Skocz do zawartości

[hydrauliczne] co wybrać do 300-400 zł ?


weberwrc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

 

Musiałbym zmienić swoje hamulce w moim maratończyku, ponieważ zapadła decyzja że po chyba 3 latach przerwy w maratonach czas zacząć startować :thumbsup:

 

pieniążki do wydania : 300-400 zł

wymagania : oczywiście w miarę lekkie i żeby przyzwoicie hamowały :thumbsup: (wiadomo...za te pieniądze nie ma co się spodziewać fajerwerków)

przeznaczenie : maratony, czasmi jakieś XC

 

 

Proszę o porady, bo przez te 3 lata przerwy nie jestem na bierząco w temacie części :rolleyes:

 

 

Z góry dzieki

Pozdrawiam

Napisano

Jezeli te Marty są sprawne to polecam. Bardzo dobre hamulce z innej ligi niż pozostałe z wymienionych.

 

Tym bardziej w tej cenie, zobacz ile kosztowały nowe.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam ponownie :thumbsup:

 

 

moje stare hamulce zostały sprzedane i nie mam czym hamować więc muszę coś kupić :rolleyes:

 

budżet też trochę urusł :D :D teraz jest 500 zł do wydania :icon_wink:

 

 

Które z tych kompletów są dobre a które z góry odpuścić :

1) Avid Juicy 3.5

2) Hayes Stroker Ryde

3) Avid Elixir 5

4) Stroker Trail

5) Formula RX

6) Avid Juicy 7

7) Magura Marta

8) Avid Elixir R

 

 

 

Podkreśliłem wg. mnie jedne z lepszych wyborów :icon_wink: Te Marty mnie kuszą :002:

Co o tym myślicie ? Co wybrać ?

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Z tych co podałeś to nie wiem... ja kupowałem Marty nowe więc nie ta liga ;) Ale nowe Shimano są bardzo chwalone. Rozważałem jeszcze Hope ale to nie te ceny.

Napisano

Weź nowe Deore z tarczami Avid HS1. W budżecie się zmieścisz i będziesz miał dobre hamulce.

Mam porównanie Shimano SLX do Formuli RX i powiem Ci, że Shimano są o wiele lepsze.

Zresztą poczytaj na forum o nowych Shimano i np Avidach.

 

Swoją drogą po co kupować używane jak można mieć nowe w podobnej cenie?

Napisano
No chyba nie bardzo... zobacz ile kosztowały Marty.

 

Nie mówię o Martach tylko o Deorach. Myślę, że lepiej mieć nowe Deore niż używane Marty. Zawsze ma się te 2 lata gwarancji to raz, a dwa nigdy nie wiadomo jak ktoś dbał o te hamulce, jak jeździł itp.

Napisano

te wszystkie Marty ponoć cierpią na luźne klamki - terkoczą, telepią się.... te z aukcji też tak mają....

 

Można te luzy jakoś pokasować ? Bardzo przeszkadza to w użytkowaniu ?

Napisano

Szczerze to nie wiem bo moje po sześciu latach mają luz chyba taki jak nowe. W każdym razie ani tego nie słychać, ani w niczym nie przeszkadza, ani tego nie słychać. Sprawdziłem też u mojej Kasi i w jej Hayesach są podobne.

Napisano

Nowe Shimano są świetne. Brałbym Slx m666 z klockami metalicznymi, lub jeśli nie da się do nich dołożyć to tegoroczne Deore i do nich też wstawił klocki metaliczne.

Napisano

o ile pamiętam to 450g plus tarcze (180mm ok 110g)

 

Nowe Shimano są świetne. Brałbym Slx m666 z klockami metalicznymi

 

Też dużo dobrego słyszałem o tych hamplach...

 

...666 :devil:

Napisano

no i kupilem te Marty :icon_cool:

ciekawe co to przyjdzie :thumbsup:

 

podpowiedzcie jak teraz zrobic z tarczami ?

kola mam pod CenterLock`i...tarcze przod 180mm i tyl 160mm...Shimano XT

razem z Martami przyjdą tarcze 160 ale na 6 śrub... takie :

post-110118-0-66072500-1340218966_thumb.jpg

 

lepiej będzie dokupić do tych XT adapter na przód czy lepiej kupic przejscie z 6 srub na CL i założyć te oryginalne z Marty ?

Napisano

no i przyszły hamulce :thumbsup:

 

tylko jest jeden psikuj :w00t: myślałem że przedowy będą ok a są za krótkie :icon_confused:

 

tylny przewod skroce i przeloze do przodu :thumbsup: a jak zrobić tylny ? Oryginalny ok 130zł...da się jakoś inaczej go zrobić ?

  • Mod Team
Napisano

To jest IS ( na zdjeciu) jesteś swiadom ze mniej niż 180 do amora PM nie założysz a i potrzebny ci specjalny adapter? pewnie dało by sie połączyć kawałki przewodów ... ale kup odpowiednią długość przewodu, do tego oliwki i sie założy. Później tylko odpowietrzyć lub zalać układ na nowo.

Napisano

tarcze zostaja te co teraz mam :thumbsup:

 

...tylko jest duży problem z tym przedłużeniem tych przewodów....dzwoniłem do kolegi mechanika i zmartwił mnie że koszty nie będą małe :w00t: chyba trzeba będzie kupić oryginalne przewody :w00t:

poratujcie bo jeśli to prawda to jestem przerażony :wallbash:

Napisano

No i wyszedłeś na tym jak Zabłocki na mydle. Było kupić nowe hamulce jak radziłem to by z przewodami problemu nie było:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...