qwaq Napisano 2 Czerwca 2012 Napisano 2 Czerwca 2012 Witam, mam obręcz Accent Generation XC i piastę Woodman Bill LTC na 36 otworów i nadszedł czas wyboru szprych, a mianowicie ich długości, grubości i marki/modelu. Korzystałem z tych kalkulatorów http://www.sapim.be/tools/spoke-calculator i http://pro-bike.pl/spoke.frame.php i wyszły mi wyniki 256 mm po stronie bez tarczy i 258 mm po stronie z tarczą ( kalkulator Sapim ) i 254,6 mm po obu stronach ( kalkulator pro-bike). Moje pytanie brzmią: - Jaki model szprychy i nypla wybrać aby komplet nie przekroczył 40 zł ? - Czy długości po stronie tarczy i po stronie bez tarczy powinny być różne czy równe ? - Jaka grubość byłaby odpowiednia ( moja waga to ok 55 kg, a styl to lekkie XC ) Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 2 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 2 Czerwca 2012 Jakie szprychy, no budżet ograniczony max 1zł za szprychę nie zaszalejesz, czarne lub srebrne, CN spoke chyba po tyle chodzi. To czy szprychy mają być równe cz róznić sie nawet 2-3mm zależy od piasty i obreczy. Sa piasty gdzie są równe a sa takie gdzie nie. http://vellezz.info/projekty/spokeman/ http://www.prowheelbuilder.com/spokelengthcalculator/ masz tu jeszcze 2 inne kalkulatory on line, lub sciag sobie spokemana mnie jeszcze nie zawiódł. Jesteś lekki to mozesz sobie kupić cieniowane ale z racji ze masz ograniczony budżet musisz wziąć to co bedzie Nyple mosiężne za 25gr sztuka. chcesz Jakieś bardziej ekstrawaganckie ... musisz sypnąć grosiwem
afly Napisano 2 Czerwca 2012 Napisano 2 Czerwca 2012 P.S. Czym się kierowałeś wybierając tą obręcz? Pytam, ponieważ mam taką na przodzie i gdyby nie to, że kupiłem to koło po dobrej cenie, już dawno bym się go pozbył. Producent nie bez powodu podał zakres szerokości opony 1,5" - 1,95" . Przy oponie 2,25" powstaje "balon" i w sumie nic z tej szerokośći bo opona nie jest dobrze ułożona (za wąska obręcz)... Również obręcz jest pod wentyl presta, ale to mogło być zamierzone z Twojej strony. Przemyśl przed zaplotem czy aby na pewno własności tej obręczy nie bedą ograniczające, lub ewentualnie spróbuj z wymianą na http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=3617
adii22 Napisano 2 Czerwca 2012 Napisano 2 Czerwca 2012 Sapin Leader 1zł za szpryszkę z nyplem btw - obręcz airplane polecam, niezła w tej cenie, opona ładnie się układa
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2012 Na co zwracać uwagę przy obreczy? - na ilość komór, im wiecej tym mocniejsza i sztywniejsza obrecz, zarazem też cieższa wiec dostosowujemy do swojej wagi i stylu jazdy. - czy otwory sa oczkowane, ja osobiście nie kupie obreczy bez tego patentu - liczbę otworów rzecz jasna - wagę, im lżejsza tym łatwiej sie będzie rozpędzać, jednak zbyt lekka będzie za słaba. - kształt, stożkowe sa bardziej aerodynamiczne pod bardziej asfaltowe koła, sa też wąskie, płaskie są zwykle szersze i bardziej oporne na wiatr. stożkowe raczej do rozmiaru 1.95", szersze niż 19mm pod 2.0" w górę. - system hamowania - wielkość otworu na wentyl, żeby sie ktoś nie zdziwił ze mu "schreder" czyli popularny samochodowy wentyl nie przejdzie przez otwór. Chyba tyle jeżeli chodzi obręcze.
qwaq Napisano 3 Czerwca 2012 Autor Napisano 3 Czerwca 2012 P.S. Czym się kierowałeś wybierając tą obręcz? Pytam, ponieważ mam taką na przodzie i gdyby nie to, że kupiłem to koło po dobrej cenie, już dawno bym się go pozbył. Producent nie bez powodu podał zakres szerokości opony 1,5" - 1,95" . Przy oponie 2,25" powstaje "balon" i w sumie nic z tej szerokośći bo opona nie jest dobrze ułożona (za wąska obręcz)... Również obręcz jest pod wentyl presta, ale to mogło być zamierzone z Twojej strony. Przemyśl przed zaplotem czy aby na pewno własności tej obręczy nie bedą ograniczające, lub ewentualnie spróbuj z wymianą na Velo | Części i akcesoria | Accent | Airplane Wybrałęm tą obręcz bo ma trzy komory, jest wmiarę lekka, otwór pod wentyl sobie rozwiercę, jest oczkowana, i stożkowa pod tarcze i ma 36 otworów - tyle ile moja piasta, a poza tym pasuje mi do opony - Schwalbe Land Cruiser, a właściwie to można w nią wcisnąć nawet oponę 2.0 PS: Puklus, moja piasta jest równa, ale kalkulator Sapima obliczył mi dwie różne długości, nie mam pojęcia dlaczego..
afly Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Dobrze policzył, od strony tarczy szprychy są krótsze. Symetryczne długosci szprych byłyby w przypadku piasty bez możliwości zamontowania tarczy, a więc np. w przypadku hamulców v-brake. Owszem w obręcz którą masz wsadzisz bez problemów 2,0", bo taką mam (Kenda Karma 2,00"). U mnie na pewno to koło leci do odstrzału, a Ty masz możliwość jeszcze wyboru .
qwaq Napisano 3 Czerwca 2012 Autor Napisano 3 Czerwca 2012 Dobrze policzył, od strony tarczy szprychy są krótsze. Symetryczne długosci szprych byłyby w przypadku piasty bez możliwości zamontowania tarczy, a więc np. w przypadku hamulców v-brake. Owszem w obręcz którą masz wsadzisz bez problemów 2,0", bo taką mam (Kenda Karma 2,00"). U mnie na pewno to koło leci do odstrzału, a Ty masz możliwość jeszcze wyboru . Mi to koło odpowiada, na pewno nie będe wkładał opony większej niż 2.0", bo nie ma takiej potrzeby Szprychy wezmę te http://allegro.pl/szprychy-nierdzewne-cnspoke-nyple-256-mm-czarne-i2368627750.html + http://allegro.pl/szprychy-nierdzewne-cnspoke-nyple-258-mm-czarne-i2339469048.html PS: Lepsze są nyple mosiężne, stalowe czy alu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.