Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Kross level A2 disc 2010


Lilas

Pytanie

Cześć wszystkim, ostatnio złapałem straszną zajawkę na MTB. Szukają w internecie jakiejś kompetentnej strony o tej tematyce i trafiłem na waszą. Doświadczenie w MTB mam zerowe bo moja jazda na rowerze ograniczała do zwykłej jeździe po mieście. Dlatego chciałbym żebyście ocenili mój rower i powiedzieli czy się do czegoś nadaje lub czy trzeba coś zmienić. Kasy na dodatkowe zmiany nie mam więc napiszcie jedynie co jest koniecznością do zmiany. Strasznie napaliłem się na downhille i jazdy bo ciężkim leśnym terenie i czy mój rower się do tego nada?

 

Kross level A2 disck 2010

http://www.ceneo.pl/5614251s

 

Opis:

hydrauliczne hamulce tarczowe

24 biegi shimano alivio

amortyzator z blokadą skoku.

RAMA 26” ALU 6061

ROZMIARY 17”, 19”, 21”

WIDELEC Suntour XCM-V2 HLO

SPEED 24

PRZERZUTKA Shimano Alivio RD-M410

PRZERZUTKA Shimano Altus FD-M310

TYLNY HAMULEC Tektro Auriga Comp 160mm

PRZEDNI HAMULEC Tektro Auriga Comp 160mm

MANETKI Shimano Alivio SL-M410

KORBA Shimano FC-M311

OBRĘCZE Kross

PRZEDNIA PIASTA Joy Tech D041DSE

TYLNA PIASTA Joy Tech D142DSE

KIEROWNICA MTB-AL-110PP Flat

KIEROWNICY TDS-C41-8

WSPORNIK SIODŁA SP-235 Alloy

SIODŁO Selle Royal Seta HRC

OPONY Trax Trail 26x2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, ostatnio złapałem straszną zajawkę na MTB. Szukają w internecie jakiejś kompetentnej strony o tej tematyce i trafiłem na waszą. Doświadczenie w MTB mam zerowe bo moja jazda na rowerze ograniczała do zwykłej jeździe po mieście. Dlatego chciałbym żebyście ocenili mój rower i powiedzieli czy się do czegoś nadaje lub czy trzeba coś zmienić. Kasy na dodatkowe zmiany nie mam więc napiszcie jedynie co jest koniecznością do zmiany. Strasznie napaliłem się na downhille i jazdy bo ciężkim leśnym terenie i czy mój rower się do tego nada?

 

Na DH na pewno się nie nada... Do jazdy po lesie owszem, ale może nie koniecznie ciężkim... Raczej rekreacyjnie po tym lesie możesz pojeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze daj real foto.

 

Po drugie rozglądaj się za szersza, giętą kierownica, za krótszym mostkiem i opona na przód w rozmiarze 2.25" - 2.35" (polecam Maxxisa).

 

Hardcorem jak na video nie zostaniesz ale powyższe modyfikacje ułatwią szybkie zjazdy z górki na pazurki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze daj real foto.

 

Rower wygląda tak jak na zdjęciu. Jedyne co zmieniłem od nowości to pedały bo stare się kompletnie popsuły. Mam ramę 19" i czy jest to dobra rama? Wytrzyma spore obciążenia? Można na jej bazie budować lepszy sprzęt?

 

image_url-154581-1340806946.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie u góry jest rower hardtail bez tylniej amortyzacj. Według FAQ znajdującego się na tej stronie można wywnioskować, że rowery typu hardtail można spotkać wśród rowerów XC/MTB. Dlatego czy aby na pewno jestem skazany na wymianę roweru? Może do tej ramy co mam wystarczy wymienić parę lub też sporo części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego czy aby na pewno jestem skazany na wymianę roweru?

 

Tak i to zdecydowanie!

 

Twój rower służy do XC i to nawet nie ostrego ale raczej umiarkowanego.

 

Ramy, oprócz tego czy jest bądź nie ma z tyłu zawieszenia, różnią się również geometrią oraz wytrzymałością.

Hardtail do DH/FR to pancerna i wyspecjalizowana konstrukcja, przystosowana do amorów z dużym skokiem oraz geometrii ułatwiającej szybkie zjeżdżanie... pod górę i tak się go wnosi/wprowadza.

 

Full to zupełnie inna bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz Ty. Zanim on będzie na poziomie tego gościa z filmiku to zajeździ nie jeden i nie dwa rowery, więc martwienie się teraz czy ma mostek taki jak gość na filmie, bo bez tego nie może rozwijać się w jeździe jest śmieszne, wręcz żałosne. Więcej jazdy, mniej czytania testów sprzetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orelob może byś nie obrażał na lewo i prawo ludzi którzy starają się przekazać dobre rady innym co dopiero rozpoznają temat ??

 

Zapewniam cie ze nie jestem onanistą sprzętowym, wielu udzielających się na tym forum również.

Jesteśmy jedynie osobami które lubią/zalecają używanie przedmiotów zgodnie z ich przeznaczeniem ...

Pewne elementy roweru XC nie gwarantuja bezpieczeństwa podczas uprawiania takich dyscyplin jak DH czy FR

Jeden dobry skok ze schodow czy innej przeszkody jak na początkującego prostej może doprowadzic do np złamania bądz co bądz kiepskiego amorka ... a tu tylko krok do kontuzji.

 

Pada konkretne pytanie co zrobic aby dany rower nadawal sie do konkretnej dyscypliny ... tu niestety najlepsza odpowiedz juz padła niestety nie twoja ...

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś zadaje takie pytanie znaczy jest totalnym amatorem i nie grozi mu taki zjazd jak na filmie. Więc jedyna dla niego rada to: jeździj, czerp z tego radość i nie zawracaj sobie głowy pierdołami, czy geometria taka, czy mostek siaki, czy coś coś tam coś tam. Człowiek jeździ, nie rower. Z czasem rozpoznasz swoje potrzeby i zdalne porady teoretyków którzy nie widzieli ani Ciebie ani Twojego stylu jazdy nie będą Ci potrzebne. PEACE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś nowy, potrzebujesz przedłużyć sobie (a wstaw co tam chcesz) nabijając bezsensowne posty? Krótkie pytanie: Czy A2 nadaje się do DH? Krótka odpowiedź: Nie. I tyle, a nie komentuj, że skoro jest początkującym, takie zjazdy mu nie grożą. Grożą, grożą. Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

 

No, to skoro już dowiedziałem się, że jestem sprzętowym onanistą i teoretykiem, ochrzaniłem nowego, mogę iść miziać się z moimi Schwalbe Albert Performance 26x2.25" o wagach 693g i 671g czytając przy tym dokumentację techniczną Shimano... :geek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobrażasz sobie go na takich zjazdach ?

każdy wie że na pewno na takich zjazdach nie będzie

u mnie w Myślęcinku są też tory do DH/FR niby dla amatorów ale nie widział bym tam siebie na hopkach 2-3m XCM po prostu by się rozpadł a jak chcesz uprawiać ten sport co na filmiku którego dodałeś to nie wiem po co kupowałeś rower do amatorskiego XC :thumbsup:

 

orelob nie wiem co za głupoty opowiadasz. Sam wpadałem w dyskusje ale nie mijające się z prawdą :sweat: :sweat:

a jak kolega chce już uprawiać te sporty ekstremalne to polecam w wyszukiwarce na allegro wpisać DH i popatrzeć jak wygląda rower nawet do amatorskiej jazdy gdzie amorki mają po 120mm a nawet 160mm skoku :thumbsup:

 

I popatrz chociaż na reputacje kolegi :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady co do pytania które wcześniej zadałem. Filmik który podrzuciłem był z tych super ekstremalnych, więc może wróćmy trochę na ziemię.

Ten film jest mniej hardkorowy i czy do takich zjazdów jak nad nim również są potrzene rowery DH/FR? Teraz druga sprawa. Czytałem gdzieś że rowery DH/FR nie nadają się do podjazdów i czy to prawda? Nie da się nimi normalnie jeździć czy jest to po prostu trochę trudniejsze niż na rowerach XC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy jak w filmie wystarczy rower Enduro. HT czy full, jak sam widzisz, nieważne. Zjazdówki i rowery FR swoje ważą oraz mają taką geometrię i napęd (jednoblatowa korba i stosunkowo wąsko zestopniowana kaseta, w DH nieraz szosowa), że podjeżdżanie na nich jest trudne. Wygodniej jest taką "krowę" wwieźć lub wyprowadzić niż męczyć się próbując wykręcić pod górę. Za to geometria rowerów XC utrudnia tak szybkie zjazdy, a części projektuje się tak, by były jak najlżejsze, kosztem wytrzymałości. Co nie pozwala na męczenie roweru skokami itp. Jasne, zaliczysz jakiegoś dropa czy mały skok, nic się nie stanie. Ale zakatujesz taki sprzęt jeżdżac w ten sposób. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz.

 

@kamil13342 Bzdura i to do kwadratu. Rozwijając Twoją myśl, fullem XC/Maraton będzie się trudniej podjeżdżało niż hardtailem do DH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, tu mnie zagiąłeś ;) Czytałem gdzieś, niewiem dokładnie, że hardtrail jest lepszy na podjazdach, gorszy na zjazdach, a full to na odwrót. Zapewne mówie źle, jak możesz to wytłłumacz mi to i nie będe siał ciemnoty na prawo i lewo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie stwierdzenie jest częściowo prawdziwe. Lecz wyłącznie w przypadku XC lub maratonów. Full jest zawsze trochę cięższy, ponadto (pomijając najnowsze modele Specialized z Brainem) nawet z włączoną platformą w damperze, część energii marnowana jest w rozbujanie zawieszenia, a pełna blokada jest niewygodna w używaniu. Ale tak ogólna teoria, że na każdym fullu podjeżdża się gorzej, jest bzdurą. Rowery DH mają całkowicie odmienną geometrię, przede wszystkim zdecydowanie bardziej płaski kąt główki ramy. Zajmowana na takim rowerze pozycja implikuje cofnięcie środka ciężkości, między innymi dzięki zastosowaniu bardzo krótkich mostków. To wszystko oznacza stabilność na zjazdach, lecz utrudnia lub w wielu przypadkach wręcz uniemożliwia podjeżdżanie pod stromizny. Do tego dochodzi większa waga. I nie ma znaczenia, czy będzie to full, czy hardtail. Inna dyscyplina, inne założenia, inna rama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...