Skocz do zawartości
  • 0

Sparta Athos- tylne koło skrzypi


Gość Krzysiek

Pytanie

Gość Krzysiek

Witam

 

Mam problem z rowerkiem jak w tytule. Kupiłem używany i koleś trochę mnie naciągnął bo mówił że jest ,,do jazdy '' , i faktycznie jest, ale widać że cały mechanizm tylnego koła jest po prostu zużyty.

 

Jest to typowy holender, wszystko znajduje się wewnątrz tylnej osi ( czy jak to się tam mówi ). Jedyne co działa to hamulce. Przerzutki ( są 3 ) czasami przeskakują, a jak jadę to strasznie skrzypi wszystko.

 

Co ciekawe skrzypieć zaczęło dopiero tak po kilku km, a wcześniej było normalnie, tylko hałasował jak przestawałem pedałować.

 

Nie wiem co teraz z tym wszystkim robić. Rower jest ok w seksie konstrukcji, wygodny. Chyba jedynym wyjściem jest kupić całe tylne koło ( 28cali )tylko gdzie??? I jak to wszystko połączyć potem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysiek

Tu autor- poczytałem w necie i jeśli chodzi o przerzutki to wskakują bez problemu bo nie trzeba pedałować przy zmienianiu :)

 

Dodatkowo nagle przestał skrzypieć, ale pewnie tylko na chwile.

 

Zauważyłem że tylne koło ma lekki luz, dokręcić coś????

 

PS największy teraz problem to ten hałas i strzelanie jak będąc w ruchu przestaje pedałować.

 

PS2 mogę zmienić na takie koło??

 

http://www.sklep-milou.pl/Kolo_28_tylne_z_hamulcem_Torpedo-1028.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić możesz tylko wtedy stracisz możliwość zmiany biegów, bo ta piasta zwyczajnie ich nie ma.

 

Co do samej piasty to tego praktycznie się nie naprawia bo koszt części przerasta wartość roweru. Jeżeli jesteś z Warszawy to możesz udać się do serwisu na Nowowiejskiej w bramie naprzeciwko sklepu rowerowego i może coś poradzą na to.

 

A tak na przyszłość to niekupuje się rowerów typu holender bez wcześniejszego sprawdzenia, bo większość "okazji" na rozwaloną piastę z biegami dlatego taka niska cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek

Ok dzięki a ile powinna kosztować robocizna- bez nowych szprych i z nowymi??? Może lepiej kupić koło całe? warto używanego szukać ? bo znowu można się naciąć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek

Po poszukiwaniach i zastanowieniu narodziły się kolejne pytania. Oczywiście najlepiej byłoby kupić nowe koło ale znalazłem tylko jedno nowe w pewnym sklepie internetowym i jest za drogie. Swoją drogą to ciekawe czemu taka mała dostępność.

 

Kupię nową piastę i dam koło do przeplecenia tylko:

 

1. Jak dobrać piastę do koła/roweru?? Przypominam mam Spartę ,,Athos ''. Te wszystkie piasty mają uniwersalny rozmiar czy mam szukać tylko takiej jaką mam ( Sram3 ) ? Czy szukać takiej do holendra?

 

2. Rozumiem, że cena piasty zależy od jakości??

 

Mam też taki pomysł aby kupić nowe koło z piastą bez biegów. Powodem jest cena oraz fakt, że z tym przeplataniem różnie bywa i mogę potem się nachodzić na poprawki. Tylko tu znowu dylemat jak dobrać to koło? czy są uniwersalne?

 

3. Mogę takie kupić??

 

http://allegro.pl/kolo-28-tyl-torpedo-obrecz-alu-piasta-velo-tanio-i2403790646.html

 

4. Jak się będzie jeździć na ww. kole??? Rozumiem, że tak jest skonstruowane, aby nie było za lekko i za ciężko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...