BONUS Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 Mam średniej klasy części w napędzie, więc w niedalekiej przyszłości będę musiał wymienić mechanizm korbowy oraz kasetę. Mimo że mam tylko Authota Classica, już dziś kupuję do niego kamulce Alivio 7 i koła na Mavicach oraz z piastach LX. Generalnie inwestuję w dobre części. Dzięki Waszej pomocy udało mi się zebrać materiałna dobre koła i teraz oriętuję się w temacie mechanizmów korbowych oraz kaset i zastanawaim, się czy ja mam szansę zastosować coś z Deore LX jeśli chcę pozostać przy napędzie 8 biegowym? Nie wiem kiedy zajadę napęd, moze w tym roku, moze za dwa lata... jednak pytanie pozostanie aktualne: czy chcąc zachować manetki i napęd 8 biegowy, jestem skazany na gorsze części (korby, kasety i przerzutki)? Czy mam szansę na coś klasy LX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 W nowej ofercie nie ma już LX 8 biegowych, ale moższ poszukać czegoś wyprodukowanego pare lat temu, zapasy magazynowe nie zchodzą tak szybko. np. tutaj możesz dostać kasetę 8 rzędową LX: http://www.sklep.bikestacja.pl/index.php?cPath=32 Jeśli zaś chodzi o korby i przerzutki to poszukaj, gdzies na forum była omawiana kompatybilność 8 i 9 rzędowego napędu, generalnie nie jest to jakaś fundamentalna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 W nowej ofercie nie ma już LX 8 biegowych, ale moższ poszukać czegoś wyprodukowanego pare lat temu, zapasy magazynowe nie zchodzą tak szybko. np. tutaj możesz dostać kasetę 8 rzędową LX: http://www.sklep.bikestacja.pl/index.php?cPath=32 Jeśli zaś chodzi o korby i przerzutki to poszukaj, gdzies na forum była omawiana kompatybilność 8 i 9 rzędowego napędu, generalnie nie jest to jakaś fundamentalna różnica. ale podobno coś moze obcierać i wniosek był taki, że jak się ma napęd 8 rzędowy, to max Alivio mozna kupić. Ja mam na liczniku 2000 km, a podobno i 8-10 tysięcy mozna zrobić na napędzie średnim, ale już raz mi coś przeskoczyło, wiec nie wiem jak będzie. Czy w razie potrzeby do mojej ramy zamontuję kasetę 9 rzędową, czy to są jakieś inne, szersze ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustom Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 ja zajezdzam juz druga 8biegowa kasete sram5.0 i sobie chwale, mozna spokojnei wszedzie dostac, kosztuje 60-70zl i bardzo ladnie wspolpracuje z napedem shimano, wiec ze swojej strony polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 ja zajezdzam juz druga 8biegowa kasete sram5.0 i sobie chwale, mozna spokojnei wszedzie dostac, kosztuje 60-70zl i bardzo ladnie wspolpracuje z napedem shimano, wiec ze swojej strony polecam Też mi się nie wydaje aby nawet za 5 lat był kłopot z kasetami 8 biegowymi i że coś kupię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 czy chcąc zachować manetki i napęd 8 biegowy, jestem skazany na gorsze części (korby, kasety i przerzutki)? Czy mam szansę na coś klasy LX? Oj Bonus Bonus - uparłeś się na tą hierarchię sprzętu strasznie W napędach (korby, kaseta) różnice są głównie w wadze i wykończeniu. W przypadku trwałości różnice raczej są trudne do zauważenia i prawie wszystkie klasy wypadają podobnie. Ale jak chcesz koniecznie coś na 8 biegów z droższej półki to patrz w ofertę SRAMa. Korbę i przerzutkę LXa dostaniesz pod napęd 8 biegowy, gdyż te części działają dobrze zarówno pod napędem 8 jak i 9 biegowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 sam mam zamiar gdbym tuningowal swoj naped zlozyc go taki docelowo: korba XT hollowtech II (mam deore 540) przednie przerzutka XT (mam) tylnia X-9 (mam) lancuch PC 68(mam PC 48 3 sztuki ktore uzywam zamiennie) manetki gripshift X-9 dlugie na 8 biegow(mam 5.0) kaseta 5.0 8 biegowa(mam) i jestem pewny ze wszystko chodziloby jak zloto gdyz moj aktualny naped chodzil dizs super mimo jazdy w ciaglym deszczu ze sniegiem troche blocie sporo podtopionym sniegu a ma juz okolo 6000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 ale podobno coś moze obcierać i wniosek był taki, że jak się ma napęd 8 rzędowy, to max Alivio mozna kupić. Ja mam na liczniku 2000 km, a podobno i 8-10 tysięcy mozna zrobić na napędzie średnim, ale już raz mi coś przeskoczyło, wiec nie wiem jak będzie. Czy w razie potrzeby do mojej ramy zamontuję kasetę 9 rzędową, czy to są jakieś inne, szersze ramy? Teoretycznie są różnice, np. korby na 9 biegów mają węziej rozstawione zębatki, ale w praktyce niektórzy stosują połaczenia obu systemów i snie narzekają. Różnicy w ramie nie ma, rozstaw tylnych widełek to 135mm. Ja mam z tyłu piaste teoretycznie na 8 rzędowa kasete, a kaseta jest 9 rzędowa. Po prostu są cieńsze zębatki i mniejsze odstępy między nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Oj Bonus Bonus - uparłeś się na tą hierarchię sprzętu strasznie W napędach (korby, kaseta) różnice są głównie w wadze i wykończeniu. W przypadku trwałości różnice raczej są trudne do zauważenia i prawie wszystkie klasy wypadają podobnie. Ale jak chcesz koniecznie coś na 8 biegów z droższej półki to patrz w ofertę SRAMa. Korbę i przerzutkę LXa dostaniesz pod napęd 8 biegowy, gdyż te części działają dobrze zarówno pod napędem 8 jak i 9 biegowym. Ja nie chcę drożej, i zdaję się na fachowców, gdyż sam jestem zielony w temacie. Wydawało mi się że Deore bedzie trwalszy, bo i łańcuch droższy oraz twardszy, a ja mam kiękki łańcuch i raczej zębatki też nie za twarde i przypuszczam że mniej trwałe. Przy napędzie się nie upieram aby częsci były drogie, chciałbym tylko: - mieć pewność ze na jesieni lub za dwa lata kupię coś na osiem biegów - kupić już dziś na zapas, gdyby się okazało że za chwilę już nic na osiem biegów nie dostanę. Skoro trwałość jest podobna, ile robi się na napędzie delikatnie ekspoloatowanym? Ja kręcę głównie na 1-2 zębatkach...to chyba nie za dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Skoro trwałość jest podobna, ile robi się na napędzie delikatnie ekspoloatowanym? Ja kręcę głównie na 1-2 zębatkach...to chyba nie za dobrze. Patrząc na swoje doświadczenia to czy jeździłem na kasecie ACERA z jakimś tanim łańcuchem, czy na LXie z droższym łańcuchem to tak czy tak robiłem ok. 10000 km jeżdżąc w stylu trochę turystyki trochę XC. Dlatego teraz kupiłem sobie jedną z najtańszych kaset (HG30 za 39,99 zł) + łańcuch IG50 i wszystko chodzi przepięknie i zapewne też dotrwa do ok. 10 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Ja kupiłem w zeszłym roku kasete stx, grupy nie produkowanej od końca lat 90-tych, tak więc myśle, że jeszcze będą dostępne ósemki przez parę lat spokojnie. Problem największy jest z manetkami, a łańcuchy i kasety są ciągle dostępne bez problemu, Sram ma w swojej ofercie... A w ogóle, to powinni wrócić do 8 biegów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Ja kupiłem w zeszłym roku kasete stx, grupy nie produkowanej od końca lat 90-tych, tak więc myśle, że jeszcze będą dostępne ósemki przez parę lat spokojnie. Problem największy jest z manetkami, a łańcuchy i kasety są ciągle dostępne bez problemu, Sram ma w swojej ofercie... A w ogóle, to powinni wrócić do 8 biegów... Moze wrócą podobnie jak hamulce LX wróciły do normalności i mają normalne prowadzenie. Patrząc na swoje doświadczenia to czy jeździłem na kasecie ACERA z jakimś tanim łańcuchem, czy na LXie z droższym łańcuchem to tak czy tak robiłem ok. 10000 km jeżdżąc w stylu trochę turystyki trochę XC. Dlatego teraz kupiłem sobie jedną z najtańszych kaset (HG30 za 39,99 zł) + łańcuch IG50 i wszystko chodzi przepięknie i zapewne też dotrwa do ok. 10 tys. km. Zatemn dlaczego napęd LX i przerzutki LX sa droższe skoro też działają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Zatemn dlaczego napęd LX i przerzutki LX sa droższe skoro też działają? Są droższe bo mają inne wykończenie (tzn wierzchnią warstwę - jedne są malowane inne niklowane, a inne coś tam jeszcze innego) i mają więcej wycięć w materiale przez co są lżejsze. Po drugie płacisz też zapewne za sam znaczek wyższej klasy. Więcej nie jestem w stanie nic innego powiedzieć bo nie pracuję w fabryce Shimano i nie wiem jakie oni tam mają sposoby na robienie pieniędzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 nie pracuję w fabryce Shimano i nie wiem jakie oni tam mają sposoby na robienie pieniędzy Coś w tym jest, za znaczki też się płaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Napęd klasy Alivio na pewno nie jest zły! Jest conajwyżej ciężki . Od 13 tyś km jeżdżę na kasecie + łańcuchu Alivio (i jakiejś bylejakiej - de facto jeszcze gorszej korbie Suntoura i póki co wszystko jest w porządku, znacyz się napęd póki co nie robi sobie chec z przeskakiwaniem). Co do KASET, to ze Sram'ów faktycznie najwięcej da się znaleźć 5.0, która jest bardzo lekka, natomiast opisnie co do jej trwałości są różne... Wśród produktów shiamno nie jest problemem znalezienie kasety klasy LX, XT a nawet XTR !!! (jest choćby w ofercie Bikestacji, ostatecznie w Niemczech mają tego dużo, ale to już zależy, czy ktoś się decyduje na większe zakupy, bo dochodzą wyższe koszty wysyłki). Dalej mamy PRZERZUTKI i PIASTY (tylnie) - tu jak wiadomo, każda na 8 podjedzie pod 9 i na odwrót, gdyż szerokość bębenka/kasety jest w obu systemach taka sama, różnią się tylko "upakowniem". (natomiast 7-biegowe piasty były węższe, między 7 a 8 nie ma różnicy w szerokośćci koronek i odstępach między nimi). Problem MANETEK. Wśród produktów Sram'a manetki obrotowe występują aż do topowej grupy X.0, wśród manetek cynglowych (Trigger) występują do X.9 (triggery X.0 póki co są tylko pod 9 biegów). Z produktów Shimano pozostają tak jak w przypadku kaset starsze, nie produkowane już modele zalegające po magazynach. W ofercie Bikestacji można znaleźć manetki XT na 8-biegów. (XTRów raczej się już nie dostanie, nigdzie nie widziałem, kolega który szukał intensywniej też nie znalazł). Ciekawostka -> XT są lżejsze od XTR ponieważ nie mają tak "pancernych" łożyskowań (ale za to też "szybciej" łapią luzy... np. już po 30 tyś km, a nie po 50 ). Został jeszcze problem ŁAŃCUCHA. Można znaleźć niezłej klasy łańcuchy Connexa (gorsze 804, lepsze 808). Sram na pewno do PC58 (5.0) nie wiem, czy są lepsze, a jak u Shiamno w tym zakresie, to się w ogóle nie orientuję, ponieważ tak często pękały mi ich łańcuchy że z nich zrezygnowałem. Mam nadzieję, że to wyjaśnienie rozwieje trochę Twoje wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Rapid Fire'y XTR na 8 też można jeszcze znaleźć. Jeśli ktoś jest chętny to mogę może jeszcze załatwić Cena to ok 400zł. Jednak co XTR to XTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Mam nadzieję, że to wyjaśnienie rozwieje trochę Twoje wątpliwości. Dzięki, czyli mogę liczyć na to, ze za kilka lat też kupię napęd 8 biegowy lub na mojej piaście zamontuję 9 biegowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 24 Marca 2006 Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 najwyzszey model srama na 8 biegow to wsrod lancuchow PC68 bodajze. Sebek a powiedz mi czy na blatach xtr zrobie tez taki sam przebieg jak na xt?niby to aluminium i to aluminium(wszystkie 3 zebatki)tylko ze jedne sa drozsze o dobra polowe do drugich...tak btw dlatego ze sa trwalsze bo sa z lepszego stopu-w xtr jest to bodajze alu 7075 gdzie w XT tylko duza jest z niego zrobiona a reszta chyba z 7005.ja jednak sadze ze roznica w trwalosci jest poprzez wlasnei jak to nazywasz wykonczenie tj hartowanie,kucie,wyzazanie,anodowanie i tym podobne zabiegi ktore akurat podnosza cene oraz trwalosc a do tego dochodzi rodzaj uzytego materialu nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 24 Marca 2006 Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 Sebek a powiedz mi czy na blatach xtr zrobie tez taki sam przebieg jak na xt?niby to aluminium i to aluminium(wszystkie 3 zebatki)tylko ze jedne sa drozsze o dobra polowe do drugich...tak btw dlatego ze sa trwalsze bo sa z lepszego stopu-w xtr jest to bodajze alu 7075 gdzie w XT tylko duza jest z niego zrobiona a reszta chyba z 7005.ja jednak sadze ze roznica w trwalosci jest poprzez wlasnei jak to nazywasz wykonczenie tj hartowanie,kucie,wyzazanie,anodowanie i tym podobne zabiegi ktore akurat podnosza cene oraz trwalosc a do tego dochodzi rodzaj uzytego materialu nie? Na temat XTRa nie powiem Tobie za dużo gdyż mało o tej klasie słyszałem, poza tym wytrzymałością blatów też niebardzo się interesowałem i nie bardzo mam jak porównywać bo zawsze mi blaty bardzo długo wytrzymywały. Ja mówię głównie o trwałości kaset - w kasetach przedział ALTUS-XT to wykonanie ze stali, różnią się jedynie wykończeniem, które na pewno podnosi cenę, ale czy podnosi w znaczący sposób trwałość? Ja bym się w tej kwestii sprzeczał. Musiałbym kupić sobie cały napęd XT lub XTR i zobaczyć jak wypadłby w stosunku do niższych klas. Moje doświadczenia opierają się na porównywaniu przebiegów innych rowerzystów oraz na własnych doświadczeniach z kasetami LXa, ACERA, jakiś NONAME i obecnie HG30 (ALTUS lub ACERA). A tak wogóle to mnie ciekawi z czego wykonywano napędy w tych starych rowerach, gdyż ostatnio przyglądałem się 40 letniemu napędowi przy rowerze mojego dziadka i ta tylnia zębatka mimo że ma ponad 40 lat (i na oko ponad 40000 km przebiegu) nadal jest w dobrym stanie i przetrwa jeszcze ładny dystans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 24 Marca 2006 Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 Trwałość kasety często też zależy od sposobu jazdy. U osób jeżdżących siłowo kaseta zużywa się nawet dwa razy szybciej niż u tych, którzy preferują jazdę z wysoką kadencją! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.