maciej1988 Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Witam, mam pewien problem z jednym z internetowych sklepów rowerowych. Około miesiąc temu składałem zamówienie na 3 rzeczy, miały być dołożonego do niego jeszcze 2 - w sumie po kilku dniach dostałem paczkę ze swoim zamówieniem - wszystko było idealnie tak jak chciałem. Około tygodnia później dostaję kolejną paczkę - tym razem są w niej wszystkie rzeczy które były w podstawowym zamówieniu. W sumie są one warte kilkaset złotych więc nie mało. Czekałem aż ktoś ze sklepu się odezwie - chciałem zobaczyć jak ogarniają swoje błędy. Niestety w sumie przez 3 tygodnie nikt się nie odezwał. Sprzęt leży sobie w kartonach, oczywiście nie ruszany wraz z paragonem sklepu. I moje pytanie - co powinienem zrobić? Czym moim obowiązkiem jest się do nich odezwać czy mam w nieskończoność czekać że sklep się odezwie? Szczerze nie mam zamiaru sobie tego "przywłaszczać", ale z drugiej strony to moja dobra wola że chcę się z tego sprzętu rozliczyć normalnie, myślicie że mogę sobie coś od nich życzyć za to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek87 Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Jak rozumiem nie zapłaciłeś za drugą przesyłkę. W takim przypadku sklep popełnił błąd i nie rozumiem na co czekasz. Skontaktuj się z nimi i poinformuj o tym, niech podeślą kuriera, który odbierze nie zamówiony towar. Sklep powinien docenić Twoją uczciwość jakimś gadżetem, ale to nie moja sprawa;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Dokładnie, zapłaciłem jeden raz za zamówienie. Czekałem licząc na to kiedy oni się odezwą ale wiązało się to też z moim brakiem czasu i zapomnieniem o sprawie przez jakieś 2 tygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nevermind Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Po prostu do nich zadzwoń, dogadaj szczegóły odesłania i po sprawie. Ktoś się pomylił. Wcześniej czy później sprawa się wyjaśni i jakiś pracownik. który pewnie nie zarabia fortuny, będzie musiał za pomyłkę zapłacić ze swojej kieszeni. Może jestem jakiś inny i trochę nie przystaję do realiów naszego kraju raju, ale wydaje mi się, że taka elementarna uczciwość jest jak najbardziej na miejscu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 2 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Kwestia wyłącznie sumienia, wychowania i kilku jeszcze frazesów. Sądzę że ktoś prędzej czy później beknie finansowo za błąd. Zadzwoń ,powiedz jak i co. Jeżeli ludzie na poziomie to pewnie oprócz sakramentalnego dziękuję jakoś spróbują się zrewanżować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 2 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Przywłaszczyć sobie niestety nie możesz, bo byłoby to przestępstwo Ostatnio Siostra w bikestacji kupiła jedną oponę, dostała dwie, oczywiście sami nie zauważyli, dopiero po kontakcie przysłali kuriera i opona do nich wróciła. Nie wiem konkretnie o jakim sklepie piszesz, ale w przypadku niektórych sklepów spokojnie dostałbyś jakąś zniżkę, czy firmowy gadżet przy kolejnym zamówieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Czym moim obowiązkiem jest się do nich odezwać czy mam w nieskończoność czekać że sklep się odezwie? Jest to Twój obowiązek, skoro wszedłeś w posiadanie przedmiotu, do którego nie masz praw (bo nie zapłaciłeś). Prędzej czy później dojdą do tego komu wysłali podwójną paczkę. Jak będą niemili, to jeszcze problemów Ci narobią i oskarżą o przywłaszczenie/oszustwo. Oczywiście przesyłka na ich koszt. Miałem kiedyś zbliżoną sytuację, z etui na aparat. Dotarł niewłaściwy, więc zgłosiłem to sprzedawcy. W ciągu tygodnia otrzymałem właściwy. Poinformowałem sklep, że mogę odesłać niewłaściwe etui, ale pod warunkiem, że pokryją koszt przesyłki. Nie odpowiedzieli, więc dodatkowe etui zatrzymałem (było warte coś koło 20 PLN). Ciekawostka. Po tygodniu dostałem trzecią przesyłkę, ale gdy zobaczyłem, że pochodzi od tego sprzedawcy - nie odebrałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Tak uważałem od początku że to ja powinienem się do nich odezwać bo przy takiej stosunkowo dużej wartości towaru mogliby robić problemy. Napiszę do nich maila i zobaczę co zaproponują, miło by było gdyby cokolwiek umieli zaoferować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Wiesz co, jak dla mnie to napisałeś na forum, żeby uzyskać odpowiedź "tak, zatrzymaj wszystko co ci przysłali, jak są frajerami, to ich problem, a jeśli sam już chcesz odesłac, to żądaj za to 50%". Przecież to jest oczywiste, że jeśli nie Twoje, to masz oddać i jest to Twój psi obowiązek. A Ty koniecznie chcesz coś ugrać, pisać do nich i czekać co zaproponują. Trochę mi wstyd za Ciebie. I możesz mydlić nam oczy i pisać, że od początku tak myślałeś, że 2 tygodnie nie miałeś czasu, albo że z ciekawości nie pisałeś do sklepu, żeby zobaczyć jakie u nich są procedury, niczego to nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Pójdźmy dalej w szaleństwie !! Podaj ich do sądu w związku z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych, skoro wysłali Ci paczkę, której nie zamawiałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Nie osądzajmy kolegi aż tak ostro - ma rozterki jakie 80% ludzi miałoby w podobnej sytuacji. A że do tych rozterek przyznaje się tylko 50% z tych 80 to nie zmienia samego faktu ;-) Miałem podobną sytuację: zamówiona zabawka dla dziecka na Boże Narodzenie, przychodzi paczka - nie ten model zabawki, czasu mało, szybki telefon do sklepu, przepraszają i obiecują dosłanie właściwego towaru i że kurier odbierze przy okazji towar wysłany omyłkowo. Paczka dochodzi na czas, kurier nic nie wie i nie odbiera paczki. Ponowny kontakt ze sklepem i odpowiedź, że odwiedzi mnie kurier i już na pewno zabierze. To było 1,5 roku temu. Paczka nadal czeka... Ale ja już maili do nich nie piszę bo mogą nawet nie pamiętać o co chodzi... Wartość paczki - ok. 150zł więc może machnęli na to ręką przy pierwszym remanencie... Chyba zrobię prezent któremuś z chrześniaków albo coś w tym rodzaju... :-) A w temacie: kontakt ze sklepem, wysyłka lub kurier na ich koszt i satysfakcja z dobrego uczynku. A jak się zrewanżują - to tylko się cieszyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Nie osądzajmy kolegi aż tak ostro - ma rozterki jakie 80% ludzi miałoby w podobnej sytuacji. No to raczej zbyt dobrze nie świadczy o społeczeństwie. Powinno się natychmiast powiadomić sklep o tym, że takie coś miało miejsce. A co oni dalej z tym zrobią - czy odbiorą na własny koszt, czy podarują - ich problem. Ale bezzwłocznie powiadomić trzeba. Siedzenie cicho i liczenie na to, ze sprzedawca zapomni to najzwyklejsze przywłaszczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Poinformowałem już sprzedawcę o jego pomyłce. Kupujący niestety musi się liczyć z wizytą Policji na dniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Ale którego sprzedawcę ? Jaka wizyta Policji ? Czy w tym szaleństwie jest metoda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 żarty sobie z kolegi robię. Mam nadzieję, że nie poleciał właśnie na pocztę całodobową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rs8 Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Co do podójnych paczek kiedys zamawiałem 2 materace do łóżka bo miesiacy przyszedł 3 który był wart 500zł kurier dzwoniąc do właściciela tego materaca uszłuszał zę ma mnie u mnie zostac, i został. Nie wiem czy jakiś gratis czy coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Nie zaglądałem tutaj jeden dzień i widzę rozmowa poszła daleko do przodu - nie zaglądałem z braku czasu - ktoś z Was już mi zarzucał że "niby" nie mam czasu przez 2 tygodnie się odezwać do tego sklepu - niestety tak właśnie mam. Widzę że trochę źle odebraliście mój pierwszy post na początku tematu. Nie chodzi mi w ogóle o przywłaszczenie sobie czegokolwiek bo wiem że mógłbym mieć z tego realny problem, oczywiście że chcę to zwrócić i mieć spokój. Rzeczywiście mogłem zadzwonić do sklepu od razu pierwszego dnia kiedy dostałem przesyłkę i załatwić to od razu - przyznaję, chciałem zobaczyć czy sami się ogarną i odezwą. Co do kolegi CMIK - w 99% nie zgadzam się z tym co napisałeś i nie chcę żebyś mnie w taki sposób oceniał. Andrew - napisałem Ci o jaki sklep chodzi co nie znaczy że możesz sobie teraz ze mnie żarty robić. No i żeby nie było że jestem tą najgorszą częścią społeczeństwa którą tylko trzeba wytykać palcami i komentować od najgorszych. W niedzielę wieczorem wysłałem do nich maila, w poniedziałek popołudniu również i dziś popołudniu trzeciego - na żadnego jak na razie odpowiedzi nie dostałem więc jutro do nich zadzwonię. Mam nadzieję że samo załatwienie zwrotu tego zamówienia, oczywiście nie licząc realnie na jakiekolwiek gratisy, pójdzie troszkę szybciej niż kolejne 3 tygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 Ta sama osoba może zachować się raz dobrze, a raz źle. Kontaktujesz się z nimi- to bardzo dobrze. Myślę, że na tym temat powinien się zakończyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 No nareszcie skończył się mój problem z dodatkową paczką. Oczywiście po wielu mailach dostałem odpowiedź że jutro przyjedzie kurier i zabierze - oczywiście "jutro" trwało 4 dni ale to nie istotne. W mailu na moje pytanie o jakąkolwiek miłą reakcję na to że sam chcę to oddać przeczytałem "dziękuję za uczciwość" - w sumie to mi w zupełności wystarczy. Nie chcę już chyba mieć żadnego związku z tym sklepem...a szkoda bo ceny były nie najgorsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 W sumie to sklep honorowo jakiś gratis -gadżet powinien Ci fundnąć, tak z własnej nieprzymuszonej dobrej woli i w celu poprawy/utrzymania dobrego wizerunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielkamil Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Przywłaszczyć sobie niestety nie możesz, bo byłoby to przestępstwo [...] Zaraz zaraz, jakie przestępstwo? Przecież dostał paczkę a w nim dowód zakupu, więc nic niezgodnego z prawem nie widzę. [...]przeczytałem "dziękuję za uczciwość"[...] Zawartość drugiej paczki też była twoja więc dziwie się, że tylko tak dziękują. W sumie znaleźne 10% się należy bo towar zgubili. hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Przecież dostał paczkę a w nim dowód zakupu, więc nic niezgodnego z prawem nie widzę. Zdziwiłbyś się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej1988 Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Tak dla potwierdzenia - w drugiej paczce również był paragon który zgadzał się z tym co było w paczce. Też uważam że fajnie by było gdybym cokolwiek miał z tego że oddałem ok. 700 zł ale nie ma łatwo. A przeczytajcie wpisy na 1 stronie tematu - jeszcze do mnie były pretensje że liczę na coś więcej... Napisałem do nich że prawdopodobnie zimą będę robił duże zakupy i czy gdybym je robił u nich mógłbym liczyć np. na symboliczny procent rabatu - niestety nie doczekałem się odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Tak dla potwierdzenia - w drugiej paczce również był paragon który zgadzał się z tym co było w paczce Pragon by Cię nie uratował, gdyby dowiedziono, że dostałeś dwie paczki a zapłaciłeś tylko za jedną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 No widzisz, ja wciąż te pretensje utrzymuję. Nie rozumiem jak można nie rozumieć, że za wlasną uczciwość lepiej jest nie oczekiwać nagrody niż oczekiwać. Ojciec koleżanki zgubił portfel, upuścił go na parkingu. Po 2h przyszedł sąsiad, oddał mu portfel mówiąc, że wziął już sobie 20 zł, bo w portfelu było kilkadziesiąt zł + koszt wyrobienia dokumentów, czyli zguba ok 200zł. Twoje "liczenie narewanż" jest naprawdę niedalekie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.