Skocz do zawartości

[Hamulce] Avid bb7 vs Deore 596 vs Elixir 5


Leszex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od dłuższego czasu przymierzam się do wymiany hamulców (avid sd5) na... no właśnie, tutaj pojawia się problem. Po przeczytaniu kilkunastu tematów o różnych hamulcach mam kompletny mętlik w głowie. Na początku myślałem o avidach bb7 oraz elixirach 5, na nieszczęście elixir-ów zniechęciły mnie do nich liczne negatywne opinie odnośnie ich awaryjności. Gdy odrzuciłem je z listy propozycji i byłem zdecydowany na bb7 pojawiła się dla nich całkiem ciekawa alternatywa, Deore 596. Ponoć mało awaryjne i proste w serwisie hydrauliki, jednak czy na pewno lepsze od mechanicznych avid-ów? Shimano widziałem jedynie na zdjęciach, natomiast z avidami miałem okazję się przejechać (co prawda 5 minut, ale zawsze coś). Odczucia były jednak mieszane: modulacja zdecydowanie lepsza niż obecnie, jednak siła hamowania wręcz przeciwnie, na asfalcie hamując dwoma palcami nie byłem w stanie unieść tylnego koła (co sd5 potrafią bez problemu), chyba że z prędkości 10km/h do zera. Nie wiem czy to kwestia złej regulacji lub słabych pancerzy, jednak trochę mnie to zaskoczyło, szczególnie po przeczytaniu wielu pochlebnych opinii odnośnie ich siły hamowania. Opinia kogoś kto jeździł na obydwu hamulcach byłaby bardzo pomocna. Na razie mimo wszystko, skłaniam się ku zakupowi avid-ów, głównie ze względu łatwy serwis i mniejszą szansę na usterkę w porównaniu do hydraulików.

 

PS. Ważę 85kg,a hamulce będą używane do 40% miasto/asfalt, 40% dosyć lekki teren (lasy itp.), a ostatnie 20% maratony i raz do roku wypad gdzieś w góry.

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możliwe ze ten bb7 był zaniedbany, ma takie same klocki jak ja mam w J3 i ja jednym placem mogę zrobić katapultę jak chce. Mniej zabawy bedziesz miał z M596. Zakładasz, ustawiasz i jeździsz. Przy bb7 to linka, tu klocek do regulacji a tu pancerz brudne etc.

 

Generalnie z hydraulikiem pojawia sie problem jeżeli coś mu sie stanie, i trzeba go rozebrać. Jeżeli sie dba o hydraulikę nie powinno być z nią problemów. Trochę ważysz, wymiana oryginalnych klocków by była dobra opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze spróbuje pomóc? Do moich propozycji doszły starsze slx (m665) ale nadal nie jestem przekonany do hydraulików. Wiem, że pod kazdym względem przewyższają mechaniki (modulacja, moc itp.), ale nieco przeraża mnie ich serwisowanie, w szczególności gdy coś miałoby się zepsuć, dla mnie magia :sorcerer: , a oddanie do serwisu drogie, a mimo to nie mamy pewności że czegoś nie schrzanią. Gdyby bb7 były tańsze wybór byłby zdecydowanie prostszy, ale jeżeli można dołożyć pare złotych do średniej klasy hydraulików jest to naprawdę trudna decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się do czegokolwiek z tej trójcy przekonać wystarczy przeczytać 1 345 987 tematów na forum. Tylko błagam, nie pisz że lektUra tego tematu nie dała odpowiedzi na twoje pytania...

Znowu zapewne dojdzie do ideologicznej bitwy Fanów Mechaników z Wielbicielami Hydraulików, zmieszana z wojną Fanbojów Shimano przeciwko Oddanym Avidom.

A ja napiszę że nienawidzę bb7 i elixirów, lubię shimano. A z tych wszystkich ponownie kupiłbym formule r1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecam Deore. Bezproblemowe świetne hamulce z

Servo Wave i to w całkiem dobrej cenie. Nic tylko kupować i cieszyć się jazdą. Jeśli masz skłonności do majsterkowania polecam Avida mi niestety brakło cierpliwości, co prawda do J3 ale niechęć do Avida została.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć mało awaryjne i proste w serwisie hydrauliki, jednak czy na pewno lepsze od mechanicznych avid-ów?
Nie zadawaj takich pytań bo odpowiedz jest oczywista i żadna dyskusja o przewadze zwłaszcza w cięższym terenie hydraulików nad mechanikami, że nie wspomnę o V-kach nie ma sensu koniec kropka.

 

Wiem, że pod kazdym względem przewyższają mechaniki (modulacja, moc itp.), ale nieco przeraża mnie ich serwisowanie, w szczególności gdy coś miałoby się zepsuć

Skoro już wiesz to w czym problem. Chcesz mieć niezawodne hydrauliki to bierz od Shimano. Nie wiem o jakim serwisowaniu poza wymianą zużytych klocków mówisz. Mam starszy model Deore BR-M535 i nic poza wyżej wymienioną czynnością nie robiłem a korzystam z nich już 5 sezon. Nawet oleju nie musisz ruszać. Większość problemów z hamulcami jak i osprzętem u co po niektórych wynika nie z niewłaściwego użytkowania czy wad ale z ciągłego i niepotrzebnego grzebania przy sprzęcie. Jak ktoś po co chwila rozkręca wszystko i ponownie składa bo mu troszkę nachlapało błota to nie dziwota, że powoli acz systematycznie wszystko się sypie.

 

Sądzisz, że jeżeli cokolwiek zepsuje się w mechanicznych to będziesz miał ewentualnie mniejszy problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o formulach rx? Na allegro można dostać komplet bez tarcz za 570zł, czyli o 150zł więcej niż za deore. Czy warto dołożyć 150zł i kupić te formule albo slx m665? Formule podobno też mało awaryjne, jednak nie każdemu pasują ich klamki, a kupując przez internet nie mam możliwości nawet wziąć ich do ręki. Tobo, jak ci się jeździ z klamkami r1? (na pierwszy rzut oka r1 i rx wyglądają dość podobnie) Głównie zależy mi na tym by można ją było ustawić blisko kierownicy, ponieważ moje palce do najdłuższych nie należą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...