Krecik666 Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Witam. Przedwczoraj byłem na wycieczce swoim 11 letnim rowerem. W drodze powrotnej zauważyłem luzy na piaście, łańcuch zaczął sporadycznie spadać z tyłu a koło tak jakby przeskakiwało co jakiś czas. Ok 10 km od domu luzy były na tyle duże że koło ocierało o klocek v-brake co jakiś czas hamując koło. Wróciłem do domu rozkręciłem z lewej strony. Wszystko wydawało się ok. Zamówiłem klucz do kaset odkręciłem prawą stronę. Moim oczom ukazało się 7 kulek i coś takiego:link. (sory nie mam baterii do aparatu) 1. Co to jest 2. Czy po wymianie tych elementów (szczególnie tego po lewej) i prawidłowym skręceniu i przesmarowaniu wszystko powinno być ok 3. W piaście prawdopodobnie od nowości nic nie było ruszane. Dwa miesiące temu tylko przy okazji wymiany suportu coś mi tam wymienili w serwisie (jakieś miski czy coś). Czy ta awaria może być spowodowana przez jakiś ich błąd Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Wazaa Napisano 1 Czerwca 2012 Napisano 1 Czerwca 2012 Na zdjęciu jest koszyk z wianka. Powypadały z niego śruty i są luźne w środku. Możesz mieć problem, bo jeśli ta blaszka długo siedziała luźna wewnątrz, mogła Ci zniszczyć bieżnię piasty. Kup nowy wianek do piasty i koniecznie nowe konusy. Skręć wszystko porządnie, skontruj konusy, złap ośkę rękami i zakręć lekko kołem. Jeśli wyczujesz szarpania i opory, to masz zniszczoną bieżnię. Można na tym jeździć, ale nowe i gładkie już nigdy nie będzie.
Mod Team Puklus Napisano 1 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 1 Czerwca 2012 Kulek w koszyku jest chyba 6 czy jak piszesz 7. bez tego w standardowych piastach wchodzi 9. dołóż kulek taz zeby było na styk i złóż wszystko. Ale skoro pojawił sie taki problem winą może być kontra lub konus czy też oś. Uszkodzony gwint powoduje pojawianie sie luzu a to do degradacji łozyska.
Krecik666 Napisano 13 Czerwca 2012 Autor Napisano 13 Czerwca 2012 Dobra, kupiłem części ale nie wiem czy dobrze je składam. 1.Składam w kolejności przedstawionej na zdjęciu (link) (na górze części które mam dodatkowo). Jednak mam wrażenie że coś brakuje gdyż jest trochę odstępu między kasetą a kulkami oraz element "D" ciężko skręcić aby był prosto gdyż nachodzi na kulki. Uprzednio próbowałem wsadzić tam cały wianek (opisany jako "M") ale jest to samo. 2. Po wstępnym złożeniu z lewej strony wygląda to tak (link) natomiast od strony kasety jest spora dziura (link) i przydała by się jakaś uszczelka. Co polecacie tak aby pasowało? Z góry dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Wazaa Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Wygląda, że jest prawidłowo złożone. Dziura ma być. W tę szczelinę wchodzi klucz do odkręcania wolnobiegu i kompensuje "pływanie" kasety.
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2012 W tę szczelinę wchodzi klucz do odkręcania wolnobiegu i kompensuje "pływanie" kasety. Wyjaśnij bo ja nie wiem o co chodzi... Skłądanie to tak naprawde sprawa Banalna. Zakładam ze na zdjęciu, oś z pozostawionym konusem jest od strony tarczy? Wiec to by było tak czyścić konusy i miski, nakładasz smaru sporoą ilość osadzasz kulki na smarze w misce. Wkładasz oś, czynność powtarzasz z drugiej strony, nakręcasz konus i dociskasz lekko. I teraz w zależności jakie masz nakrętki możesz konusa już zakontrować i dać dystanse na oś jeżeli masz jeszcze jedną nakrętkę a jezeli nie masz to dystanse dajesz bezpośrednio na konusa i pozniej kontrujesz. Pierwszy sposób jest bardziej pewny jeżeli chozi o ustawianie luzu roboczego. Później tylko zakręcasz wolnobieg i tyle.
Wazaa Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 Wyjaśnij bo ja nie wiem o co chodzi... A ja nie wiem o co Tobie chodzi. Mam Ci narysować, gdzie wkłada się klucz, żeby odkręcić wolnobieg? Wyrazu "kompensacja" nie rozumiesz? Określenia, "pływania"?
apnea9 Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 2. Po wstępnym złożeniu z lewej strony wygląda to tak (link) natomiast od strony kasety jest spora dziura (link) i przydała by się jakaś uszczelka. Co polecacie tak aby pasowało? Zaraz zaraz... (jesli sie myle poprawcie mnie) za duzo czesci troche masz, albo to jakas "opatentowana" samorobka Lewa strona wyglada ok. natomiast od strony wolnobiegu w tej "dziurze"(link) widac wianek ??? wianki powinny byc osadzone w biezni piasty i schowane za "A" i drugi za "I" wiec tak... Lewej strony nie ruszaj, a z prawej odkrec wolnobieg i wszystko z ośki... nastepnie zacznij od osadzenia w bieżni piasty wianka LUB te 9 kulek --> nakreć "I" --> nasuń "G" (chociaz moze byc zbedna - ciezko ocenic po zdj. ale naogol są dawane te dystanse ) --> nasuń "D" --> nakrec "F" --> skontruj "I" z "F" aby nie bylo luzow, ani zeby nie byly scisniete lozyska... jednak skoro miales przygode z lozyskami w piascie, skontrowanie moze byc trudne i np. bedziesz musial zostawic lekki luz "roboczy", aby kulki nie scinały sie na bieżni... nastepnie jestes bohaterem w swoim garażu. Ps. moze glupie ale napisze przed zakonczeniem robót, oczywiscie nasmaruj bieznie. W tę szczelinę wchodzi klucz do odkręcania wolnobiegu i kompensuje "pływanie" kasety. Takze nie bardzo rozumiem... Klucz do odkrecania to owszem, ale klucz ktory kompensuje "plywanie" ? ciekawostki Pozdr. Mariusz
Mod Team Puklus Napisano 14 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2012 Kompensowanie można rozumieć rożnie w zależności od kontekstu jednak tutaj mozna by to rozumiec jako uzyj klucza by zminimalizować bujanie wolnogiegu ... przyznam sie ze niespotykana metoda ja go (klucza) uzywam do odkręcania I szczerze mowiąc wiem przyznaje sie z polaka zawsze miałem 2 a babka mowiła ze ja to nigdy matury nie zdam ... pewnie dlatego nie rozumiem tego znania A wianki widać bo na konusie powinny być jeszcze te blaszki oznaczone K lub L jest to tzw. uszczelnienie tunelowe, niejako chroniące przez syfem z zewnątrz.
Wazaa Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 To naprawdę tak trudno zrozumieć, że gdyby wolna przestrzeń wokół ośki była czymś zabudowana, lub uszczelniona, o co pytał autor wątku: od strony kasety jest spora dziura (link) i przydała by się jakaś uszczelka. Co polecacie tak aby pasowało? to bujanie, czy falowanie wolnobiegu, ucięłoby w końcu tę oś? Kompensacja, to przestrzeń, gdzie bicie osiowe nie wyrządza szkód i wolnobieg może swobodnie pracować, w różnych płaszczyznach. Nie rób afery, Pukulus, jeśli czegoś nie rozumiesz. Na spokojnie staraj się przeanalizować wszystko i nie zakładaj z góry, że jeśli coś jest dla Ciebie niezrozumiałe, to nie ma sensu. Poza tym, chełpienie się swoją ignorancją, ani Tobie, ani Twojemu nauczycielowi, chluby nie przynosi. W mowie potocznej, na co dzień, stosuje się skróty myślowe i osoba inteligentna je rozumie. Ale, żeby już zupełnie, łopatą do głowy, powtórzę to zdanie w pełnym brzmieniu: "Dziura ma być. W tę szczelinę wchodzi klucz do odkręcania wolnobiegu i (dziura) kompensuje "pływanie" kasety. "
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.