hammurabi Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 (edytowane) Witam, Mam pojazd o następującym wyposażeniu: rama - HARO FLIGHTLINE COMP 18" widelec - RS Dart2 w/ lockout wspornik - pivit kierownica - ritchey sztyca - pivit siodło - WTB Speed V tarcze - Hayes 160mm hamulce - Hayes MX4 klamki - Avid przerzutka przód - Shimano Deore przerzutka tył - Shimano Deore LX manetki - Shimano Deore kaseta - Shimano HG50 korba - Shimano FC M442/443 pedały - Time Atac Alium piasty - pivit obręcze - Ritchey Girder Mountain opony - MAXXIS WormDrive waga ok. 14,4kg Obecnie czekam na Epicona LOD, którym zastąpię RS Dart2 - w ten sposób urwę już ponad 0.7kg. Celem jest co prawda lepsza praca pod piórkowej wagi rowerzystą, ale przynajmniej dwie pieczenie na jednym ogniu pójdą Zastanawiam się czy mogę coś zrobić, aby niskim kosztem zejść z wagi kompletu, nie tracąc na komforcie jazdy (twarde cieniutkie siodełka nie wchodzą w grę ). Nie jestem "maniakiem" lekkości i nie chcę wydawać fortuny na podzespoły, ale jeżeli już coś będę wymieniał to chciałbym mieć świadomość przy których podzespołach warto zwrócić uwagę na masę. Zawsze będzie się łatwiej wnosiło bajka po schodach Jeżeli chodzi o planowane zmiany to prawdopodobnie będę chciał wymienić wspornik kierownicy na krótszy (obecny ma ok 90mm pomiędzy środkami mocowań). Nie wykluczam też wymiany przedniego hamulca oraz tarczy na jakiegoś hydraulika 180mm (bo skoro już wymieniać tarczę to chyba nie ma sensu trzymać się 160mm). Będę też skracał sztycę o jakieś 4cm, żebym mógł ją maksymalnie chować w ramę w razie potrzeby. Zmiana w masie będzie raczej znikoma, ale skoro już mówię o odchudzaniu to czemu o tym nie wspomnieć Jakieś porady/sugestie/pomysły? Pozdrawiam Edytowane 2 Czerwca 2012 przez hammurabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Opony - to chyba najtańsze rozwiązanie, a kilkaset gramów urwane. Skoro sam też walczysz w wadze muszej to także zmiana tarczy na 180 jest bezcelowa - 160 mm w połączniu z dobrym hamulcem i kilka otb zaliczysz i tak jak mocniej dociśniesz klamkę. Speed V jest bardzo wygodne ale ciężkie, SL XC ( nie SLR ) wbrew temu co piszą sprzedawcy często ma szerokość 143 mm i spokojnie można jeździć bez pieluchy, a na wadze będzie 140 gramów mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 (edytowane) hammurabi, niskim kosztem tzn ile chcesz pieniędzy przeznaczyć na odchudzanie? relatywnie opłacalnie można dużo z wagi zejść na kołach - cena ok 1500zł i masz komplet ważący ok 1.5kg Edytowane 28 Września 2012 przez clus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 kaseta jest wyjadkowo ciezka, wymiana blatow w korbie na alu, kilka gram mozna urwac zakladajac gripy piankowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Kolego podstawowe pytanie, ile chcesz wydać na odchudzanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 (edytowane) Amortyzator, koła, opony. Wydatek rzędu 2000,- za zysk wagowy około 2kg. Tanie zejście z wagi to to nie jest. Ile ten pojazd kosztował? Edytowane 6 Listopada 2012 przez michuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 te gumy wcale nie sa takie ciezkie, w koncu to prawie lyse semislicki; dobry pomysl to LETKIE PIANKI (kcnc/boplight); kable NIRO szpilki kol dartmoora siodelko w granicach 220-250g kupisz nawet za 3 dychy amor mozesz zastapic na jakis czas widlem sztywnym (w zimie to Ci ten dart i tak nie popracuje;) pd alium w stosunku do tanich (w tej samej cenie chodza uzywki) 520ek to roznica ~60g, jak uszczelnisz te opony, to tez sporo zejdziesz; warto by tez bylo zwazyc te mostek, kier i sztyce bo mozesz sie zdziwic;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Które masz opony? Ma allegro znalazłem 2 rodzaje. Jedne z nich to waga o zgrozo 650g. Jeżeli założył byś na serio lekkie gumy mozesz zyskac na komplecie ok 200-250g. Po za tym waga opon i koł to chyba najważniejsze cyferki przy budowanie lekiego roweru. Nie wiem w jakim terenie jeździsz, ale jeżeli jest to spokojna jazda po lesie/ostra ale w nie wymagającym terenie to może dobrą opcją byłyby v-ki. 1. są lżejsze od tarcz 2. łatwiej wymienic klocki przy nizszym koszcie 3. jest opcja złożyć na serio leciutkie koła wykorzystując piasty szosowe, które sa lekkie, ale nie mają mocowania pod tarcze (co jest chyba logiczne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.