Skocz do zawartości

[Rentowność] Kupić nowy czy naprawiać ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam wrażenie, że nie tylko ja należę go grupy ludzi z takim dylematem. Na codzień używam "przeciętnego" roweru Kross Raven Stepen model 2005 (zdjęcie poglądowe w załączniku), który w 100% spełnia moje wymagania (dodany bagażnik, sakwa oraz rogi, stan prawie idealny bo początkowo mało używany).

 

Rama: stalowa Hi-Ten

Rozmiar: 21"

Widelec: amortyzowany ZOOM CH-T140 regulowany

Hamulec przedni: aluminiowy V-Brake Alhonga

Hamulec tylny: aluminiowy V-Brake Alhonga

Przerzutka tylnia: Shimano MR-40

Przerzutka przednia: Shimano CO-51

Wolnobieg: Shimano MegaRange, 7 rzędowy

Manetki: Shimano Grip Shift

Obręcze: Kross Alu 28"

Opony: Kenda K194 700x35C

Piasty: aluminiowe

Mostek: aluminiowy

Kierownica: aluminiowa

Pedały: aluminiowe z gumowymi wstawkami

Korba: 3-rzędowa Cyclone alu

Siodło: Selle Royal RVG 8480/DG

Liczba biegów: 21

Edycja : 2005

 

niedawno widziałem ofertę sprzedaży takiego roweru w trochę gorszym stanie za 250zł :( jak na swoją klasę i wiek rower spisuje się świetnie, miło zaskakuje podczas nietypowych sytuacji na drodze (np. poślizg na odrobinie piasku na łuku na asfalcie - myśłałem że będzie ósemka z tyłu) - łańcuch nie przeskakuje, biegi ładnie wchodzą, wszystko działa jak w zegarku....ale jest konieczna drobna naprawa :

- rozleciał mi się suport (łożysko)

- korba ma luz w miejscu połączenia z zębtkami (przód-tył, nie na boki)

do tego

- od nowości nie był zmieniany łańcuch + kaseta i nie wyglądają za dobrze

 

Najchętniej wyminiłbym cały układ kaseta-łańcuch-korby-suport ale to jest już 70% wartości roweru, a jak zrobię to za 30%-40% procent wartości, to po jednym bardziej

aktywnym sezonie będzie konieczna kolejna wymiana (lekki nie jestem i naciskam mocno). Co robić ?

post-152272-0-43368700-1339199355_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny rower, wymieniać :)

Mnie podobna wymiana kosztowała ok. 400 PLN, ale nie żałowałem - za 400 i tak roweru bym nie kupił, a tak staruszek jeździł koncertowo.

Korba Alivio, kaseta HG41, suport nie wiem, ale podobnej klasy, 2 łańcuchy (zamiana co 500km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najchętniej wyminiłbym cały układ kaseta-łańcuch-korby-suport ale to jest już 70% wartości roweru,

 

 

 

A czy za te pieniądze, które jak mówisz stanowią 70% wartości obecnego roweru kupisz drugi rower, który będzie lepszy od obecnego? Moim zdaniem nie ma szans.

 

A jak wymienisz te części, to będziesz miał dobry rower na kolejne 5-6 lat. Mimo wszystko elementy napędu są najszybciej zużywającymi się częściami w rowerze (może poza oponami i klockami hamulcowymi - mówię tu o w miarę spokojnej jeździe, a nie skakaniu po lasach ;) i raz na jakiś czas (zwykle zależny od ilości przejechanych kilometrów) trzeba je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wygodnie jeździ Ci się na obecnym- a przerzutki, opony, obręcze, amortyzator, siodełko i inne elementy działają sprawnie i powinny do czasu następnego zużycia napędu to ja bym zostawił rower.

 

Weź pod uwagę, że ten rower za 250 pewnie również wymaga renowacji, albo niedługo będzie. Nowy, kosztowałby Cie około 1000 lub więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suport to chyba wezmę BB-UN26

co do zakupu nowego - nie przeraża mnie wydanie1 czy 2 tyś zł, tylko relacja wartości obecnego roweru do wkładu jaki trzeba ponieść

mimo to jakoś wolę naprawiać i zmieniać to co mam (choć jest trochę za ciężki) - wiem co mam i nie stresuję się że mi ukradną :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założone

- Accent BB-40

- Alivio FC-M411

- MZ-TZ21 (docelowo HG41)

- SRAM PC10

 

niskobudżetowa operacja, a jeździ się dużo przyjemniej - do tego stopnia, że 48x14 to za mało :)

Dla osób z podobnym problemem (kupić nowy czy naprawiać stary) - po naprawach własnych satysfakcja z jazdy jest większa !

Możliwe że pouszam problem w niewłaściwym miejscu, ale zastanawiam się nad wymianą kół (albo przynajmniej tylnego) na maszynowe - przy okazji wymiany kasety obejrzałem łożyska i drugi raz w tym sezonie wymieniłem (wżery na nowym konusie)

Możecie coś zaproponować na 28'' v-brake (kompletne koło lub oba - bez gum i kasety) ? będą czekały na wymianę jak się obecne rozsypią

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłes konusy czy łożyska?

 

ps. gratulacje,

z rentownością jest tak, że jak kupisz sobie rower za 5000 zł, to jak coś ci się zepsuje to też kosztuje swoje,

np zerwiesz łańcuch - za 100 zł.

A w tym roweku za 100 zł masz cały napęd i suport, i jeszcze zostanie

 

ps. może masz krzywą oś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wymieniłem łożysko i konus z lewej, ośka delikatnie skrzywiona

zastanawiam się nad czymś takim : http://allegro.pl/kola-28trekking-maszyny-novatec-alexrims-i2414677545.html

Cześć, jeszcze przed chwilą miałem taki sam dylemat co Ty jastu (dokładnie ten sam model roweru).

 

Mój rowerek wstawiłem do "profesjonalnego" serwisu na "profesjonalny" pełny przegląd i niestety zawiodłem się mocno - serwis nie zauważył takich drobiazgów jak przetarta linka przerzutki, luzy na połączeniu korba/zębatki a rower odebrałem skrzypiący bardziej niż przed serwisem (pomogło dokręcenie korb, ale znowu zaczyna skrzypieć).

 

Pójdę Twoją drogą, choć też rozważałem zakup nowego roweru. Potrzebowałeś jakichś nietypowych (specjalistycznych) narzędzi do całej operacji? Wymieniłbym to samo co Ty + ew. manetki i od razu przerzutki na coś lepszego (tourneye na alivio/acera). Do serwisu, w którym wcześniej byłem raczej nie wrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam klucze specjalistyczne... Klucze ogólnie jakie powinieneś mieć to 10, 13, 15, 17, 19 do tego zestaw imbusów, klucz do wolnobiegu, ściągacz do korb i klucz do suportu. Za wszystkie zapłacisz może 80zł jak dobrze poszukasz, a to szybko się zwróci. Oczywiście do tego troszkę smaru i umiejętności manualnych. Poradników w internecie jest tyle, że każdy chyba da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam klucze specjalistyczne... Klucze ogólnie jakie powinieneś mieć to 10, 13, 15, 17, 19 do tego zestaw imbusów, klucz do wolnobiegu, ściągacz do korb i klucz do suportu. Za wszystkie zapłacisz może 80zł jak dobrze poszukasz, a to szybko się zwróci. Oczywiście do tego troszkę smaru i umiejętności manualnych. Poradników w internecie jest tyle, że każdy chyba da radę.

No właśnie o klucz od wolnobiegu, ściągacz do korb i klucz do suportu mi chodziło. To są klucze uniwersalne, czy coś muszę pomierzyć/dopasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@davos : no to mam brata bliźniaka na forum :icon_wink:

 

klucz od wolnobiegu, ściągacz do korb i klucz do suportu nie mają rozmiarów

 

tak sobie myślę, że mnie wciągnęło : )

- pierwszy etap konsultowany na forum to czy wymienić rower czy napęd - wymieniłem napęd i nie żałuję (aktualny wątek)

- drugim etapem był zakup wąskich gum, skończyło się na nowych kołach (poprzednie seryjne trzymam do cięższych zadań np. fotelik)

i zrobiło się przyjemnie, i więcej kilometrów zacząłem robić (wczoraj 70 w 2.5h, tygodniowo ok 200)

- i zaczął się etap trzeci tzn. hamulce i przerzutki z manetkami oraz gripy (drętwienie dłoni, palców)

 

podsumowując jeśli zaczniesz jeździć = zaczniesz zmieniać

jeśli masz zamiar uruchomić rower tylko do krótkich wyjazdów, to zmiana samego napędu wystarczy

 

obecnie zastanawiam się jaki hak do przerzutki będzie pasował do naszej ramy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniwersalne. Musisz mieć tylko klucze do tych kluczy, ale o tym pewnie wiesz :P

Przyjmijmy, że wiem :)

 

Czy takie zestawy mają ręce i nogi:

Narzędzia:

http://allegro.pl/scigacz-do-korb-na-kwadrat-bike-hand-i2474134057.html

http://allegro.pl/klucz-do-pedalow-i-srub-suportu-bike-hand-i2450890789.html

http://allegro.pl/klucz-do-kaset-z-raczka-bike-hand-yc-126-2a-i2446222890.html

 

I etap:

http://allegro.pl/zestaw-8-rzed-alivio-2012-cs-hg51-11-30-lanc-hg50-i2454232772.html

http://allegro.pl/alivio-fc-m411-48-38-28-srebrna175-wersja-box-i2459422177.html

http://allegro.pl/nowy-wklad-suportu-accent-bb-50-kurier-ambike-i2483719067.html

 

II:

http://allegro.pl/przerzutka-shimano-acera-srebrna-rd-m360-wersjabox-i2442748902.html

http://allegro.pl/przerzutka-acera-topswing-fd-m360-34-9-31-8-tanio-i2500649690.html

http://allegro.pl/klamkomanetki-alivio-st-m405-3x8-4-palce-wyprz-i2437184858.html

 

Update:

Jastu, właśnie zobaczyłem Twoją odpwiedź z info o przerzutkach i manetkach. "You made my day" - jak mawiają za dużą wodą :D

 

Koła na razie zostawie, przynajmniej do czasu jak używam trailgatora i fotelika. Co do jeżdżenia - to na razie pracuję nad formą - jakieś 16 km w sumie z i do pracy cztery razy w tygodniu + 10-20 km raz w tygodniu rodzinna wycieczka.

 

Jastu, mógłbyś mi podać mi wymiary suportu jaki kupiłeś oraz info o pozostałych upgradach (z linkami albo nazwami/modelami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz do korb jest ok.

 

Ten drugi klucz, wygląda jakoś tandetnie. Zwykła, w miarę płaska 15nastka i do pedałów styknie. Do korb, to lepiej poszukać prawdziwego nasadowego, bo tym nie poszalejesz.

 

Jeśli chodzi o klucze do kaset, czy wolnobiegu, to wolałbym takie bez rączki. Zawsze lepiej dobrać samemu klucz i ew. przedłużyć jego ramię jakąś rurką stalową, a tu może być ciężko. Te mocowanie klucz do rączki, to też jest dość wątpliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do korb pasuje ściągacz, więc nie trzeba żadnego dodatkowego do odkręcania śrub.

Do wolnobiegu/kasety lepiej bez rączki tak jak mówi kot. Zawsze można wtedy wsadzić w imadło lub użyć klucza, który da się przedłużyć rurką. Wolnobieg ma to do siebie, że dosyć ciężko go odkręcić. Przy zakładaniu warto przesmarować gwint smarem stałym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO CO?

Miałem na myśli ogólnie przeglądy rowerów, a nie tylko konkretnego. Wtedy te klucze się przydają.

 

Dam Ci klucz do kaset Shimano, odkręć mi Campę. Albo do suportu na kwadrat i odkręć HT2...

Tak jak mogę napisać, że śrubokrętem krzyżakowym rozkręcę każdy komputer na części pierwsze, ale może trafić się wyjątek. Nie szukaj problemu, tam gdzie go nie ma ;)

 

Do korb pasuje ściągacz, więc nie trzeba żadnego dodatkowego do odkręcania śrub.

Wyobraź sobie, że najpierw trzeba odkręcić, a nawet wyjąć śrubę :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile Twoje pierwsze wyjaśnienie ma jakiś sens, tak jeśli chodzi o klucze stricte do roweru nie masz racji. Pytanie brzmiało, czy są uniwersalne. Odpowiedź brzmi: nie, nie są. Jakie masz części, takich kluczy potrzebujesz.

 

Obaj macie rację - zdążyłem już zauważyć, że są różnice (klucz do kaset Shimano, korba na kwadrat itp..), generalnie uwaga celna i dla potomnych zostanie.

Ja nie doprecyzowałem pytania, ale Kiciok mnie zrozumiał (a przynajmniej dał mi wystarczającą odpowiedź) - klucz do shimano i ściągacz do kwadratów są w miare uniwersalne (tzn. nie ma np. innych rozmiarów kwadratów i shimano ma jeden standard).

 

Jastu: accent BB-50 (i BB-40 chyba też) może być różnych rozmiarów/długości - wiesz jaki jest nasz? Czy muszę rozbierać i mierzyć? Rower jest na chodzie i wolałbym go nie rozbierać do czasu jak nie mam odpowiednich części i narzędzi.

 

Uwagi pozostałe co do rodzaju kluczy przyjęte i zapamiętane...

Dzięĸi bardzo za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm....a to nie jest tak, że te wkłady suportu accenta pasują do różnych ram ? w drugim poście tego wątku podałem wymiary

jeszcze jedna uwaga : pisałem o haku do przerzutki, a nie pisałem o kasecie - jeśli masz seryjne koła, to musisz kupować wolnobieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm....a to nie jest tak, że te wkłady suportu accenta pasują do różnych ram ? w drugim poście tego wątku podałem wymiary

jeszcze jedna uwaga : pisałem o haku do przerzutki, a nie pisałem o kasecie - jeśli masz seryjne koła, to musisz kupować wolnobieg

Umknął mi Twój post z wymniarami suportu. Poczytałem o różnicach między kasetą i wolnobiegiem i mam dylemat. Czy przełożyć całą operację o miesiąc,

czy podzielić na dwa etapy: 1 - Korby, przerzutka przód, klamki/manetki; 2 - koła, kaseta, przerzutka tył. Wydatki robią się coraz większe :)

 

Jeszcze jedno pytanie: Napisałeś, że zostawiłeś stare koła na "trudniejsze" wypady. Rozumiem, że masz jedno koło z wolnobiegiem jedno z kasetą? Tyle samo zębów/rzędów masz w obu napędach? Nie ma problemu z ustawieniem przerzutek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...