Victuss Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Witam Mam dość nowego krossa a6 z przebiegiem ok 300km, od kupna miał zcentrowane felgi i bijące opony(nie wspominam już o niewyregulowanych przerzutkach i niedokręconych śrubach). Wszystko udało mi się poprawić oprócz tylniej opony. Po kilku próbach zdejmowania i układania trochę się poprawiło, opona leży równo w feldze, widać po linii z boku, ale dalej lekko bije (około 1-2mm). Tak jakby miała krzywy sam grzbiet. Tu film jak to wygląda: I teraz moje pytanie: czy to jest normalne? Mam coś z tym robić czy jeździć tak jak jest i nie zawracać sobie głowy? W jeździe to tylko lekko czuć przy bardzo dużych prędkościach, ale jakoś sama świadomość, że nowy rower tak ma mnie męczy
werty51 Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Oby dwie opony tak mają czy tylko tylnia tylna ?
Cuberider Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 To nie jest normalne ! możesz to spokojnie zareklamować
Mod Team Puklus Napisano 4 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2012 Bicie jest na tyle niewielkie ze wątpię zeby sie tym chcieli zająć ale warto spróbować. Dużo słychać ze mimo schwalbe mają mieszanki bardzo dobre itd, coraz częściej ich jakość jak w tym przypadku jest kwestionowalna. Mimo utrzymujących sie wysoko cen opony robią coraz gorszej jakości.
Mod Team Puklus Napisano 4 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 4 Czerwca 2012 Ja na obreczy nie widze bicia przynajmniej nie przekraczającego 1mm
CMIK Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Czasem na takie bicie opony pomaga napompowanie jej do dość wysokiego ciśnienia o uprzednim nasmarowaniu rantów np mydlinami, ja miałem przejścia z jedną obręczą i nomen-omen oponą Schwalbe NN evo. Układanie na sto sposobów, poprawianie ręcznie rantów nie pomagało, dopiero posmarowanie mydlinami i napompowanie do 4,5 bara pomogło.
Cuberider Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Witam Mam dość nowego krossa a6 z przebiegiem ok 300km, od kupna miał zcentrowane felgi i bijące opony(nie wspominam już o niewyregulowanych przerzutkach i niedokręconych śrubach). Wszystko udało mi się poprawić oprócz tylniej opony. Po kilku próbach zdejmowania i układania trochę się poprawiło, opona leży równo w feldze, widać po linii z boku, ale dalej lekko bije (około 1-2mm). Tak jakby miała krzywy sam grzbiet. Tu film jak to wygląda: http://youtu.be/Kf4jYnfqSm8 I teraz moje pytanie: czy to jest normalne? Mam coś z tym robić czy jeździć tak jak jest i nie zawracać sobie głowy? W jeździe to tylko lekko czuć przy bardzo dużych prędkościach, ale jakoś sama świadomość, że nowy rower tak ma mnie męczy w tym co nazywasz rowerem czyli krossie jeszcze cie wiele zaskoczy .Bardziej od krzywej opony meczylaby mnie swiadomosc ze jezdze na krosie Nie poddawaj sie ,dasz rade tylko nie oddalaj sie na tym co kupiles zbyt daleko od domu /max 5km/
lukas85 Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Ja bym sobie tym głowy nie zawracał. Mam kilka rowerów i w każdej oponie jest minimalne bicie, jak dotąd nie miałem przez to gleby.
Victuss Napisano 4 Czerwca 2012 Autor Napisano 4 Czerwca 2012 Werty -tylko tylna, przód udało mi się poprawić Tofi, obręcz wygląda na trochę krzywą bo jest tak pomalowana na krawędzi, centrowałem ją gora/dól to była prawie idealnie równa. Co do reklamacji to nie ma raczej możliwości, czytałem opinie o sklepie w którym kupiłem, podobno koleś jest jakiś niezrównoważony. Wszystkie rowery wysyła niewyregulowane, zdarzało się nawet że przebijał opony ludziom którzy przychodzili z reklamacjami (opinie przeczytałem niestety dopiero po kupnie) Nawet regulacja przez sprzedawce jest nie podbita w książeczce przez co gwarancja chyba jest nie ważna, ale co poradzić. Ludzie nawet osobiście nie mogli się z nim dogadać. Jak by co to sklep nazywał się rowery-wilex Cmik, dziś spróbuję z tym mydłem. Szczerze mówiąc trochę mnie to już męczy, wczoraj pół dnia nad tym spędziłem i dziś znowu... Napiszę później czy coś pomogło Nie mogę edytować posta Cube-co jest nie tak z krossami? Przecież podzespoły montuje się te same co w każdym rowerze, a o pękniętej ramie krossa nigdy nie słyszałem. Te wady u mnie to wina tylko sprzedawcy który nie wyregulował roweru. Lukas- jakie masz bicie u siebie? Takie jak u mnie czy mniejsze?
Tofi Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Im więcej oglądam tym więcej widzę. Na pełnym ekranie ewidentnie rafka jest krzywa, a od góry widać że dodatkowo opona ma bicie boczne. Istotą centrowania jest centrowanie rafki nie opony - opona powinna się ułożyć na rafce. Osobiście nie miał bym takiego problemu bo mam parktoola z zegarami i po wycentrowaniu to nie zauważyłem żeby moja opona coś krzywo leżała, a nie układałem jej ani kawałka. Było to dla mnie ogromnym zaskoczeniem bo na scentrowanych kołach przejeździłem ponad 1000 km, podczas których miałem zaliczonych trochę krawężników i innych ostrych krawędzi przy większej prędkości. Zawsze możesz za 20-30 zł oddać koła do serwisu na centrowanie.
CMIK Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Nie przejmuj się opinią Cuberidera o Krossach, to wynika chyba z jakichś kompleksów. Takie opinie są mniej więcej tyle warte co opinia, że Cube to bardziej produkt marketingowy, i połowa dresów z losowo wybranego osiedla jeździ na Cube'ach po bułki.
Cuberider Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Werty -tylko tylna, przód udało mi się poprawić Tofi, obręcz wygląda na trochę krzywą bo jest tak pomalowana na krawędzi, centrowałem ją gora/dól to była prawie idealnie równa. Co do reklamacji to nie ma raczej możliwości, czytałem opinie o sklepie w którym kupiłem, podobno koleś jest jakiś niezrównoważony. Wszystkie rowery wysyła niewyregulowane, zdarzało się nawet że przebijał opony ludziom którzy przychodzili z reklamacjami (opinie przeczytałem niestety dopiero po kupnie) Nawet regulacja przez sprzedawce jest nie podbita w książeczce przez co gwarancja chyba jest nie ważna, ale co poradzić. Ludzie nawet osobiście nie mogli się z nim dogadać. Jak by co to sklep nazywał się rowery-wilex Cmik, dziś spróbuję z tym mydłem. Szczerze mówiąc trochę mnie to już męczy, wczoraj pół dnia nad tym spędziłem i dziś znowu... Napiszę później czy coś pomogło Nie mogę edytować posta Cube-co jest nie tak z krossami? Przecież podzespoły montuje się te same co w każdym rowerze, a o pękniętej ramie krossa nigdy nie słyszałem. Te wady u mnie to wina tylko sprzedawcy który nie wyregulował roweru. Lukas- jakie masz bicie u siebie? Takie jak u mnie czy mniejsze? moja opinia o krosie nie jest wynikiem kompleksow lecz 30 letniego doswiadczenia w zawodowym serwisie .To dotyczy rowniez czegos o nazwach ARKUS I ROMET .Slowko dla kolegi od kompleksow i dresikow jestem szosowcem mam wiliera ful carbon na campagnolo record 2012 i zapewniam cie ze nie mam kompleksow Werty -tylko tylna, przód udało mi się poprawić Tofi, obręcz wygląda na trochę krzywą bo jest tak pomalowana na krawędzi, centrowałem ją gora/dól to była prawie idealnie równa. Co do reklamacji to nie ma raczej możliwości, czytałem opinie o sklepie w którym kupiłem, podobno koleś jest jakiś niezrównoważony. Wszystkie rowery wysyła niewyregulowane, zdarzało się nawet że przebijał opony ludziom którzy przychodzili z reklamacjami (opinie przeczytałem niestety dopiero po kupnie) Nawet regulacja przez sprzedawce jest nie podbita w książeczce przez co gwarancja chyba jest nie ważna, ale co poradzić. Ludzie nawet osobiście nie mogli się z nim dogadać. Jak by co to sklep nazywał się rowery-wilex Cmik, dziś spróbuję z tym mydłem. Szczerze mówiąc trochę mnie to już męczy, wczoraj pół dnia nad tym spędziłem i dziś znowu... Napiszę później czy coś pomogło Nie mogę edytować posta Cube-co jest nie tak z krossami? Przecież podzespoły montuje się te same co w każdym rowerze, a o pękniętej ramie krossa nigdy nie słyszałem. Te wady u mnie to wina tylko sprzedawcy który nie wyregulował roweru. Lukas- jakie masz bicie u siebie? Takie jak u mnie czy mniejsze? moja opinia o krosie nie jest wynikiem kompleksow lecz 30 letniego doswiadczenia w zawodowym serwisie .To dotyczy rowniez czegos o nazwach ARKUS I ROMET .Slowko dla kolegi od kompleksow i dresikow jestem szosowcem mam wiliera ful carbon na campagnolo record 2012 i zapewniam cie ze nie mam kompleksow
Victuss Napisano 4 Czerwca 2012 Autor Napisano 4 Czerwca 2012 Nie pisałem tego złośliwie, tylko na logikę podzespoły ma te same co inne firmy, różni się jedynie ramą. Co konkretnie się psuje w krossach? Zanim go kupiłem trochę się naczytałem i a6 miał bardzo dobre opinie pod względem niezawodności. Tofi-jeśli będę znów zdejmował oponę to zrobię filmik samej obręczy. Może coś źle zrobiłem i po wycentrowaniu się znów skrzywiła.
Cuberider Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Najlepiej co mozna zrobic to oddać krossa do dobrego i uczciwego serwisu i poprosić o całkowity przegląd tzn. dokręcenie suportu, korb, poluzowanie stożków w w kołach, ustawienie klocków i nasmarowanie linek i pancerzy a co do opon to Schwalbe ma to do siebie że często w seryjnych rowerach są opony lekko zniekształcone i nic się nie da z tym zrobić tylko reklamacja</p>
CMIK Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 I to sa te argumenty potwierdzające, że na Krossa lepiej nie wsiadać?
Tofi Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Może coś źle zrobiłem i po wycentrowaniu się znów skrzywiła. A mierzyłeś naciąg szprych? U mnie wcześniej przyczyną samorozcentrowywania się koła był zbyt słaby naciąg około 1/3 szprych, jedna miała wyjątkowo słaby naciąg, a jedna nie miała go w ogóle. Chyba najtańszy miernik naciągu jest parktoola i właściwie bez niego nie ma co nawet podchodzić do centrowania, chyba że chce się to robić przed każdym wyjazdem z domu.
Cuberider Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 A kto bogademu zabroni jeździć na krossie Jak posiedzisz kilka lat na serwisie i z naprawianych rowerów będzie dominować marka Kross to zmienisz zdanie !
Victuss Napisano 4 Czerwca 2012 Autor Napisano 4 Czerwca 2012 No cóż mam już krossa więc nie będę płakał. Jak bym miał wybór to kupił bym go znowu, bo za tą cenę nie było nic lepszego. I tak po makrokeszu jeździ się super, jest bezgłośny A naciągu nie mierzyłem, tylko ściskam ręką 2 sąsiednie szprychy i sprawdzam czy są napięte. Nie chce mi się wierzyć, że serwisanci sprawdzają wszystkie szprychy, kolega oddał raz do centrowania i po 15 minutach oddali mu trochę mniej krzywe koło z poluzowanymi szprychami tak jak były wcześniej. Dlatego chciał bym nauczyć się robić to samemu, a nie liczyć na czyjąś łaskę, że zrobi to tak jak powinien.
PoleK Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 A kto bogademu zabroni jeździć na krossie Jak posiedzisz kilka lat na serwisie i z naprawianych rowerów będzie dominować marka Kross to zmienisz zdanie ! a wiesz co to statystyka? moze powiesz nam coś więcej niż to że najwięcej naprawiałeś krossów (pewnie z lat kiedy produkowali same g****) o ile wiesz co mam na myśli... 30 letnie doświadczenie na serwisie chyba troszkę Cie wpędziło w rutyne i powtarzasz tak jak serwisanci opinie o Acerach na podstawie modeli sprzed ~6lat+ co do bicia, to jedyna słuszna rada- smarowanko mydłem i pompowanie do 5barów albo i lepiej, miałem tak z Geax Mezcal i pomogło
Tofi Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 Nie chce mi się wierzyć, że serwisanci sprawdzają wszystkie szprychy nie chce mi się wierzyć, że wogóle sprawdzają. Kwestia serwisu, jak dobry serwis to ma przyrząd do sprawdzania naciągu jak nie to nie sprawdzają.
Cuberider Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 masz chłopie rację robili g***** robią i bedą robić bo nikt nie przykłada wagi do jakości składania roweru. Jakby firma Kross wpakowała pieniądze w pracowników, którzy składają rowery, a nie w reklamy to Krossy byłyby dobrymi rowerami
Victuss Napisano 4 Czerwca 2012 Autor Napisano 4 Czerwca 2012 Nasmarowałem oponę mydłem, ale niestety moja pompka nie daje rady napompować do 5 bar. Napompowałem 3 i dalej jest krzywo. Jak przestanie padać to jeszcze ją ujeżdżę może po nasmarowaniu się ułoży jakoś
Victuss Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Napisano 6 Czerwca 2012 Nie wyrównało się. Chyba opona jest po prostu krzywa i zostawię to tak jak jest :/
Tofi Napisano 6 Czerwca 2012 Napisano 6 Czerwca 2012 Jak ci bardzo przeszkadza, to papier ścierny, lub pilnik i stoczyć do równego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.