bassxclub Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Witam, Jakiś tydzień temu odebrałem rower Author Spirit z ww. amortyzatorem z przodu. Zrobiłem nim ok. 80 km w różnym terenie (70% szosa/30% niezbyt wymagający teren) - nie wiem czy to normalne, ale jak rower stoi bez obciążenia amortyzator jest "rozwinięty" na całej swojej wysokości... Natomiast jak jadę i ustawię jego "miękkość" od 70% w dół - jest wciśnięty prawie na maxa - zostaje zapasu jakieś 3 cm.. Nie wiem czy to jest normalne, ale chyba powinien jednak mieć zapas na ewentualne wyboje, żeby amortyzować - takie zreszta jest jego zadanie? Jak odbierałem rower był napompowany pod 90 kg - moja masa ~82 kg. Możecie mi powiedzieć, czy to normalne z tym jego składaniem się? Czasami aż pedałami wadzę o podłoże, bo jest prawie na maxa wciśnięty. Pozdrawiam.
Obes Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Masz za mało powietrza w amortyzatorze trzeba go napompować tak żeby po tym jak wsiądziesz na rower amortyzator ugiął się o około 20 mm. Najlepiej kupić pompkę do amortyzatora i metodą prób dobrać odpowiedni ciśnienie. Np taka pompka : http://allegro.pl/beto-mp-035-pompka-do-amortyzatorow-model-2011-cr-i2387892073.html
Konr4d Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Np taka pompka : Allegro Pompka spoko tylko nad sklepem bym się zastanowił bo mogą do września się nie wyrobić z wysłaniem
bassxclub Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Napisano 7 Czerwca 2012 Właśnie się zastanawiam nad tym ciśnieniem, bo troche dziwne jest to, że w tak krótkim czasie zeszło z amora? Boję się, żeby się nie okazało, że ucieka mi ciśnienie - dziś sprawdziłem sposobem "na ślinę" przy wentylu czy nie ucieka i nie uciekało... Teraz tylko pytanie czy miałem tak od początku ustawione ciśnienie czy nie... Wydaje mi się, że od ostatniej jazdy zaczęło mi się to dziać... hmmm. Muszę zainwestować w pompkę, bo 40 km jechać mi się nie uśmiecha ;-) Aha.. a skoro powiedzieli mi, że amor napompowany pod 90 kg - to jakim cudem uginam go podczas jazdy swoim ciężarem, że przestaje pracować? Ehm... A jeszcze jedno - na CPNie nie da rady napompować? ;-D Oni tam mają elektornicznie ustawiane ciśnienie PSI/BAR ;-P
Obes Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Jeśli amor był faktycznie napompowany a ciśnienie nie ucieka przez zawór to jest problem (a nawet jak przez zawór to problem tyle, że mniejszy), powietrze nie powinno tak szybko schodzić, trzeba będzie zareklamować . Pompki do amorów maja specjalnie zaprojektowane końcówki tak żeby przy odłączaniu ciśnienie nie uciekało ...
Konr4d Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Pompka jest prawie że obowiązkowa jak masz amortyzator na sprężynie powietrznej U siebie też musiałem więcej dać niż było w tabelce, to raczej standard Co do kompresorów na stacjach to nie ma szans, w amortyzator musisz wpompować 7-10 barów, chyba tylko taki do pompowania opon w samochodach ciężarowych i autobusach by dał radę i przy okazji rozwalił amortyzator
bassxclub Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Napisano 7 Czerwca 2012 Pompka jest prawie że obowiązkowa jak masz amortyzator na sprężynie powietrznej U siebie też musiałem więcej dać niż było w tabelce, to raczej standard Co do kompresorów na stacjach to nie ma szans, w amortyzator musisz wpompować 7-10 barów, chyba tylko taki do pompowania opon w samochodach ciężarowych i autobusach by dał radę i przy okazji rozwalił amortyzator Czyli nie musi wcale oznaczać, że ciśnienie było dobrze dobrane? Szkoda, że nie mam zwykłej pompki ;-D P1070411 - YouTube Ps. Czy ta pompka się nada? http://allegro.pl/nowa-cena-pompka-do-amortyzatorow-gs-02-kross-i2364327813.html - chodzi mi bardziej o opinie na jej temat ;-) Nie chce jakiegoś bubla kupić ;-P
Obes Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Nada się ale wcale nie będzie lepsza od tej tańszej ...
kubek20 Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Ta z Krossa jest gorsza bo przy odkręcaniu końcówki ucieka trochę powietrza- w Beto nie ma takiej sytuacji
bassxclub Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Napisano 7 Czerwca 2012 Teraz jeszcze pytanie... Która lepsza? ;-) Allegro Allegro Aha.. i ta druga ma możliwość pompowania kółek - jakieś dziwne, małe wentyle mam? Hmm...
Fenthin Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Z tego co słyszałem, na MP-036 ludzie raczej marudzą. MP-035 mogę spokojnie polecić. Do opon i tak lepiej mieć osobną.
bassxclub Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Napisano 7 Czerwca 2012 W takim razie jak nie kupię w weekend czegoś na miejscu, to zamówię na allegro ;-) Martwię się tylko, żeby mi ten amor trzymał ciśnienie ;-| Dzięki za rady ;-)
hammurabi Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Polecam Beto MP-035 - kupiłem ją razem z amortyzatorem z CTbike i nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Aluminiowy korpus, oplatany wężyk i normalny manometr. Napompowanie amorka od zera do 90psi to kilkanaście machnięć
Lumperator Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Żeby nie było jakiegoś defektu z uszczelką powietrzną.Powietrze może uciekać dołem. Ale miejmy nadzieję, że tak nie jest.
Obes Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Aha.. i ta druga ma możliwość pompowania kółek - jakieś dziwne, małe wentyle mam? Hmm... Wentyl Presta : http://rowerowe-pora...rowerowych.html
bassxclub Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Napisano 16 Czerwca 2012 Pompkę dostałem wczoraj ;-) Napompowałem i zrobiłem 45 km - dziś umieram - chyba "przepaliłem" mięśnie ;-) Zastanawiam się tylko jak powinna wyglądać praca amortyzatora - jak go ustawić optymalnie, żeby było najlepiej pode mnie - nie za twardo i nie za miękkko ;-) Prawa goleń ma regulację u dołu oraz u góry - ta druga wiadoma - dolna - ciężko mi jest wyczuć o co chodzi ;-) Lewa napompowałem do ok. 9 barów - i teraz tylko myślę, czy nie jest zbyt twarda/miękka - czy znacie może jakieś zakresy pod ciężar pedałowca? Ważę ~82 kg i chciałbym poznać +- jaki powienem mieć w powietrznej goleni - pompka jest do 28 barów, a ja ustawiłem na 9 - czy to nie za mało? Hmmm... Ogólnie jestem po prostu zachwycony rowerem - jazda jest nie do opisania - kupię jeszcze oponki na asfalt, tj. dłuższe dystanse i może w czasie urlopu śmignę nad morze ;-) No i buty koniecznie, bo kilka razy już się ześliznąłem z pedałów... ;-| http://www.rower.com/archiwum.php?art=1414 - znalazłem tu o co chodzi z SAGiem itp. Jako początkującemu - ciężko to ogarnąć - bez żadnego ale, ale ;-) biorę się za czytanie i analizę tekstu ;-) Jakby ktoś posiadał ten amor lub mógł bardziej przejrzyście to wytłumaczyć (np. na gg) to z góry dziękuję ;-)
Fenthin Napisano 16 Czerwca 2012 Napisano 16 Czerwca 2012 Poczytaj o czymś, co nazywa się SAG (naprężenie wstępne). Twardość (jak to określiłeś )widelca jest ściśle powiązana z SAGiem. U dołu prawej goleni masz regulator tłumienia powrotu. Im większe tłumienie, tym więcej czasu zajmuje widelcowi rozprostowanie się po ugięciu. I vice versa. //Widzę, że znalazłeś jakiś artykuł, tu masz jeszcze jeden: klik
bassxclub Napisano 16 Czerwca 2012 Autor Napisano 16 Czerwca 2012 Poczytaj o czymś, co nazywa się SAG (naprężenie wstępne). Twardość (jak to określiłeś )widelca jest ściśle powiązana z SAGiem. U dołu prawej goleni masz regulator tłumienia powrotu. Im większe tłumienie, tym więcej czasu zajmuje widelcowi rozprostowanie się po ugięciu. I vice versa. //Widzę, że znalazłeś jakiś artykuł, tu masz jeszcze jeden: klik Właśnie to studiuję, a znalazłem ten artykuł z super hiper kalkulatorem na innej stronie ;-) Pierwsze co teraz zrobię, to ustawię prawidłowo amorek ;-) Zastanawiałem się właśnie nad tym pokrętłem na dole ;-) Teraz już wiem co i gdzie szukać - dzięki za błyskawiczną odpowiedź ;-)
afly Napisano 17 Czerwca 2012 Napisano 17 Czerwca 2012 Producent dla RST F1rst podaje sag 15%-25%. Zalecane przez producenta ciśnienie dla wagi 75-90kg 80-100PSI. Nie wiem jak masz ustawione tłumienie powrotu, ja wiem że dla wagi ~82kg pompowałem trochę ponad 75PSI - musisz sprawdzać metodą prób i błędów .
bassxclub Napisano 17 Czerwca 2012 Autor Napisano 17 Czerwca 2012 Producent dla RST F1rst podaje sag 15%-25%. Zalecane przez producenta ciśnienie dla wagi 75-90kg 80-100PSI. Nie wiem jak masz ustawione tłumienie powrotu, ja wiem że dla wagi ~82kg pompowałem trochę ponad 75PSI - musisz sprawdzać metodą prób i błędów . Czyli chyba jednak przedobrzyłem, bo mam ~8-9 barów co równa się ponad 100PSI ;-) Dętka mi poszła, więc jak naprawię to będę testował dalej ;-) bo rzeczywiście chyba troszkę miałem przy twardo ;-)
Obes Napisano 17 Czerwca 2012 Napisano 17 Czerwca 2012 Zawsze ustawia się metodą prób i błędów ( przecież nie wsyscy mają takie same preferencje), jeśli Ci nie pasuje spuść trochę powietrza, np 0,5 bar na początek i sprawdź jak Ci to ustawienie odpowiada ...
bassxclub Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Napisano 18 Czerwca 2012 Zawsze ustawia się metodą prób i błędów ( przecież nie wsyscy mają takie same preferencje), jeśli Ci nie pasuje spuść trochę powietrza, np 0,5 bar na początek i sprawdź jak Ci to ustawienie odpowiada ... Spuściłem do ok. 6 barów i jest rzeczywiście przyjemniej ;-) pompkę wożę ze sobą i testuję ;-) Mam nadzieję, że znajdę w końcu swoje optymalne ustawienie. Rzeczywiście ustawienie ciśnienia zależy od wielu czynników ;-) Nie tylko od ilości kg, ale również od stylu jazdy i balansu podczas pokonywania nierówności ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.