seebcioo Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Witam. Nie mogę się zdecydować, więc proszę was o pomoc Avid Elixir 1 + adapter + tarcza 180 mm HS1 = 269 zł czy Avid Elixir 5 = 269 zł < bez tarczy i adaptera różnica w cenie to jakieś 40 zł. Czekam na odpowiedzi Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 Avid Elixir 1 + adapter + tarcza 180 mm HS1 = 269 zł czy Avid Elixir 5 = 269 zł < bez tarczy i adaptera różnica w cenie to jakieś 40 zł. Ciekawe jak wyliczyłeś różnice w zakupie na 40 zł skoro sama HS1 180mm bez adaptera to jakies ... 100 zeta. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 powiecmy, że mam ją dostępną za 30 ? + adapter za 10 ponieważ czas naglił hamulec dzisaj kupiony (elixir 1;) więc t/c równie dobrze mógłbyś spytać skąd elixiry 5 za 270 zł - skoro cena rynkowa to ~360 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 elixiry 5 widziałem nowe w cenie 270 zeta nowych hs1 za 30 jeszcze nie Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszex Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Jeśli można, to pozwolę sobie nieco odświeżyć temat. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć jakieś hamulce i ostatnio zacząłem rozważać elixiry 1 jako hamulce przejściowe, na około 2, jak wytrzymają to może 3 lata, aby później dozbierać do czegoś lepszego i przede wszystkim na spokojnie przemyśleć sprawe (już pół sezonu minęło, a ja nie mogę założyć nowego amora bo jak zwykle jestem niezdecydowany ). Na allegro można znaleźć elixiry za nieco ponad 450zł z tarczami HS1 i adapterami których potrzebuje, cena jakby nie patrzeć dość niska, jednak czy wytrzymają 2/3 lata bez jakiś kosztowniejszych napraw. Z podobną cenę można mieć również shimano 445, albo tektro auriga (które najmniej mnie przekonują). Hamulce katowane nie będą ponieważ w moich okolicach jakiś większych gór i zjazdów ze świecą szukać. Rozważałem też kupno polecanych deore 596, ale kupując hamulce za około 600zł (wraz z tarczami), aż chciało by sie dołożyć do najnowszych slx których cena niestety przy tegorocznych wydatkach (amortyzator i koła) jest nieco zaporowa, szczególnie w okresie wakacyjnym, kiedy sporo kasy idzie na wyjazd z rodziną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 w tych shimano 445 są problemy z tłoczkami - nie równo wychodzą albo jeden wcale nie wychodzi = częste czyszczenie; tektro odradzam, bo dla mnie to nie firma - zbyt awaryjna, deore są OK, ponoć bardzo dobrze się sprawują /wiem od kolegów, którzy jeżdżą w DH/. ja obecnie jeźdżę na Elixir'e 1 na tyle, hmm już z 3 miesiąc i jak na razie jest ok, a warunki pogodowe to każde widziały poza śniegiem ^^ a hamulce chcesz na tył na przód czy cały komplet ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszex Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Seebcioo wielkie dzięki za info o elixirach 1, jesteś chyba pierwszą osobą piszącą chociaż jedno zdanie na ich temat. Hamulców poszukuję na oba koła i najprawdopodobniej zdecyduję się na te elixiry. Deorki odrzuciłem, ponieważ za jakiś czas i tak będę zmieniać na coś lepszego, a im droższe hamulce teraz kupie tym więcej później stracę (chyba że kupię bubel, który nie wytrzyma nawet jednego sezonu ). Na razie na tegoroczne avidy nikt nie narzeka, może trochę zbyt krótko są jeszcze na rynku, ale jest też szansa że wyeliminowali wady występujące w starszych modelach (podobno były to głównie słabe uszczelki, więc nie powinno to być szczególnie trudne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 20 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Gdyby padały tylko uszczelki... Chyba andrew wspominał też o często padających tłoczkach w klamkach i kilku innych rzeczach, ogólnie ciekawe jest mówienie o Avidach jako o hamplach, które mają wytrzymać 2-3 lata bez napraw Kup 596 :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 jak na oba koła to ja na przó jeżeli chcesz zaoszczędzić brałbym BB7 bo wątpię, żebyś na przód potrzebował aż tak dużej siły hamowania, a BB7 to hamulec bezawaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszex Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 No właśnie... jeżeli elixiry nie wytrzymają chociaż dwóch lat, to będę musiał teraz wyskrobać teraz trochę grosza i od razu kupić coś lepszego (slx 666, formule rx, może magury mt4). Nad bb7 też myślałem, ale wbrew pozorom wcale nie są takie tanie, komplet zacisków przynajmniej z tarczami 400zł (na ebayu około 300 ale przesyłka z chin idzie 30dni) jakaś przyzwoita linka 50-100zł i do tego 70zł na klamki gdy obecne sd7 przełożę do zimówki, która dopiero powstaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Na Twoim miejscu od razu zainwestowałbym w coś porządniejszego. Zaoszczędzisz nerwy i przede wszystkim kasę. Wiem, że ciężko wydać więcej, ale teraz zaciśniesz pasa, ale szybko CI się to zwróci. jak na oba koła to ja na przó jeżeli chcesz zaoszczędzić brałbym BB7 bo wątpię, żebyś na przód potrzebował aż tak dużej siły hamowania, a BB7 to hamulec bezawaryjny Akurat na przód potrzebny jest lepszy hamulec, z większą siłą hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 w tych shimano 445 są problemy z tłoczkami - nie równo wychodzą albo jeden wcale nie wychodzi = częste czyszczenie A to ciekawe, bo uzytkuje ich od ponad roku (jakies 7kkm) i problemow o jakich piszesz nie zauwazylem, a jedyne co przy nich musialem robic to wymiana klockow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 jak na oba koła to ja na przó jeżeli chcesz zaoszczędzić brałbym BB7 bo wątpię, żebyś na przód potrzebował aż tak dużej siły hamowania, a BB7 to hamulec bezawaryjny Po pierwsze... nie wątp Po drugie... jak masz taką wiedzę i przemyślenia odnośnie hamulców to zachowaj ją dla siebie i nie szerz herezji. Z hamulcami jest sprawa prosta ... to bezpieczeństwo czynne : - zawsze kupuj najlepsze na jakie cie stać to bezpieczeństwo czynne. - zawsze mocniejszy lepszy z przodu przód to ponad 60% całej siły hamowania roweru. Avidy ostatnio słyną z awaryjności ... ja na swoje dwuletnie Elixir`y R nie narzekam mają się świetnie Shimano podobno mniej awaryjne ... ale są napędzane olejem co zamula ich pracę w zimie ... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 1. Podobno nie zamula - tak piszą ci, którzy używali nowych modeli. Mnie nie dane było tego jeszcze sprawdzić, ale wierzę na słowo. 2. Avid to szit. W tym tygodniu serwisowałem trzy hample hydrauliczne z czego trzy były avidami A jeden z pracowników zapytał mnie dziś "czy ten jego avid elixir to ma tak pracować jak pracuje". Pomacałem i odpowiedziałem "nie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Po pierwsze... nie wątp Po drugie... jak masz taką wiedzę i przemyślenia odnośnie hamulców to zachowaj ją dla siebie i nie szerz herezji. Z hamulcami jest sprawa prosta ... to bezpieczeństwo czynne : - zawsze kupuj najlepsze na jakie cie stać to bezpieczeństwo czynne. - zawsze mocniejszy lepszy z przodu przód to ponad 60% całej siły hamowania roweru. Pozdro Wbrew pozorom BB7 przy odpowiedniej klamce ma sporo siły @tobo mógłbyś sprecyzować i jakich Avidach mówisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 21 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 @tobo mógłbyś sprecyzować i jakich Avidach mówisz Podejrzewam, że o którychkolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Napiszę to, co już zostało napisane wielokrotnie: avidy, bez względu na model, to bardzo dobre hamulce jeśli chodzi o parametry hamowania, czyli to, do czego zostały stworzone. Problemem (lub problemami lepiej) są kiepska powtarzalność wykonania, słabe przygotowanie go do użytku (fabrycznie zapowietrzone) i bardzo duża awaryjność, która występuje od nowości, jeszcze w okresie gwarancyjnym. Z osobistych doświadczeń moim potwierdzeniem tego jest para zdechłych j3; stosowane w drugim (zimowym) rowerze przeżyły w sumie 1,5 zimy. Eksploatowane w warunkach miejskich, 20 km dziennie, pracy miały niewiele. Przed zakupem miały "generalkę" Najpopularniejszymi obecnie na rynku hamulcami tarczowymi są avidy i shimano. W tym tygodniu serwisowałem trzy i odpowietrzałem jeden nowy, elixir 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.