Skocz do zawartości

[Hamulec hydrauliczny] Klocki trą o tarczę - regulacja


stpman

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawić, aby w hydraulikach klocki nie tarły o tarczę podczas jazdy?

Klasyczny sposób, czyli poluzowanie zacisku, zaciśnięcie klamki i dokręcenie nie działa.

Ręczna regulacja też nie do końca. Tarcze raczej proste bo nówki (Avid HS1),

Hamulce SLX 2012.

No chyba, że to normalne i to olać;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nowy slx666, nowe koła fulcrum5, nowa tarcza xt i to samo. Tyle że występuje efekt bicia tarczy. Pomaga na chwile ręczne ustawienie zacisku.

W ogóle dziwny hamulec. Tył i przód zakupiłem u różnych sprzedawców. Tył na żywicznych ok, ale przód na metalikach porażka. Stara Vka lepiej hamowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie umie jeździć ani regulować, to dla niego będzie to kiepski hamulec i nic nie zastąpi spadochronu wypuszczanego spod siodełka ;)

 

Może się zdarzyć, że w układzie jest za dużo płynu. Wtedy klocki znajdują się zbyt blisko tarczy.

 

Tarcze nowe nie znaczy proste. Ocierają na całym obwodzie czy punktowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawić, aby w hydraulikach klocki nie tarły o tarczę podczas jazdy?

Klasyczny sposób, czyli poluzowanie zacisku, zaciśnięcie klamki i dokręcenie nie działa.

Ręczna regulacja też nie do końca. Tarcze raczej proste bo nówki (Avid HS1),

Hamulce SLX 2012.

No chyba, że to normalne i to olać;]

Nowa tarcza wcale nie musi być prosta, wiele jest krzywych fabrycznie.

Zaglądasz przez górę zacisku i ustawiasz go tak by tarcza była po środku między klockami, z możliwie tym samym prześwitem. Kręcisz kołem. Jeśli ociera to zaglądasz w prześwit zacisku od tyłu i od przodu by sprawdzić czy któryś z klocków nie styka się z tyłu lub z przodu z tarczą, Zależnie od tego które miejsce się styka poluzowujesz lekko przeciwległą śrubę a drugą zluzowujesz ciut mocniej tak by zacisk dało się ruszyć palcami ale z oporem. Kręcisz kołem i przesuwasz zacisk lekko w prawo lub lewo, bardzo powoli aż do wyeliminowania ocierania.

Do tego zabiegu przydaje się stojak serwisowy lub ktoś do podtrzymania roweru. Tylne koło załóż bez łańcucha tak by tykanie zapadek nie mieszało się z dźwiękiem tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEst jeszcze jedno wytłumaczenie obcierania...kiedy walnięte są mocowania tarczy do piasty...

Można to sprawdzić przekładając tarczę na inne koło - jesli cudowne bicie nagle ustaje to masz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia ociera punktowo, tylna jakby tylko o jeden klocek, ten bliżej koła. Hamulce świeżo odpowietrzone, przez kogo kto się na tym zna:)

Będę się w takim razie bawił w środę. A można dać rower do góry koła? I ustawiać to? Lecz nie ruszać klamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ociera o jeden klocek - jest to wynik Twoich braków w umiejętnościach regulacji.

 

Jeżeli ociera punktowo o jeden lub oba klocki - jest to wina krzywej tarczy.

 

 

Możesz odwrócić rower do góry kołami, ale czy wtedy będziesz widzieć szczelinę między klockami a tarczą? Lepiej nie kręcić rowerem i po prostu przyjrzeć się zaciskowi. On posiada takie cudowne okienko w górnej części i tam właśnie możesz ujrzeć odstęp między klockami a tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się z tym sporo. Przód mimo wszystko ociera w jednym punkcie, tył całą jedną stroną, mam wrażenie, że nie da się już dalej zacisku przesunąć i dalej obciera.

Jak poznać czy w układzie jest za dużo płynu? Bo coś mi się wydaje, że tak jest w obu, bo tarcza ledwo mieści się między klockami.

Koleś, który odpowietrzał mi tył robił to bez zakładania tego żółtego klocuszka między tłoczki. Robił to z zaciskiem na tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...