usterka, czy tak te nowe modele po prostu tak mają? Ja niestety gwarancji na niego nie mam bo był odkupiony. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.