best24 Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Witam! Dzisiaj przez moje szarżowanie na rowerze rozwaliłem łożysko tylne. Koło ma 26 cali. Mój sprzęt to sph 300(lub jak kto woli SFX 300. Jaki mam kupić, i jak to zamontować? Sprawdzałem już w innych tematach, lecz różnią się od mojego sprzętu.
oleczek1988 Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 określ dokładnie swój problem? jakieś zdjęcie, film?
Obes Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Według tego opisu są tam piasty Joytech, nie wiem czy można dobrać jakiś zamiennik, można zmierzyć kulki, ale jeśli poszła bieżnia wewnętrzna ... http://sklep.rower.com/view.php?idp=822
Wazaa Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 A skąd wiesz, że rozwaliłeś? Może napisałbyś coś więcej, opisał jakieś objawy, które Cie martwią?
best24 Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Napisano 7 Czerwca 2012 Raz już rozwaliłem. Objawy są takie że koło się kręci na tej oście a nie na łożysku. Koło przemieszcza się 2cm na różne strony. Podczas prowadzenia koło kręci się normalnie.
Wazaa Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Albo urwałeś ośkę, co się okaże zaraz po zdjęciu koła, bo wyjdzie sama, w dwóch częściach, albo masz rozkręcone konusy i wypadły śruty z piasty. Nie masz chyba maszynowych łożysk, bo one nie psują się w taki sposób, żeby koło miało dwu centymetrowy luz. Rozkręć piastę i zobacz, jak wygląda w środku. Kup nowe wianki, konusy, złóż wszystko w takiej kolejności, jak rozkręcałeś, dobrze skontruj konusy wąskimi nakrętkami i powinno wszystko grać. Jeśli pękła ośka, to musisz ją wymienić, oczywiście. Mogły powstać zagłębienia w bieżni piasty, ale nic na to nie poradzisz, jeśli jej nie wymienisz. Można na takiej jeździć i dużo osób ma takie piasty, nawet nie wiedząc o tym. W turystycznej jeździe nie jest to dużym problemem. Cały opis dotyczy tradycyjnego systemu z kulkami i konusami. Jeśli masz jednak, łożyska maszynowe, to wystarczy je wymienić i kółko będzie jak nowe.
Fenthin Napisano 7 Czerwca 2012 Napisano 7 Czerwca 2012 Albo zmieliłeś bieżnię. Otwórz piastę i zobacz, tak będzie najszybciej.
best24 Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Napisano 9 Czerwca 2012 Więc tak, ośka wyleciała w dwóch częściach. Na niej są konusy. Z tyło o dziwo są kulkowe łożyska. Jest ono w złym stanie. Konusy są za małe na te kulki. Mam problem na dostanie się do drugiego łożyska od strony przerzutki. Mam kupić cały zestaw czyli łożyska, konusy i ośkę czy tylko ośkę i łożyska?
Wazaa Napisano 9 Czerwca 2012 Napisano 9 Czerwca 2012 Masz łożysko kulkowe z tyłu, bo bez niego, koło obracałoby się,jak w wozie drabiniastym. Tylko jest to łożysko rozbieralne, z konusami i śrutami, czyli kulkami. Żeby dostać się do łożyska od strony przerzutki, musisz odkręcić wolnobieg, specjalnym kluczem. Do tego potrzebujesz drugi klucz, np. francuski z dłuższym ramieniem. Odkręca się w lewą stronę i naprawdę, mocno trzyma Zapamiętaj kolejność montowanych części, na ośce, żeby je złożyć w taki sam sposób. Kup cały zestaw, ośkę tej samej długości, konusy i wianki do piasty, lub pojedyncze kulki, które układa się na smarze. Nie pamiętam, ile ich tam wchodzi, ale sprzedawca, pewnie Ci doradzi. Luźne śruty są o tyle lepsze, że wchodzi ich więcej, przez co zmniejsza się nacisk pojedynczej kulki na bieżnię i teoretycznie, piasta dłużej wytrzyma. W praktyce, jednak nie ma to znaczenia. Skręć wszystko porządnie, żeby kółko kręciło się swobodnie, bez oporów, ale i bez luzów. Skontruj konusy, cienkimi nakrętkami, żeby się nie odkręcały i nakręć wolnobieg w palcach. Pod wpływem pedałowania, sam się dokręci.
best24 Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Napisano 9 Czerwca 2012 Witam! Więc tak, mam łożysko 24mm. Może być 25? Takie same jak moje . http://allegro.pl/ko...2340233236.html PS. Stare konusy mogą być? Czy trzeba nowe?
Kiciok Napisano 9 Czerwca 2012 Napisano 9 Czerwca 2012 Ja bym dał z tyłu same kulki. U siebie mam 9 sztuk włożonych i działa świetnie. Tak jak pisali, pamiętaj o kolejności, żebyś nie włożył dystansu i nie przykręcił go konusem, tak jak ktoś znajomemu zrobił http://dl.dropbox.co...08062012043.jpg Miski sprawdziłeś, czy są całe? Edit: jeśli konusy nie mają wżerów i są równo starte, to możesz zostawić stare.
best24 Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Napisano 9 Czerwca 2012 Miski nie, ale czy opłaca się kupować nowe? Drogie to? Z jednej strony wygląda dobrze, lecz z drugiej nie wiem bo mi klucz nie przyszedł jeszcze. PS. Nie wiem czemu Konus i dystans jest z jednej strony zryty. Prawdopodobnie ja go zryłem gdy rozwaliła mi się ośka.
Kiciok Napisano 9 Czerwca 2012 Napisano 9 Czerwca 2012 Musisz zobaczyć, czy masz miski zdrowe. Jeśli tak, to je zostaw, a wymień całą resztę. Jeśli konusy są w jakikolwiek sposób uszkodzone, to nie ma co ryzykować, wymień całe wnętrze piasty.
Wazaa Napisano 9 Czerwca 2012 Napisano 9 Czerwca 2012 mam łożysko 24mm. Może być 25? Takie same jak moje Prawdę mówiąc, nie wiedziałem, że wianki do piast, mają różne średnice. Dopóki miałem takie, w sklepie prosiłem po prostu o wianki i zawsze pasowały. Myślałem, że ich wymiary są standaryzowane. Nie wiem, skąd masz dane o średnicy swojej piasty, ale różnica 1 mm, to dużo i mogą nie kręcić się swobodnie, o ile w ogóle ułożą się w bieżni. Jeśli nie jesteś pewny, bezpieczniej jest wsadzić pojedyncze śruty.
best24 Napisano 10 Czerwca 2012 Autor Napisano 10 Czerwca 2012 Zmierzyłem miarką i okazało się że ma 24.8mm. Na allegro spotkałem się z 21mm do przodu, 25 i 29 do tyłu. Pasuje jeszcze kupić oś. Moja pełna i wydająca się nie do zdarcia podczas przejazdu na prostej ulicy i słuchani muzyki dającej kopa rozwaliła się na 2 części. Ile coś takiego kosztuje? Czy możecie dać mi link do sklepu który coś takiego sprzedaje? Potrzebuje 20cm długie. Na allegro jest max 17.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.