Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Dartmoor Hornet + Duro FR20


knofel

Pytanie

Napisano

Specyfikacja:

 

 

Waga: ~13,5 kg

 

Rama: Dartmoor Hornet 14" (2011)

Amortyzator: SrSuntour Duro FR20 Coil

Olej: Motorex 7.5 W

Mostek: Bop Drop In

Kierownica: Art 700mm

Chwyty: Dartmoor Race

Barendy: Dartmoor

Siodło: WTB Aviator DH Comp

Stery:Accent Airplane Semi-Integrated

Sztyca: Turner DH 2012

 

Zacisk tył: Shimano M596 Deore

Tarcza tył: Formula Oro 180mm

Zacisk przód: Shimano M596 Deore

Tarcza przód :Avid Roundagon 203mm

Klamki: Shimano Deore M596

Manetka:Shimano Alivio

Adaptery: Accent/BBB

 

 

 

Obręcz przód: Dangerous Mike DH 26”

Piasta przód: Dartmoor DeeForce

Opona przód: Michelin Reinforced AT 2.35 42a/60a

Szprychy: DT Swiss

 

Obręcz tył: Dangerous Mike DH 26”

Piasta tył: Dartmoor FreeForce

Opona tył: Maxxis High Roller 42a 2ply 2.5 /Nokian NBX 42a/60a 2.3

Szprychy: Sapim Laser

Dętki: Front -Continental MTB 2,3

Rear: Rubena DH 2,5

 

 

 

Suport: Shimano HT2 SLX

Korby :Shimano HT2 M 545

Pedały : HT Nano ANO1SS

Blat: Shimano Deore (36t)

Przerzutka tył: Shimano RD-2300

Kaseta : Shimano HG50

Łańcuch : Shimano HG50

Napinacz : Mozartt WG / WoG

Bashguard: Mozartt MLD/ Shimano SLX

Obejma: Accent

 

Plany: Szersza kierownica >740mm

 

 

p4pb8077112.jpg

 

Więcej Fotek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A jak się spisuje rama? W czym ją używasz? I ile masz wzrostu?

Bo mi cały czas chodzi kupno jej zamiast mojego STP i generalna przebudowa roweru, ale zobaczymy jeszcze.

Ciekaw jestem czy warto dopłacać do tej nowej ramki na 2012, zwłaszcza, że mam klasyczną rurę sterową.

Napisano

Dzięki za pozytywne opinie :)

 

Używam rowerku głównie do DH/FR, ale jest na tyle uniwersalny, że na luzie można nim robić trasy po 50 km i więcej :)

Mam 175cm wzrostu, po podniesieniu sztycy na max'a jest bardzo przyjemnie choć nie ukrywam, że troszkę brakuje do pełnej satysfakcji z wyprostowania nogi.

Co do samej ramy, ma o wiele przyjemniejszą geometrię niż poprzedni rower klik. Jest bardzo sztywna na zakrętach i bardzo zwrotna. Jak na razie nie mam do niej zastrzeżeń. Bez problemu znosi brutalne lądowania na płaskie, nieodkręcone whipy i inne moje fantazje :)

 

Dla mnie to również był duży skok sprzętowy, gdyż poprzedni rower ważył na luzie ponad 16 kg.

Napisano

Czyliby sobie musiał kupić 16' żeby spokojnie jeździć z moim 170cm.

Rowerek wygląda super, jedyne co mnie razi to złote podkładki i rura sterowa ponad mostek.

Napisano

16" to straszna krowa i nie da się na niej tak poszaleć :)

Rowerek złożony jest z myślą o startach w zawodach, więc ogólna wygoda zeszła na drugi plan.

Podkładki są pomarańczowe, tak samo jak piasty oraz pedały więc nie wiem co do czego nie pasuje. Polecam wejść w galerie na pinkbike tam jest więcej fotek.

 

Co do podkładek na mostek , to jest to wymuszone regulacją roweru pode mnie, a rury bardziej już nie zetnę, gdyż to hornet ma bardzo krótką główkę. Rura i tak jest już ciachnięta na 18cm.

Napisano

Jak tam Duro, płynnie działa? Ile waży? Ile Ty ważysz? Jaka jest twardość sprężyny i który to rocznik?

Napisano

M 569 na żywikach jeszcze mam i strasznie mocne są. Porównałbym je do Juicy 7, albo i nawet lepsze :) Servo-wave robi swoje.

Przewody mam z przodu 1m a z tyłu chyba 1,5m ale musze skrócic jakieś 20 cm bo mam go za dużo.

Napisano

Mały Update :)

 

W końcu zakupiłem szersza kierownicę, która zastąpiła wysłużonego Art'a.

Sunline V1 idealnie spełnił moje wymagania.

 

Jak się teraz podoba ?

 

p4pb8713041.jpg

Napisano

Mały Update :)

 

W końcu zakupiłem szersza kierownicę, która zastąpiła wysłużonego Art'a.

Sunline V1 idealnie spełnił moje wymagania.

 

Jak się teraz podoba ?

 

p4pb8713041.jpg

 

Piękny maszin. Nic więcej nie mam do dodania. Mogę wiedzieć gdzie takiego Duro wyrwałeś i orientacyjnie za ile?

Napisano

Przewód nie przewody :)

Będzie skrócony na dniach, gdyż hamulec się zapowietrzył na JoyRide na Harendzie i przy okazji można zrobić dwie rzeczy :)

 

Podkładki nie wywalę bo na Duro do końca życia jeździć nie będę, a rura i tak jest już ścięta na 18 cm o czym już pisałem . Potem mogą być kłopoty ze sprzedażą.

Hornet ma to do siebie, że ma bardzo krotką główkę, a mostek jest idealnie ustawiony pode mnie w tym momencie.

 

Duracza ujeżdżam już drugi sezon, co prawda pojawił się bardzo delikatny luz, ale to pewnie przez mój styl jazdy i tarcze 203mm.

Niestety nie pamiętam gdzie dokładnie był kupiony, ale po rabatach to były groszowe sprawy z rzędu 500 pln za nówkę.

Napisano

Podkładki i końce chwytów powinny być w kolorze dodatków, tj. piast i pedałów.

Kiera dziwnie wygląda, płaska jak nastolatka.

No i ta przerzutka...

 

Fajny taki czarny połysk.

Napisano

Końcówki i podkładki teoretycznie są w kolorze pomarańczowym. Niestety nie ode mnie zależy odcień.

Przedni hampel ma przewód o wystarczającej długości, tym bardziej gdy przyjdzie zmiana na amortyzator o większym skoku.

 

A co do kiery to chyba problem widzisz tylko ty. Poprzednim właścicielem był gość który zdobył na niej 2 mistrzostwa polski w DH. Tym bardziej że Sunline V1 to legenda sama w sobie. A co do przerzutki to nie wiem co może w niej nie pasować.

Napisano

EMTB to chyba tematyka enduro ?

Byłem na zawodach DH w kategorii hardtail. Zawody Enduro odbywały się pomiędzy treningami DH.

 

Co do forów to nasz team jest pod patronatem bikeforum.pl

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...