PlastiQ Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 Witam mam problem z wyborem kół dla siebie. Będę wymieniał obecne koła z mojego scotta. Szukam lepszego zestawu niż oferowane fabrycznie ciężkie koła (dt 445D, szprychy dt, piasta przód scott, tył shimano). Mój rower - scott scale 40 Moja waga - 55 kg (58kg przy maks opciązeniu plecaka) Jeżdżę po beskidach - głównie beskid mały, śląski i żywiecki. Dość agresywnie. Nie jeżdżę po maratonach w centralnej Polsce. W tym roku chcę wymienić koła na sztywniejsze, trwalsze i na pewno lżejsze. Jednak głównie interesuje mnie sztywność i wytrzymałość/trwałość. Te same koła służą mi do treningów, jazdy na zawodach oraz wycieczkach po górach i od czasu do czasu do miasta Zastanawiam się nad dwoma wariantami. Koła za 3000 zł -cranckbrothers cobalt 3, podobno to solidne koła, sztywne i mają poprawione piasty -easton ea90 xc Koła do 2000 zł - tutaj zastanawiam się głównie nad dt swiss x 1600 - składaki ztr alpine, piasty 350/240, szprychy - nie mam pojęcia jakie - jest też opcja kół soul-kozak ze szprychami Sapim CX-Ray Na początku zainteresowały mnie tylko koła dt swiss x 1600 (są tam piasty 350, obręcz 400 i szprychy super comp.) podobno zestaw nie przekracza realnie 1650 gram. Szukałem w sieci coś o tych kołach i nie wiele znalazłem tyle, że podobno mają bardzo dobry współczynik sztywności do masy niewiele mi to mówi, bo nie było żadnych wzmianek o awaryjności, wrażeniach testera z jazdy itd. Potem zainteresowały mnie koła ztr, ale tu nie wiem jakie komponęty zamówić aby koła się nie rozleciały i sprawdziły się w terenie który wyżej opisałem. soul-kozaki znalazłem przypadkiem. Eastony polecał mi gość w serwisie rowerowym ale podobno mało części zamiennych (szprychy itd) Cobalt 3 to podobno solidne koła i jeżeli chodzi o koła za 3k pln pewnie wybrał bym te. Czy przy mojej wadze nie ma znaczenia co wybiorę?
ukaniex Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 http://allegro.pl/zestaw-kol-dt-240s-centerlock-notubes-mmx-podium-i2347250204.html
PlastiQ Napisano 29 Maja 2012 Autor Napisano 29 Maja 2012 http://allegro.pl/ze...2347250204.html To jest za lekkie Jeżeli już coś z ZTR to tylko alpine.
dawid Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 To już myślę ze lepiej zamiast alpine wziąć ZTR Crest, 10gram więcej, ale mocniejszę obręcze. Z takim budżetem to możesz sporo kombinować. ZTR Crest to dobry wybór jeśli chodzi o wagę. Mało ważysz to krzywdy tej obręczy nie powinineś zrobić. Szprychy CXray to idealny wybór jeśli ma się na nie budżet. Piasty to DT Swiss 240s ma świetne opinie i przyzwoitą wagę. Soul Kozak mnetic zapowiada się też bardzo ciekawą piastą, niestety jeszcze nie miałem okazji testować, ale magnetyczny bębenek wygląda ciekawie i głośno łapie Ja mam jeszcze małą perełke akutalnie: 2 komplety piast Mack'a, Superlite i standard na tych piastach mozesz zrobić koła o naprawdę kozackiej wadze. Tył 199gram przód 84gram. Piasty mają na zachodzie opinie niezawodnych, w Polsce mało kto je użytkuje. Dzisiaj składałem zestaw na Mack standard + ztr crest 28h + CXray. Waga wyszła 1247gram i koła były sztywne, katowałem je trochę w garażu żeby rozprężyć i na sztywnosć narzekać nie można
ukaniex Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 Piasty mają na zachodzie opinie niezawodnych, w Polsce mało kto je użytkuje. No to teraz palnąłeś. Przy tej wadze Alpine będzie w zupełności wystarczająca, 30kg ciężsi rajderzy jeżdżą na tych obręczach w rowerach enduro/am i są proste. Nie ma co demonizować.
PlastiQ Napisano 30 Maja 2012 Autor Napisano 30 Maja 2012 W sumie zastanawiam się już bardziej nad Cobalt 3 albo soul kozakiem, bo udało mi się wynegocjować taniutki zestaw. Nie znam jednak nikog, kto jeździ na cobaltach albo Soul Kozak. DT X 1600 trochę odpuściłem bo są tylko z center lockiem a ja mam hamulce avida. Z drugiej strony zakup Cobalta wiąże się z zakupem nowej kasety, bo piasty w Cobalt 3 są aluminiowe i nie chcę aby mi się kaseta wżynała w bębenek. Nie wiem jak z DT X 1600. Czy piasty dt 350 też mają aluminiowy bembenek? Biorąc pod uwagę wersję ekonomiczną to wygrywa Soul Kozak, bembenek nie jest z aluminium do tego 6 śrub, czyli nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Natomiast DT X 1600 to zakup adapteru i kasety (o ile 350 mają bembenek aluminiowy) w cobaltach dodatkowa kaseta. Ktoś jeździł na Crank Brothers Cobalt 3?
DT4YOU Napisano 31 Maja 2012 Napisano 31 Maja 2012 · Ukryte przez Schwefel, 1 Czerwca 2012 - Brak powodu Ukryte przez Schwefel, 1 Czerwca 2012 - Brak powodu Nowy, oficjalny dystrybutor DT Swiss - zapraszamy na stronę www.DT4YOU.com W ciągu najbliżych 2 tygodni na stronie pojawi się bardzo atrakcyjna oferta wyprzedażowa na wybrane modele z 2009,2010 i 2011 roku. Zapraszamy serdecznie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.