Skocz do zawartości

[rogi] specjalne do giętej kierowicy


Grzesiekk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

kup boplight, są lekko wygięte do środka więc na giętej kierownicy bedą do przodu, źle wyglądać nie będzie

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Kup jakiekolwiek ktore Ci beda w reku lezaly. Mialem/mam gieta kiere z rogami, a na wygladzie sie nie jezdzi. Grunt zeby Ci pasowalo i bylo wygodnie.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Krótsze generalnie lepiej wyglądają, ale są mniej wygodne. Mam Ritcheye WCS SL (zresztą na giętej kierownicy i nie uważam żeby to wyglądało źle, ale różne są gusta) i nie da się ich złapać całą ręką, ale na moje potrzeby wystarczają.

Napisano
Są specjalne rogi do giętej kierowicy?

 

To zależy, co rozumiesz przez

 

1. Kierownica gięta

2. Specjalne do giętej

 

ad1.

Zwróćmy uwagę na bardzo ważną kwestię, że kierownica "gięta" jest już teraz tak szerokim pojęciem, że trudno określić coś konkretnego tym mianem. To się robi prawie jak "koło". Może być od szosówki, od mtb, wąskie, grube lekkie i cała masa innych opisujących przymiotników.

 

Kwestie wizualne odkładajmy od razu na bok, bo jeżeli ktoś nie montuje rogów tylko dlatego, że jakieś szczeniaki na ulicy stwierdzą, że "tak się nie robi" to nie było by o czym mówić.

 

Obecnie kierownice gięte mają różne kąty odchylenia, zarówno do góry względem podłoża jak i w stronę kierującego. Uwierz mi, ma to ogromne znaczenie.

 

Niecały miesiąc temu przesiadłem się z prostej na giętą, co prawda low rizera bo tylko 15mm wzniosu, ale jednak, do tego dużo szersza. W przypływie euforii, że będzie gięta i wygodna (tak sobie założyłem) sprzedałem rogi jeszcze zamim przyszła paczka z nową kierą. Jakież było moje zdziwienie, jak się okazało, że kąt gięcia do tyłu jest praktycznie taki sam jak w prostej jaka miałem (8stopni) i pozycja nadgarstków jest prawie taka sama, nie licząc szerzej rozstawionych rąk. Rogi były już sprzedane na allegro, ale jeszcze nie wysłane, więc przymierzyłem (tak żeby sobie jeszcze psychicznie doładować....) i okazało się, że idealnie pasują i wyglądają bardzo ładnie moim zdaniem.

 

Miałem rogi Boplighta, jak już było wspomniane mają odchylenie w jedną stronę więc niwelują ładnie gięcie i nie wystają "na zewnątrz". Tak to wygląda przy gięciu 8 stopni. Jakby było więcej - a może być i 10 a nawet 12 stopni - mogło by być już gorzej.

 

ad2.

 

Wpadły mi w oczy rogi, które by się nadawały do mocno giętych kierownic. Należy zwrócić uwagę na miejsce gięcia takich rogów. Im bliżej kierownicy tym lepiej - wtedy większa część rogu będzie równoległa do toru jazdy bądź nawet pochylona w stronę roweru.

 

Zwróć uwagę na taki model na przykład:

 

http://www.centrumro...ING/search/rogi

 

Mam nadzieję że trochę pomogłem

pozdrawiam

Napisano

Zależy jakie to gięcie kierownicy. Jeśli wsteczne, to o ile nie jest ono za duże, praktycznie każde rogi będą pasować, ale -- ta zasada sprawdza się przy każdych rogach -- najlepiej takie "przełamane":

 

onza_pro_cut_206.jpg

 

 

Osobiście nie widziałbym z rogami tylko takiej kiery jak On-One Mary, bo czegokolwiek nie założysz, i tak będzie na zewnątrz wystawało.

 

 

Jeśli natomiast chodzi o gięcie kierownicy w górę, to w ogóle nie widzę problemu.

Napisano

Ja mam rogi przy giętej kierownicy i ostatnio zauważyłem, że na ostrym podjeździe koło myszkuje, gdy chwycę za rogi, a jak chwycę gripy koło ma dużo większą przyczepność. Znowu na łagodniejszych podjazdach lepiej podjeżdża mi się z rękami na rogach.

Używam rogów Amoeby tylko, że aluminowych. Mimo, że krótkie to bardzo wygodne. Polecam.

PS. Żeby nie było, że mam rogi na sztorc w górę ustawione, to proszę sobie popatrzeć do garażu, lub galerii.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...