Skocz do zawartości

[Koła] ZTR Alpine, DT X400 czy coś innego?


chickenowa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chce kupic nowe kola do roweru. Kola lekkie i w miare wytrzymale. Budzet 1000-1300zl i ani grosza wiecej. Oczywiscie nalepszy bedzie dolny przedzial cenowy, jdnak wiem ze alpin nie kupie az tak tanio.

 

Mam metlik w glowie bo nie wiem czy chce przechodzic na bezdetki. Nie lubie jezdzic na niskim cisnieniu,a mysl ze bede miala problemy przy checi zamiany opon mnie odrzuca... Z drugiej strony nie chce sobie ograniczac nowych mozliwosci przy tak drogim zakupie...

Poza tym, nie wiem czy alpiny nie sa za delikatne... Boje sie ze w razie upadku na skaly czy korzenie, kolo moze sie pokrzywic...

 

Chce kupic gotowe kola np w BS bo skladanych samodzielnie tanio nie kupie.

 

Doradzcie mi cos bo juz glupieje od naplywu informacji.

  • Mod Team
Napisano

Alpine.... i ew novatec + sapim laser+ alu nyple i będzie git

 

Znam ludzi po 90kg śmigających na alpine zupełnie bezproblemowo. Koła na nich są sztywniejsze wg mnie niż mavic slr, rozwalić da się wszystko, ja się na slr'rze przejechałem na kapciu 20metrów po kamieniach zanim wyhamowałem i obręcz do kosza ale na pewno koło od samej jazdy ci się nie pokrzywi jeśli będzie zaplecione zgodnie ze sztuką. Niskie ciśnienie to super sprawa na bezdętkówkach bo nie wzrastają opory toczenia a pięknie amortyzuje i daje świetną trakcję. Możesz powiedzieć z jakiego względu nie lubisz niskich ciśnień?

Napisano

Chyba bardziej mi to dziala na psychike bo czuje jakby rower mi stal w miejscu :)

Zawsze pompuje dosc duzo w kola, moze tez dlatego, ze czesto jezdze po miescie, po asfalcie...

Napisano

Jezdze po asfalcie bo jestem zmuszona nim jezdzic do pracy i w teren na drugi koniec miasta ;]

 

ale na asfalt to szosówka :P

Jezdze po asfalcie bo jestem zmuszona nim jezdzic do pracy i w teren na drugi koniec miasta ;]

 

 

Oto 2 zestawy jakimi jestem zainteresowana:

http://www.bikestacja.pl/zestaw-novatec-712sb711sb-swiss-sapim-light-p-4413.html?cPath=296_793_38_102_128_302

 

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-712sb711sb-tubes-alpine-laser-1382-p-5474.html?cPath=296_793_38_102_128_302

  • Mod Team
Napisano

Też nie głupie, ciut mocniejsze będą tym bardziej w połączeniu z d-light'ami a ciągle lekko. Cresty zdarzają się po 330-340g a alpine to średnio 320-330g (chociaż bywały po 310g). Nie wiemy ile ważysz ale sądzisz że wykończysz alpine normalną jazdą? Bo przy upadku to można wykończyć wszystko, nawet pancerne obręcze.

Co do problemów z wymianą opony, ja takich nie zauważyłem, uszczelnia się zwykłą pompką stacjonarną, wlanie płynu jest szybsze niż założenie dętki, ja się od razu wsiądzie i pojedzie to i nie ma kłopotu z zatykaniem mikro dziurek w oponie, ogólnie jest ok, do dętki można wrócić zawsze.

Sama zadecyduj.

Napisano

Nie przekraczam 60 kg :)

 

Pytanie moje jest takie. Chce kola, ktore mi wytrzymaja dobrych pare lat, nie chce takich "na jeden sezon". Czy Cresty wytrzymaja pare maratonow i wyjazdy w gory?

 

Nie moge juz edytowac.

 

Mamy prawie kola wybrane.

 

Obrecze: Crest

 

piasty: Novatec lub Rival (ktore lepsze?)

 

Szprychy: pillar psr tb2016 cieniowane 2.2-1.6-2.0 czy d-light? Skoro mowicie ze laser to malo to nie chce :)

 

Nyple: alu niebieskie

Napisano

Właśnie składam nowe koła, więc przy okazji się spytam, jak to jest z alu nyplami?Słyszałem, że się zapiekają, ale ile jest w tym prawdy?

  • Mod Team
Napisano

Przy 60kg nawet Podiumy dadzą radę parę lat bez kłopotów, Alpine to moim zadaniem optimum i zaplatałbym wersję na 28szprych, spokojnie spełnią takie wymagania, cresty będą ze sporym zapasem na wytrzymałości. Sam ważę 75kg i mam alpine i szprychy mac424 - jest ok, już się trochę po dziurach rozbijałem, bez konieczności nawet drobnych centrowań.

Nie panikuj to nie obręcze jedno-sezonowe :D

O szprychach pillara sie nie wypowiem bo ich nie znam nawet z opinii innych, d-light są już sprawdzone, mocne i lekkie.

Alu nyple... polecam 14mm cn-spoke czy z serii mac, są masywne i podobno lepiej się na nich naciąga szprychy.

Ogólnie nyple się zapiekają jak nie są niczym posmarowane, jeśli nie ma się nic lepszego trzeba je potraktować chociaż smarem ale najlepiej specjalnym środkiem jak w nymplach DT pro lock, który zapobiega luzowaniu i zapiekaniu. Niema wtedy problemu.

Dobry serwisant przy składaniu koła dba o takie sprawy, jak ktoś zaplata na odwal to potem są takie problemy.

Koła tej klasy musza być uż zaplatane z użyciem tensometru aby osiągnąć optymalny naciąg (ok 90-95kg max dla alpine, bez tensometru zwykle wychodzi ok 60kg a na czuje różnica jest prawie nie do uchwycenia ).

Ja proponuję alpine jako optimum wagi trwałości i wytrzymałości, jak jeździsz agresywnie i walisz po kamieniach jak w dym ;) to ew crest.

Przy tej wadzę rozważałbym podiumy ale obecna cena przekracza twój budżet no i to już faktycznie obręcze wymagające dobrej techniki, coby kół nie katować.

  • Mod Team
Napisano

2i

 

Alpine będzie aż nadmiarem ale nie przekonuję na siłę, obie opcje są dobre. Ja mam już skrzywienie light-bike'owe :D

Co do szprych osobiście obstawiam 28sztuk d-light'ów. Popytaj użytkowników tego typu kół.

Jeśli chcesz kupować z bikestacji to męcz ich o użycie środka do przeciw zapiekaniu nypli i podanie siły z jaką naciągną szprychy, bo dużo ludzi pisało że odwalają fuszerkę. Niby od pół roku już mają tensometr więc pół biedy.

Napisano

Jeśli chodzi o nyple alu to faktycznie zapiekają się jak się nie posmaruje, miałem koła do naprawy rok ujeżdzane nic nie było przy nich robione, szprychy cxray o 2mm za długie, tak ze wystawały z główki nypla. Sytuacja patowa, nyple nie dało sie wykrecić za pomocą klucza bo szprycha się obkręcała, śrubokrętem tez nie dało sie atakować bo szprycha wystawałą, a cxray tani nie jest. W końcu obmyśliłem taktyke na te koła i nawet w tak beznadziejnej sytuacja udawało się wszystkie szprychy uratować i wystarczyło tylko nowe nyple kupić, a to już koszt nie jest straszny.

Szprychy Pillar są znane w PL tym co siedzą w kołach. Jakość jest naprawdę na wysokim poziomie, szprycha cieniowana 2.2-1.6-2.0 przy wadze 308gram komplet z własnej inicjatywy ściągałem do PL bo jest to świetne rozwiązanie dla MTB z hamulcem tarczowym i koła świetnie na nich wychodzą.

 

 

PS. 28 sztuk na przód nie ma problemu, bo takie novateci łatwo dorwać, ale z tyłem już jest ciężko, ja mam problem takiego novateca 712 na 28otworów dorwać. Aczkolwiek koła na 28szprych to dobra sprawa. Ostatnio złożyłem zestaw na crestach na 28 otworów i na cxray i sztywność świetna. BTW koła ważyły 1247gram ;)

  • Mod Team
Napisano

BTW koła ważyły 1247gram ;)

Jakich piast użyłeś i ile ważyły felgi?

Waga intrygująca. Mi wyszły 1270g na alpinach (nie selekcjonowanych czyli po 320 i 325g) 32szprychy mac424 i piasty mac'a. Z uwagi na moją wagę miałem opory przed 28 szprychami.

 

PS

Sądzę że on zaplecie Ci dużo lepiej niż oni :D

Napisano

Améliorez votre expérience | Facebook

Piasty Mack standard + przednia piasta macka na specjalne zyczenie z krązkami + 12gram do wagi. Koła na 28 szprych cxray. Jak by to robić na alpine + makc superlite na 28 otworów jestem w stanie zejsc do 1190gram ;)

PS nagłówek po hiszpańsku, ale nie chce mi sie szukać linku tak zeby był po PL, jak ktos nie a FB to mogę foty kół w inne miejsce wrzucić :)

Napisano

Wytlumaczycie mi o co biega z tymi zaplotami? czemu 28 ma byc lepsze od 32? ;]

 

I jaka jest waga ostateczna przy zaplocie 32 szprych, na novatekach, pilarach i obreczach crest?

Napisano

chodzi tylko o to ze 28 szprych również da sobie rade z taką osobą jak Ty, a nie ma 8 szprych w komplecie kół i to daje około 35gram zysku na wadze ;)

Na 32 szprychach przy takim zestawie jak bym wagę szacował na około 1440gram, w zależności już od wagi komponentów, bo zawsze są jakieś odchylenia ;)

  • Mod Team
Napisano

No i aerodynamika, mniej szprych to mniejsza powierzchnia boczna i mniejsze zawirowania powietrza. Mniejsza masa bezwładnościowa.

A wiadomo im lżej tym lżej się jedzie a najwartościowsze są gramy najbardziej wysunięte na zewnątrz koła więc opona>felga>opaska>nyple>szprychy w tej kolejności.

O zaplotach jest sporo w internecie generalnie stosuje się na 3 krzyże ew słoneczko w przednim z prawej strony. Nie łam sobie tym głowy zdaj się na zaplatającego.

 

Na szosie jeździłem na tak zaplecionych kołach, poza walorami wizualnymi brak odczuwalnych zalet a jak szprycha pęknie to potem szukaj wiatru w polu bo przeważnie są jakieś oemowe

Napisano

No dobrze, to teraz jeszcze kwestia szprych do rozwiazania.

Na polu walki zostaly d-lighty i Pillary

Poza tym, kwestia estetyki. Brac biale piasty czy czarne? :P Do tego chcialabym niebieskie nyple...

 

Moj rower obecnie wyglada tak:

DSC_0967.jpg

  • Mod Team
Napisano

Czarne są pokryte powłoką galwaniczną, nic nie ważącą i trwalszą , białe są malowane, są cięższe i może się obijać lakier z nich. Wizualnie ciężko powiedzieć jak podejdą białe. Niebieskie nyple jak najbardziej ok, piasty też niebieskie lub białe.

Na felgi niebieskie naklejki i będzie fajnie ( LINK )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...