Skocz do zawartości

[amortyzator] manitou r7 super clickit


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem .Wymieniłem uszczelki w moim amorze i po złożeniu o dziwo skok się skrócił. Nie wiem czy w lewej golenie poskładałem dobrze te tulejki bo mi wypadły i na zdrowym rozsądek to złożyłem. Ma może ktoś jakiś schemat albo wie jak to złożyć być może to nie jest powodem skrócenia skoku i może jest jakaś inna przyczyna. Byłbym wdzięczy za wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki schemat ? :

http://www.manitoumt...ce%20Manual.pdf

Pod korkiem w lewej goleni jest od dołu - metalowa podkładka, plastikowa tulejka z kołnierzem, gumowy stożkowy odbojnik - następnie jest korek, w środku górnej goleni jest - sprężyna , gumowy dystans (ma być założony na pręt a na niego sprężyna) i plastikowy biały pręt., nad prętem na samej górze jest tłok.

Tulejkę z kołnierzem która jest między podkładką a stożkowym odbojnikiem śmiało możesz usunąć.

Jedną z przyczyn zmniejszenia skoku może być zbyt dużo oleju wlanego w dolne golenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki już ten schemat widziałem .Mój amor to rocznik 2007 tam są dwie tulejki plastikowe tutaj jedna. Ale przyznaje przejrzałem ten schemat i dopiero się teraz mnie natchnęło jak to złożyć .A co do oleju to wiem ze zbyt dużo może spowodować takie efekt ale u mnie oleju jest minimalna ilość .No nic złoże amora tak jak powinno być jak nie poskutkuje pokombinuje coś z olejem .W każdym razie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem amora i rzeczywiście miałem tam dwie tulejki ,które powodowały ,że skok był mniejszy. Nawet przy całkowitym spuszczeniu powietrza amor nie opada do końca. Wyciągałem jedną i jest ok .Ale kurde jak to było oryginalnie złożone z dwoma tulejkami i było ok to mnie dziwi .Próbuje na wszelkie sposoby jakoś to złożyć i nie da rady .Nie kumam tego oryginalnie było z dwoma i skok był ok. ja złożyłem z dwoma i jest lipa. Chyba ,że przy rozkładaniu coś umknęło mojej uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tulejki to zabezpieczenie żeby tłumik odbicia nie uderzył w tłumik kompresji kiedy amor jest całkowicie wciśnięty, więc jeśli zdjąłeś dolne golenie wciśnij tłumik odbicia i zobacz ile schował się w komorę z olejem (ile wystaje z korka do końca gwintu tam gdzie jest przezroczysty oring ) ,jeśli ta odległość to np. 10 mm to tulejki z lewej strony nie muszą mieć łącznie więcej niż 15 mm, tak poskładaj i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ,że w tym temacie jesteś kumaty w przeciwieństwie do mnie :) więc wykorzystam twoja wiedzie i trochę Ci pomolestuje;). Przyznaje się trochę nie kumam twojej instrukcji a wiec po mojemu to wygląda tak:

-wciskam tłumik on wchodzi niemalże cały do środka zatrzymuje sie na oringu tym przezroczystym -co ma teraz zmierzyć od jakiego korka ? tego na samej górze goleni ?

Nie czaje :/ ,jakbyś dla mnie jaśniej napisał byłbym wdzięczny :)

 

Poza tym kurde no jak to cholerstwo złożyli z dwom tulejkami i było git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem rady Obesa to musisz:

1. zmierzyć właśnie długość od początku tego o ringa do końca gwintu, (laga z tłumikiem)

2. następnie zmierzyć długośc od początku tulejek do konca gwintu (laga z kom powietrzną)

 

Jeżeli odległość "2" będzie większa o co najmniej 5mm to jest git, jeśli nie to czekamy na rady Obesa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja se mogę wciskać tłumik jak mi cały wchodzi do środka bo w goleni nie mam oleju hahah ale sierota ze mnie :). Dzięki za ta proste wyjaśnienie teraz kumam jak to działa . Niestety mam za mało oleju także musze zamówić i wtedy dopiero pomierzę. Ale czy powodem tego że skok był mniejszy może być mała ilość oleju w tłumiku ?

Tak przed rozbiórka amor po spuszczeniu zapadła się niemalże po sam dół a i sam skok był znacznie większy .Ale ok. zacznę od tego że naleje odpowiednią ilość oleju .Jak sprawa się potoczy dalej dam znać .Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tłumik możesz wsadzić do samego gwintu (bez różnicy z olejem czy bez) to zostaw tylko stożkowy odbojnik na lewej goleni + podkładkę metalową.

Zbyt mała ilość oleju w tłumiku nie ma wpływu na skok amora (no chyba, że oleju było bardzo mało a Ty wciskałeś amor z zablokowanym tłumikiem kompresji i kiedy tłumik doszedł do lustra oleju blokował ugięcie ...), jeżeli lustro oleju będzie poniżej tłumika kompresji to amor w początkowej fazie da się bardzo łatwo ugiąć (brak tłumienia), nie będzie sie blokował , możesz uszkodzić tłumik kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w końcu dotarł olej ,uzupełniłem odpowiedni poziom i jest ok. Ale poddaje się nie mam zielonego pojęcia jak to było skręcone z dwoma tulejkami .Jak wsadzę dwie tulejki skok wynosi 40 mm ,wyciągałem jedna jak radziłeś teraz skok jest 80 mm czyli ok .Ale nie mam zielonego pojęcia jak to było złożone z dwoma tulejkami i było ok. .Poddaje się ,nie ogarniam tego .Także jeszcze raz dzięki za pomoc. Złożyłem z jedną tulejka i tak będę śmigał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...