Konr4d Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Dzisiaj podczas pierwszego zakładania opony natrafiłem na niespodziewany problem, potrzebowałem 3 łyżek i pomocy drugiej osoby aby założyć oponę Schwalbe Racing Ralph EVO 29x2.25 na koło z obręczą ZTR Arch EX 29er Zakładałem dziesiątki opon i nigdy nie miałem AŻ takiego problemu. Szczerze to mnie to mocno martwi bo nie ma mowy abym dał radę wymienić dętkę na maratonie. Obręcz jest Tubeless ready, jest to moja pierwsza obręcz tego typu. Czy to może powodować aż taką różnicę w średnicy? Obręcz i opona są 622 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Schwalbe są takie "ciasne". Po paru dniach opona się ułoży i nieco się rozciągnie, co ułatwi ściąganie i zakładanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 29 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Schwalbe są takie "ciasne". Po paru dniach opona się ułoży i nieco się rozciągnie, co ułatwi ściąganie i zakładanie. Właśnie to nie to bo na tej oponie jeździłem wcześniej rok na obręczach Alexa ACE 18 i ją ręką zakładałem. Ewidentnie obręcz jest za duża, ale nie wierzę w fuszerkę w takiej obręczy i doszukuję się większego celu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Na obręcze ztr ciężko wchodzą opony - pierwszy raz. Mi założenie ro ro na alpine zajęło 30 minut. Miałem czarne wizje co będzie jak laczka złapię, ale okazało się że prrzy drugim zakładaniu oponę założyłem palcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 29 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 W ramach samo odpowiedzi znalazłem na mtbr opinię Weaknesses: -Can be difficult to get certain tires mounted on the rim.-Could not get the tire bead seated correctly when running tubes. źródło http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/rim/stans-notubes/ztr-arch-29er/prd_417670_139crx.aspx @tobo chciałbym w to wierzyć, ale jak widziałem jak to się napina i "wżyna" w środek obręczy (jest tam zaglębienie) zamiast przylegać do krawędzi to nie wiem czy to jest możliwe. Kevlar jest rozciągliwy? chyba nie Update: Poczytałem, poczytałem i poczytałem i wychodzi na to że powinna się rozciągnąć, zostawię na 2 dni i spróbuję zdjąć palcami. Druga teoria (chyba wyssana z palca) mówi żeby obrócić oponę na drugą stronę i zostawić na dzień/dwa. Nie wiem jak ma to pomóc ale spróbuję :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Wierzyć nie musisz, ja też bym nie uwierzył bez konkretnej opinii, ale w przypadku tej obręczy i opony tak było, ku mojemu zaskoczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Ja i mój Nobby Nic potwierdzamy, że pierwszy raz boli najbardziej, później już nie jest tak ciasno i bez problemu można wszystko zrobić ręką (ostatnio na trasie musiałem zdejmować gumę i nie było problemów) Swoją drogą gdzieś na LB ktoś pisał, że właśnie ta duża różnica w rozmiarze obręczy i opony ma powodować łatwiejsze uszczelnianie, ile w tym prawdy nie wiem, aczkolwiek NN bez problemu został napompowany bez użycia mleka, więc coś w tym może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, uspokoiliscie mnie. zaraz biorę się za próbne zdjęcie opony Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Jestem po 10 dniach testów obręczy ARCH EX, jako że złapałem laczka i byłem zmuszony wymienić dętkę postanowiłem, że dam przyszłym właścicielom tej obręczy którzy być może trafią tu z wyszukiwarki. Rady będą w punktach, bez zbędnego lania wody - MUSISZ mieć łyżki jeżeli chcesz zmienić dętkę, o ile za drugim razem po starannym ułożeniu udało mi się założyć oponę bez łyżek to już samo zdjęcie opony nie jest możliwe. Jest ona tak dobrze zawulkanizowana na obręczy że niemalże trzyma całkiem nieźle powietrze nawet po przebiciu dętki - Łyżki proponuję plastikowe, szkoda obręczy - W obręczy są otwory które mogą powodować przecięcie dętki nawet pomimo opaski. Polecam oprócz opaski wyciąć krótkie paski z taśmy izolacyjnej i zakleić niezależnie od opaski te otwory. Jeden krótki pasek na dziurę po jednej i drugiej stronie. - Jeżeli nie używasz jakiejś super dopasowanej opaski to użyj taśmy izolacyjnej, jeden obrób blisko prawej krawędzi, drugi blisko drugiej. Za 1 razem do 1 koła użyłem opaski continentala która miała wytrzymać do 8 barów jednak podczas trudnego zakładania opony istnieje duża szansa że się i tak przesunie - Zakładając oponę MUSI ona znajdować się wewnątrz środkowej kanału na całym obwodzie, dopiero gdy cała opona będzie na obręczy i napompujemy ją do 3 barów to wskakuje ona na boczne ranty które mają większy obwód i opona jest mocno zaciśnięta na obręczy. Jeżeli opona nie wskakuje przy 3 barach należy ją namydlić na krawędziach i poobijać oponę o ziemię - Nie licz że opona się rozciągnie, boczne krawędzie są wyższe od 622 i tylko wysokie ciśnienie może ułożyć oponę na nich. To na razie tyle, jeżeli coś sobie przypomnę to dopiszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.