nonietej Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Witam. Mam dość nietypowy problem i chciałbym się poradzić, Mianowicie znalazłem w oponie (Continental Ultra Sport 700x23c drutowana) delikatnie wystający drut z jej oplotu. Ten kikut pochłonął troche pieniędzy na nowe dętki zanim go znalazłem. Czy idzie jakoś usunąć taki mankament, albo chociaż zrobić tak, żeby nie pochłaniał on kolejnych dentek? Opona sama w sobie jest w dobrym stanie i nie chciałbym się jej pozbywać.
Mod Team Maniak Napisano 28 Maja 2012 Mod Team Napisano 28 Maja 2012 Możesz spróbować uciąć wystającą część ale jeśli to drut od stopki opony to świadczy o tym że została uszkodzona. Jeśli pęknie całość oplotu podczas jazdy to opona spadnie z rantu i jeśli będzie to przednie koło polecisz na twarz, jeśli tylne to najwyżej cię trochę zarzuci i zablokuje koło. Oczywiście to najczarniejszy scenariusz. Może się okazać że dętka tak bardzo się dociska do miejsca w którym on wystaje że pomimo skrócenia będzie to samo, wtedy pozostaje jedynie wymiana opony, wątpię żeby podłożenie kawałka starej opony (najlepiej wyciętego ze ścianki) w to miejsce załatwiło problem ale też można spróbować. Dla pewności jeszcze spytam, drut wystaje ze stopki opony a nie z czoła bieżnika lub ścianki?
nonietej Napisano 28 Maja 2012 Autor Napisano 28 Maja 2012 Możesz spróbować uciąć wystającą część ale jeśli to drut od stopki opony to świadczy o tym że została uszkodzona. Jeśli pęknie całość oplotu podczas jazdy to opona spadnie z rantu i jeśli będzie to przednie koło polecisz na twarz, jeśli tylne to najwyżej cię trochę zarzuci i zablokuje koło. Oczywiście to najczarniejszy scenariusz. Może się okazać że dętka tak bardzo się dociska do miejsca w którym on wystaje że pomimo skrócenia będzie to samo, wtedy pozostaje jedynie wymiana opony, wątpię żeby podłożenie kawałka starej opony (najlepiej wyciętego ze ścianki) w to miejsce załatwiło problem ale też można spróbować. Dla pewności jeszcze spytam, drut wystaje ze stopki opony a nie z czoła bieżnika lub ścianki? Tzn. drut wystaje z góry opony czyli z czoła bieżnika nie ze stopki, tam się nic nie dzieje, zapomniałem o tym wspomnieć we wcześniejszym poście. Czy w takim wypadku scenariusz wydarzeń oraz rozwiązanie się zmieniają? Wymiana opony jest koniecznością, aczkolwiek rower jest moim narzędziem pracy i potrzebuję na tą chwilę półśrodka.
Mod Team Maniak Napisano 28 Maja 2012 Mod Team Napisano 28 Maja 2012 Wiesz to nie opona samochodowa żeby oplot był stalowy , zwykle jest z włókien bawełnianych czy syntetycznych (o ile dobrze pamiętam), drut masz tylko w stopce. Prawdopodobnie wbiłeś ten drut gdzieś z drogi, złap go kombinerkami i postaraj się wyciągnąć, tylko tak aby go nie urwać, bo jak zostanie kawałek w oponie to dalej może psocić. Jak wydobędziesz cały to pacjent będzie żył i niema się czym martwić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.