spamkuba Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 czym mozna usunac rdze ze srubek? w tym przypadku chodzi mi o mocowanie tarczy oraz tutaj ewentualnie czy ktos wie jaki jest koszt wymiany na nowe?
Mod Team michuuu Napisano 6 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2012 Wymień na nierdzewne, koszt pomijalny.
Grand231 Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 Albo drobny papier ścierny i polerka potem malowanie - ale jest to robota głupiego, lepiej kup sobie nowe koszt parę zł.
wilk2312PL Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 Coca Cola Ona nie usunie rdzy. Dzięki niej łatwo odkręcić taką śrubkę
kazafaza Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 WD40? Ale popieram przedmowcow - nierdzewki to najlepsze wyjscie... POZDRo-:ver
mklos1 Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 Albo olać i jeździć, albo wymienić na nierdzewne. Czyszczenie jest bez sensu, gdyż problem powróci.
mklos1 Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 Aluminium też koroduje - więc po chwili będzie porażka - chyba że anodowane.
Mod Team Puklus Napisano 6 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2012 No przeciez ze anodowane bo tuning a jak sie pozbyć ze stalowej rdzy? wykręcić trochę papierem przetrzeć zamoczyć w roztworze o nazwie cortain i juz nie będzie rdzewieć. Zachodzi rekcja wiązania tlenku żelaza.
dayus Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 Jak Cortaninu nie przykryjesz jakas warstwa farby, która nie odizoluje tlenu,to bedzie jeszcze bardziej rdzewialo.
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2012 No tak będzie, dlatego mozna psiknąć spreyem albo lepiej pojść i kupić nowe
PoleK Napisano 17 Czerwca 2012 Napisano 17 Czerwca 2012 alu nie rdzewieje tak jak stal... ale spoko, wiecie lepiej przypadkiem nie psikaj tych śrubek WD40 tak jak teraz są wkręcone, bo pocieknie Ci po tarczy i będzie problem... najlepiej nowe.
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2012 Alu w ogole nie rdzewieje bo rdzewienie to utlenienie sie żelaza ... a w alu próżno go szukać
PoleK Napisano 18 Czerwca 2012 Napisano 18 Czerwca 2012 alu rdzewieje bo rdzewienie to utlenianie się metalu... a Alu metalem bez wątpienia jest i utleniać też się potrafi. tyle że tu występuje AL2O3 (to przez tego s**** alu matowieje) które jest szczelne i nie rdzewieje w głąb. chociaż w przypadku stopów może rdzewieć wgłąb na granicach ziaren... ale to juz w b. trudnych warunkach:)
Mod Team Puklus Napisano 19 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 19 Czerwca 2012 Metale zgadzam sie ale korodują żelazo rdzewieje, miedź, mosiądz czy aluminium śniedzieje, a np srebro czarnieje Ale w każdym wypadku metal pokrywa sie nalotem tlenków tegoż metalu.
bitupt Napisano 19 Czerwca 2012 Napisano 19 Czerwca 2012 tylko wersja z nierdzewkami jest warta uwagi dlatego, że są całkowicie odporne na warunki atmosferyczne, są twardsze niż zwykłe stalowe, są miłe dla oka , nie utleniają się. wszystkie rowerowe śrubki są z reguły chromowane, a naruszenie warstwy ochronnej prędzej czy później skutkuje efektem jak na zdjęciach. ps. w swoim rowerze wymieniłem wszystkie możliwe, koszty znikome o ile kupisz na sztuki lub wagę (nie paczkowane ze sklepów otwartych w święta )
cichy66 Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Można jeszcze wypiaskować a następnie pomalować i dodatkowo nałożyć na łeb śruby warstwę smaru.Ale jak ktoś nie ma takich możliwości (piaskowanie), to najprościej wymienić na nowe. No i jak ktoś wcześniej wspomniał,każdy metal koroduje(rdzewieje,utlenia się)nawet metale szlachetne jak np. złoto(ciemnieje-pokrywa nalotem), tylko w dużo dłuższym okresie czasu, zależnie od sprzyjających warunków atmosferycznych i chemicznych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.