Skocz do zawartości

[amortyzator] RST First Air 100mm


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jakiś tydzień temu odebrałem rower Author Spirit z ww. amortyzatorem z przodu. Zrobiłem nim ok. 80 km w różnym terenie (70% szosa/30% niezbyt wymagający teren) - nie wiem czy to normalne, ale jak rower stoi bez obciążenia amortyzator jest "rozwinięty" na całej swojej wysokości... Natomiast jak jadę i ustawię jego "miękkość" od 70% w dół - jest wciśnięty prawie na maxa - zostaje zapasu jakieś 3 cm.. Nie wiem czy to jest normalne, ale chyba powinien jednak mieć zapas na ewentualne wyboje, żeby amortyzować - takie zreszta jest jego zadanie? Jak odbierałem rower był napompowany pod 90 kg - moja masa ~82 kg. Możecie mi powiedzieć, czy to normalne z tym jego składaniem się? Czasami aż pedałami wadzę o podłoże, bo jest prawie na maxa wciśnięty.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Właśnie się zastanawiam nad tym ciśnieniem, bo troche dziwne jest to, że w tak krótkim czasie zeszło z amora? Boję się, żeby się nie okazało, że ucieka mi ciśnienie - dziś sprawdziłem sposobem "na ślinę" przy wentylu czy nie ucieka i nie uciekało... Teraz tylko pytanie czy miałem tak od początku ustawione ciśnienie czy nie... Wydaje mi się, że od ostatniej jazdy zaczęło mi się to dziać... hmmm. Muszę zainwestować w pompkę, bo 40 km jechać mi się nie uśmiecha ;-)

 

Aha.. a skoro powiedzieli mi, że amor napompowany pod 90 kg - to jakim cudem uginam go podczas jazdy swoim ciężarem, że przestaje pracować? Ehm...

 

A jeszcze jedno - na CPNie nie da rady napompować? ;-D Oni tam mają elektornicznie ustawiane ciśnienie PSI/BAR ;-P

Napisano

Jeśli amor był faktycznie napompowany a ciśnienie nie ucieka przez zawór to jest problem (a nawet jak przez zawór to problem tyle, że mniejszy), powietrze nie powinno tak szybko schodzić, trzeba będzie zareklamować .

 

Pompki do amorów maja specjalnie zaprojektowane końcówki tak żeby przy odłączaniu ciśnienie nie uciekało ...

Napisano

Pompka jest prawie że obowiązkowa jak masz amortyzator na sprężynie powietrznej

 

U siebie też musiałem więcej dać niż było w tabelce, to raczej standard

 

Co do kompresorów na stacjach to nie ma szans, w amortyzator musisz wpompować 7-10 barów, chyba tylko taki do pompowania opon w samochodach ciężarowych i autobusach by dał radę i przy okazji rozwalił amortyzator :P

Napisano

Pompka jest prawie że obowiązkowa jak masz amortyzator na sprężynie powietrznej

 

U siebie też musiałem więcej dać niż było w tabelce, to raczej standard

 

Co do kompresorów na stacjach to nie ma szans, w amortyzator musisz wpompować 7-10 barów, chyba tylko taki do pompowania opon w samochodach ciężarowych i autobusach by dał radę i przy okazji rozwalił amortyzator :P

 

Czyli nie musi wcale oznaczać, że ciśnienie było dobrze dobrane? Szkoda, że nie mam zwykłej pompki ;-D

 

P1070411 - YouTube

 

Ps. Czy ta pompka się nada? http://allegro.pl/nowa-cena-pompka-do-amortyzatorow-gs-02-kross-i2364327813.html - chodzi mi bardziej o opinie na jej temat ;-) Nie chce jakiegoś bubla kupić ;-P

Napisano

W takim razie jak nie kupię w weekend czegoś na miejscu, to zamówię na allegro ;-) Martwię się tylko, żeby mi ten amor trzymał ciśnienie ;-| Dzięki za rady ;-)

Napisano

Polecam Beto MP-035 - kupiłem ją razem z amortyzatorem z CTbike i nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Aluminiowy korpus, oplatany wężyk i normalny manometr. Napompowanie amorka od zera do 90psi to kilkanaście machnięć :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pompkę dostałem wczoraj ;-) Napompowałem i zrobiłem 45 km - dziś umieram - chyba "przepaliłem" mięśnie ;-) Zastanawiam się tylko jak powinna wyglądać praca amortyzatora - jak go ustawić optymalnie, żeby było najlepiej pode mnie - nie za twardo i nie za miękkko ;-) Prawa goleń ma regulację u dołu oraz u góry - ta druga wiadoma - dolna - ciężko mi jest wyczuć o co chodzi ;-) Lewa napompowałem do ok. 9 barów - i teraz tylko myślę, czy nie jest zbyt twarda/miękka - czy znacie może jakieś zakresy pod ciężar pedałowca? Ważę ~82 kg i chciałbym poznać +- jaki powienem mieć w powietrznej goleni - pompka jest do 28 barów, a ja ustawiłem na 9 - czy to nie za mało? Hmmm...

 

Ogólnie jestem po prostu zachwycony rowerem - jazda jest nie do opisania - kupię jeszcze oponki na asfalt, tj. dłuższe dystanse i może w czasie urlopu śmignę nad morze ;-) No i buty koniecznie, bo kilka razy już się ześliznąłem z pedałów... ;-|

 

http://www.rower.com/archiwum.php?art=1414 - znalazłem tu o co chodzi z SAGiem itp. Jako początkującemu - ciężko to ogarnąć - bez żadnego ale, ale ;-) biorę się za czytanie i analizę tekstu ;-) Jakby ktoś posiadał ten amor lub mógł bardziej przejrzyście to wytłumaczyć (np. na gg) to z góry dziękuję ;-)

Napisano

Poczytaj o czymś, co nazywa się SAG (naprężenie wstępne). Twardość (jak to określiłeś )widelca jest ściśle powiązana z SAGiem.

U dołu prawej goleni masz regulator tłumienia powrotu. Im większe tłumienie, tym więcej czasu zajmuje widelcowi rozprostowanie się po ugięciu. I vice versa.

 

//Widzę, że znalazłeś jakiś artykuł, tu masz jeszcze jeden: klik

Napisano

Poczytaj o czymś, co nazywa się SAG (naprężenie wstępne). Twardość (jak to określiłeś )widelca jest ściśle powiązana z SAGiem.

U dołu prawej goleni masz regulator tłumienia powrotu. Im większe tłumienie, tym więcej czasu zajmuje widelcowi rozprostowanie się po ugięciu. I vice versa.

 

//Widzę, że znalazłeś jakiś artykuł, tu masz jeszcze jeden: klik

 

Właśnie to studiuję, a znalazłem ten artykuł z super hiper kalkulatorem na innej stronie ;-) Pierwsze co teraz zrobię, to ustawię prawidłowo amorek ;-) Zastanawiałem się właśnie nad tym pokrętłem na dole ;-) Teraz już wiem co i gdzie szukać - dzięki za błyskawiczną odpowiedź ;-)

Napisano

Producent dla RST F1rst podaje sag 15%-25%. Zalecane przez producenta ciśnienie dla wagi 75-90kg 80-100PSI.

Nie wiem jak masz ustawione tłumienie powrotu, ja wiem że dla wagi ~82kg pompowałem trochę ponad 75PSI - musisz sprawdzać metodą prób i błędów :).

Napisano

Producent dla RST F1rst podaje sag 15%-25%. Zalecane przez producenta ciśnienie dla wagi 75-90kg 80-100PSI.

Nie wiem jak masz ustawione tłumienie powrotu, ja wiem że dla wagi ~82kg pompowałem trochę ponad 75PSI - musisz sprawdzać metodą prób i błędów :).

 

Czyli chyba jednak przedobrzyłem, bo mam ~8-9 barów co równa się ponad 100PSI ;-) Dętka mi poszła, więc jak naprawię to będę testował dalej ;-) bo rzeczywiście chyba troszkę miałem przy twardo ;-)

Napisano

Zawsze ustawia się metodą prób i błędów ( przecież nie wsyscy mają takie same preferencje), jeśli Ci nie pasuje spuść trochę powietrza, np 0,5 bar na początek i sprawdź jak Ci to ustawienie odpowiada ...

Napisano

Zawsze ustawia się metodą prób i błędów ( przecież nie wsyscy mają takie same preferencje), jeśli Ci nie pasuje spuść trochę powietrza, np 0,5 bar na początek i sprawdź jak Ci to ustawienie odpowiada ...

 

Spuściłem do ok. 6 barów i jest rzeczywiście przyjemniej ;-) pompkę wożę ze sobą i testuję ;-) Mam nadzieję, że znajdę w końcu swoje optymalne ustawienie. Rzeczywiście ustawienie ciśnienia zależy od wielu czynników ;-) Nie tylko od ilości kg, ale również od stylu jazdy i balansu podczas pokonywania nierówności ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...