Skocz do zawartości

[koło] Luzy na piastach?

Knorpel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Z góry mówię że jestem laikiem.

Może najpierw pokaże o jakie koło chodzi.

CUBE Attention blackâ'n'âred

A mój problem jest taki. Wracałem dzisiaj z pracy i słyszałem od czasu do czasu taki brzdęk. Zajechałem pod sklep i znowu usłyszałem "brzdęk" więc spojrzałem na koło a tam zabezpieczenie koła (co się dokręca koło to jest śruba a z drugiej strony jest "naciągacz?") jest otwarty. Więc dokręciłem i zamknąłem zabezpieczenie poczym pojechałem do domu po drodze znowu słyszałem brzdęki. Więc postanowiłem zobaczyć o co chodzi w domu

Odwróciłem rower zobaczyłem że tarcza ociera o klocki ( jest raz bliżej prawego klocka raz lewego).Ściągnąłem koło i łapiąc za piast (To co są w nim łożyska) i poczułem luz. Więc chyba dokręciłem tzn odkręciłem ostatnią śrubę z jednej strony i zakręciłem z powrotem i luzu już nie było założyłem koło i po chwili luz znowu powstał więc dlatego piszę tutaj żeby ktoś z was mi pomógł :].

A po za tym zdaje mi się że klocki nie odbijają czy tak powinno być. Miałem ściągnętę koło klocki między sobą miały dużą szparę. Naciskając hamulec i puszczając szpara się zmniejszała (tzn. jak nacisnąłem to szpara się zmiejszyła a puszczając nie wracała nawet o kawałek) i jak tak kilka razy zrobiłem to klocki zbliżyły się do siebie i gdy puszałem hamulec klocki odsunęły się od siebie na odległość bo ja wiem 1 albo 2 mm bardzo blisko.

Jadąc rower coś pstrykało bardzo żadko tak jak by kierownica była nie dokręcona i chciała się obkręcić nie wiem. Ale rower był miesiąc temu na przeglądzie i wszystko niby w porządku było. Tak samo jest z siodełkiem jak podnoszę to coś pstryka trzeba dokręcić ?

Myślę że mnie zrozumieliście. Potrzebuję bardzo szybkiej pomocy bo jutro muszę jechać tym rowerem do pracy

Pozdrawiam

Knorpel

Napisano

Witam.

Chodzi o przednie koło.