Skocz do zawartości

[Sklep rowerowy] Problem z podwójną wysyłką


maciej1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem z jednym z internetowych sklepów rowerowych. Około miesiąc temu składałem zamówienie na 3 rzeczy, miały być dołożonego do niego jeszcze 2 - w sumie po kilku dniach dostałem paczkę ze swoim zamówieniem - wszystko było idealnie tak jak chciałem. Około tygodnia później dostaję kolejną paczkę - tym razem są w niej wszystkie rzeczy które były w podstawowym zamówieniu. W sumie są one warte kilkaset złotych więc nie mało. Czekałem aż ktoś ze sklepu się odezwie - chciałem zobaczyć jak ogarniają swoje błędy. Niestety w sumie przez 3 tygodnie nikt się nie odezwał. Sprzęt leży sobie w kartonach, oczywiście nie ruszany wraz z paragonem sklepu.

I moje pytanie - co powinienem zrobić? Czym moim obowiązkiem jest się do nich odezwać czy mam w nieskończoność czekać że sklep się odezwie? Szczerze nie mam zamiaru sobie tego "przywłaszczać", ale z drugiej strony to moja dobra wola że chcę się z tego sprzętu rozliczyć normalnie, myślicie że mogę sobie coś od nich życzyć za to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem nie zapłaciłeś za drugą przesyłkę. W takim przypadku sklep popełnił błąd i nie rozumiem na co czekasz. Skontaktuj się z nimi i poinformuj o tym, niech podeślą kuriera, który odbierze nie zamówiony towar. Sklep powinien docenić Twoją uczciwość jakimś gadżetem, ale to nie moja sprawa;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu do nich zadzwoń, dogadaj szczegóły odesłania i po sprawie. Ktoś się pomylił. Wcześniej czy później sprawa się wyjaśni i jakiś pracownik. który pewnie nie zarabia fortuny, będzie musiał za pomyłkę zapłacić ze swojej kieszeni. Może jestem jakiś inny i trochę nie przystaję do realiów naszego kraju raju, ale wydaje mi się, że taka elementarna uczciwość jest jak najbardziej na miejscu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kwestia wyłącznie sumienia, wychowania i kilku jeszcze frazesów. Sądzę że ktoś prędzej czy później beknie finansowo za błąd. Zadzwoń ,powiedz jak i co. Jeżeli ludzie na poziomie to pewnie oprócz sakramentalnego dziękuję jakoś spróbują się zrewanżować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przywłaszczyć sobie niestety nie możesz, bo byłoby to przestępstwo :)

Ostatnio Siostra w bikestacji kupiła jedną oponę, dostała dwie, oczywiście sami nie zauważyli, dopiero po kontakcie przysłali kuriera i opona do nich wróciła.

Nie wiem konkretnie o jakim sklepie piszesz, ale w przypadku niektórych sklepów spokojnie dostałbyś jakąś zniżkę, czy firmowy gadżet przy kolejnym zamówieniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym moim obowiązkiem jest się do nich odezwać czy mam w nieskończoność czekać że sklep się odezwie?

 

Jest to Twój obowiązek, skoro wszedłeś w posiadanie przedmiotu, do którego nie masz praw (bo nie zapłaciłeś). Prędzej czy później dojdą do tego komu wysłali podwójną paczkę. Jak będą niemili, to jeszcze problemów Ci narobią i oskarżą o przywłaszczenie/oszustwo. Oczywiście przesyłka na ich koszt.

 

Miałem kiedyś zbliżoną sytuację, z etui na aparat. Dotarł niewłaściwy, więc zgłosiłem to sprzedawcy. W ciągu tygodnia otrzymałem właściwy. Poinformowałem sklep, że mogę odesłać niewłaściwe etui, ale pod warunkiem, że pokryją koszt przesyłki. Nie odpowiedzieli, więc dodatkowe etui zatrzymałem (było warte coś koło 20 PLN). Ciekawostka. Po tygodniu dostałem trzecią przesyłkę, ale gdy zobaczyłem, że pochodzi od tego sprzedawcy - nie odebrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, jak dla mnie to napisałeś na forum, żeby uzyskać odpowiedź "tak, zatrzymaj wszystko co ci przysłali, jak są frajerami, to ich problem, a jeśli sam już chcesz odesłac, to żądaj za to 50%". Przecież to jest oczywiste, że jeśli nie Twoje, to masz oddać i jest to Twój psi obowiązek. A Ty koniecznie chcesz coś ugrać, pisać do nich i czekać co zaproponują. Trochę mi wstyd za Ciebie. I możesz mydlić nam oczy i pisać, że od początku tak myślałeś, że 2 tygodnie nie miałeś czasu, albo że z ciekawości nie pisałeś do sklepu, żeby zobaczyć jakie u nich są procedury, niczego to nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie osądzajmy kolegi aż tak ostro - ma rozterki jakie 80% ludzi miałoby w podobnej sytuacji. A że do tych rozterek przyznaje się tylko 50% z tych 80 to nie zmienia samego faktu ;-)

Miałem podobną sytuację: zamówiona zabawka dla dziecka na Boże Narodzenie, przychodzi paczka - nie ten model zabawki, czasu mało, szybki telefon do sklepu, przepraszają i obiecują dosłanie właściwego towaru i że kurier odbierze przy okazji towar wysłany omyłkowo. Paczka dochodzi na czas, kurier nic nie wie i nie odbiera paczki. Ponowny kontakt ze sklepem i odpowiedź, że odwiedzi mnie kurier i już na pewno zabierze. To było 1,5 roku temu. Paczka nadal czeka... Ale ja już maili do nich nie piszę bo mogą nawet nie pamiętać o co chodzi... Wartość paczki - ok. 150zł więc może machnęli na to ręką przy pierwszym remanencie... Chyba zrobię prezent któremuś z chrześniaków albo coś w tym rodzaju... :-)

 

A w temacie: kontakt ze sklepem, wysyłka lub kurier na ich koszt i satysfakcja z dobrego uczynku. A jak się zrewanżują - to tylko się cieszyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie osądzajmy kolegi aż tak ostro - ma rozterki jakie 80% ludzi miałoby w podobnej sytuacji.

 

No to raczej zbyt dobrze nie świadczy o społeczeństwie. :wacko: Powinno się natychmiast powiadomić sklep o tym, że takie coś miało miejsce. A co oni dalej z tym zrobią - czy odbiorą na własny koszt, czy podarują - ich problem. Ale bezzwłocznie powiadomić trzeba. Siedzenie cicho i liczenie na to, ze sprzedawca zapomni to najzwyklejsze przywłaszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podójnych paczek kiedys zamawiałem 2 materace do łóżka bo miesiacy przyszedł 3 który był wart 500zł kurier dzwoniąc do właściciela tego materaca uszłuszał zę ma mnie u mnie zostac, i został. Nie wiem czy jakiś gratis czy coś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaglądałem tutaj jeden dzień i widzę rozmowa poszła daleko do przodu - nie zaglądałem z braku czasu - ktoś z Was już mi zarzucał że "niby" nie mam czasu przez 2 tygodnie się odezwać do tego sklepu - niestety tak właśnie mam. Widzę że trochę źle odebraliście mój pierwszy post na początku tematu. Nie chodzi mi w ogóle o przywłaszczenie sobie czegokolwiek bo wiem że mógłbym mieć z tego realny problem, oczywiście że chcę to zwrócić i mieć spokój. Rzeczywiście mogłem zadzwonić do sklepu od razu pierwszego dnia kiedy dostałem przesyłkę i załatwić to od razu - przyznaję, chciałem zobaczyć czy sami się ogarną i odezwą.

Co do kolegi CMIK - w 99% nie zgadzam się z tym co napisałeś i nie chcę żebyś mnie w taki sposób oceniał.

Andrew - napisałem Ci o jaki sklep chodzi co nie znaczy że możesz sobie teraz ze mnie żarty robić. :)

 

No i żeby nie było że jestem tą najgorszą częścią społeczeństwa którą tylko trzeba wytykać palcami i komentować od najgorszych. W niedzielę wieczorem wysłałem do nich maila, w poniedziałek popołudniu również i dziś popołudniu trzeciego - na żadnego jak na razie odpowiedzi nie dostałem więc jutro do nich zadzwonię.

Mam nadzieję że samo załatwienie zwrotu tego zamówienia, oczywiście nie licząc realnie na jakiekolwiek gratisy, pójdzie troszkę szybciej niż kolejne 3 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No nareszcie skończył się mój problem z dodatkową paczką. Oczywiście po wielu mailach dostałem odpowiedź że jutro przyjedzie kurier i zabierze - oczywiście "jutro" trwało 4 dni ale to nie istotne. W mailu na moje pytanie o jakąkolwiek miłą reakcję na to że sam chcę to oddać przeczytałem "dziękuję za uczciwość" - w sumie to mi w zupełności wystarczy. Nie chcę już chyba mieć żadnego związku z tym sklepem...a szkoda bo ceny były nie najgorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywłaszczyć sobie niestety nie możesz, bo byłoby to przestępstwo [...]

 

Zaraz zaraz, jakie przestępstwo? Przecież dostał paczkę a w nim dowód zakupu, więc nic niezgodnego z prawem nie widzę. :thumbsup:

 

[...]przeczytałem "dziękuję za uczciwość"[...]

 

Zawartość drugiej paczki też była twoja więc dziwie się, że tylko tak dziękują. W sumie znaleźne 10% się należy bo towar zgubili. :teehee: hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla potwierdzenia - w drugiej paczce również był paragon który zgadzał się z tym co było w paczce. Też uważam że fajnie by było gdybym cokolwiek miał z tego że oddałem ok. 700 zł ale nie ma łatwo. A przeczytajcie wpisy na 1 stronie tematu - jeszcze do mnie były pretensje że liczę na coś więcej...

Napisałem do nich że prawdopodobnie zimą będę robił duże zakupy i czy gdybym je robił u nich mógłbym liczyć np. na symboliczny procent rabatu - niestety nie doczekałem się odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, ja wciąż te pretensje utrzymuję. Nie rozumiem jak można nie rozumieć, że za wlasną uczciwość lepiej jest nie oczekiwać nagrody niż oczekiwać. Ojciec koleżanki zgubił portfel, upuścił go na parkingu. Po 2h przyszedł sąsiad, oddał mu portfel mówiąc, że wziął już sobie 20 zł, bo w portfelu było kilkadziesiąt zł + koszt wyrobienia dokumentów, czyli zguba ok 200zł. Twoje "liczenie narewanż" jest naprawdę niedalekie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...