S4nta Napisano 30 Maja 2012 Napisano 30 Maja 2012 Dzień dobry Wszystkim, Jestem nowy na forum i jestem raczej amatorem. Lubię raczej szybką niż wolną jazdę na rowerze i zwiedzanie podmiejskich terenów. Do tej pory jeździłem na rowerach górskich, ale od roku przymierzam się do zmiany na rower crossowy. Mój wybór podyktowany jest tym, że w większości jeżdżę po mieście, a tylko w weekendy wypuszczam się na dalsze wyprawy, gdzie też raczej unikam ciężkiego terenu, piachu itp., a raczej ograniczam się do jazdy po lesie po wytyczonych ścieżkach. Ze względu na moje 192 cm wzrostu i 96kg wagi na samym początku rozważałem też zakup górala 29" albo roweru trekingowego, jednak ostatecznie stwierdziłem, że cross pozwoli mi na bardziej "sportową" jazdę po mieście i jednocześnie da komfort podczas wypraw do lasu. Wiem też, że manewrując szerokością opon można też zwiększyć terenowe zdolności crossa, gdyby zaszła taka potrzeba. Chciałbym dokonać zakupu w przeciągu dwóch tygodni i w tej chwili ograniczyłem wybór do następujących modeli: SCOTT SPORTSTER 55 SCOTT SPORTSTER 40 CUBE LTD CLS PRO CUBE CURVE CUBE SL CROSS Jak więc widać postawiłem na dwóch producentów. Zrobiłem to na podstawie opinii znajomych, którzy jeżdżą - niestety głównie na góralach - i dlatego oprócz doradzenia producenta, który gwarantuje niezawodność - nie byli mi w stanie pomóc przy wyborze już konkretnego modelu. Rozpiętość cenowa spora, bo w przypadku wyboru tańszego roweru będę mógł dokupić od razu zestaw Urban Kit (błotniki, bagażnik, oświetlenie) Przy modelach za 2400-2500 z zakupem tego zestawu będę musiał poczekać. Nie jestem jeszcze przekonany czy bardziej przydadzą mi się vbrake'i czy tarcze, dlatego w zestawieniu znajdują się rowery z dwoma rodzajami hamulców. Będę wdzięczny za Wasze opinie. Mam prośbę o pomoc w porównaniu tych kilku rowerów, ich osprzętu i jeżeli są tu jacyś użytkownicy wspomnianych modeli to będę wdzięczny za opinie z użytkowania. Który z rowerków jest w Waszej opinii najlepszy? Dawn