Skocz do zawartości

[tarcze] na 6 śrub około 100 zł. jakie?


farmer

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na etapie wymiany tarcz i szukam z jednej strony lekkich tarczy ale tez chciałbym by były dość solidne. Mój budżet to załóżmy 100 na sztukę. Potrzebuje 180 i 160. I pytanie numer 2 to co dają tarcze pływające? Czy warto dopłacać i kupować tego typu tarcze?

Interesują mnie tarcze na 6 śrub.

Proszę o wasze propozycje pozytywne i negatywne (czyli ktoś miał i poleca albo miał i odradza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza pływająca to taka, której osadzenie na pająku części roboczej umożliwia lekkie przesuwanie się jej wzdłuż osi koła. Zakres ruchu ma na celu lepsze dopasowanie równoległości zespołu zacisk/klocki/tarcza - po prostu nie powinno nic ocierać. Co do doświadczeń to niestety takowych nie mam, więc nie jestem w stanie pomóc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to, jak "fachowe" doradzanie... Kolega napisał, że potrzebuje tarcz na 6 śrub w okolicy 100zł/szt. to Mu wciskacie tarczę za prawie dwa razy tyle pod centerlocka... :D

 

Ja ze swej strony polecam tarcze ashimy. Wcześniej jeździłem na modelu Aro 180mm przez ponad rok na metalicznych okładzinach (http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-ashima-180mm-mtb-dh-fr-4x-wys-0-i2383864872.html).

I nie miałem z nią żadnych kłopotów. Obecnie przesiadłem się na identyczne tylko 203mm. Bardziej z ciekawości niż z potrzeby (ale były w tej samej cenie co 180mm :D ). Zmieniłem też klocki na półmetaliki Zeit'a. I tez jestem zadowolony.

 

Tak czy siak polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tarcz pływających to odpowiem bo mam takowe tarcze marki HOPE. To nie są formalnie tarcze pływające bo powierzchnia robocza nie przesuwa się względem pająka wzdłuż osi, ale na pewno możliwy jest ruch po promieniu tarczy (minimalny) podczas nagrzewania się lub chłodzenia tarczy (słychać takie trzaskanie metaliczne jak się tarcza chłodzi przy hamowaniu). Gdy tarcza jest zimna nic się nie da poruszyć, sprawia wrażenie znitowanej na mur beton. Żeby być typowo pływająca musiałby być luz w tym połączeniu ale jak dla mnie dzwoniło by to tylko i tyle.Osobiście nie mam się do czego przyczepić. Tarcza się nie powyginała jak do tej pory (1000km). Poprzednie (oryginalne Tektro i Avid G2CS) sprawiały różne problemy typu piszczenie czy krzywienie, z tym, że Avid w znacznie mniejszym stopniu niż tektro. Tarcze Hope zdecydowanie polecam. W razie dodatkowych pytań pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tarcze nie powiem, pająk identyczny jak w Hope, tylko powierzchnia robocza inaczej ma otwory wycinane. Natomiast nie jest to formalnie tarcza pływająca i w opisie w sklepie klepią bzdury jakoby dzięki temu, że jest niby pływająca da się ustawić idealnie w zacisku. Każda prosta tarcza da się ustawić dokłądnie tak jak te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...