bocko Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Witam wszystkich posiadam taki oto rower http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1166/Centurion.Backfire.100/ jedyna różnica to taka, że mój ma już jakieś 4 lata ale z tego co widzę osprzęt jest praktycznie identyczny. Chciałem trochę bardziej na poważnie zająć się rowerem i tu moje pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów czy w ogóle opłaca się w niego inwestować? Jeśli tak mam do przeznaczenia ok 1500zł. Myślałem żeby po połowie wydać te pieniądze na napęd i amortyzator czyli zdecydowanie najbardziej przeszkadzające mi w nim elementy. Mój plan wygląda tak: kaseta i łańcuch http://allegro.pl/zestaw-shimano-alivio-kaseta-hg30-9-lancuch-hg53-i2355496141.html korba http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-10-175mm-model-2012-rt-i2350790231.html przerzutka tył http://allegro.pl/nowa-przerzutka-9-tka-rd-m430-shimano-alivio-2012-i2362027029.html klamkomanetki http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-st-m390-3x9-2-kolory-i2370815050.html I teraz jaki amortyzator? zostaje na niego jakieś 700 zł może trochę więcej. Prosiłbym o radę w tej sprawie ponieważ ciężko było mi znaleźć coś moim zdaniem dobrego z piwotami, chyba że nie umiem szukać chyba że warto zainwestować w przedni hamulec tarczowy? Chociaż to wiąże się z większymi kosztami. Bardzo proszę o wasze rady i z góry dziękuje.
Fenthin Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Lepszych widelców z pivotami praktycznie już nie ma, stąd twoje problemy z szukaniem. Trzy opcje: Raidon z pivotami = 450-500zł Raidon + Avid BB5 + tanie przednie koło = 700-750zł Epicon + Avid BB5 + tanie przednie koło = ~800zł (Tu, jeśli zostawisz starą przerzutkę, zmieścisz się w założonym budżecie) Klamkomanetki bym sobie darował. Utrudniają życie, szczególnie wszelkie upgrade. Lepiej weź SL-M430.
Mod Team Maniak Napisano 28 Maja 2012 Mod Team Napisano 28 Maja 2012 Klamkomanetki również odradzam, komplikują niepotrzebnie, lepiej rozdzielić te elementy. Korby deore jak najbardziej ok, nie namawiam na slx bo nadwyręży budżet ale pamiętaj że slx to ramiona już puste w środku więc lżej i sztywniej. tylko lepiej weź sobie model pod 9-tkę Łańcuch i kaseta, co dużo doradzać jak stare się zjechały to to będzie ok, nie wiem czy warto dopłacać do wyższego modelu, masz inne wydatki. przerzutka - po co zmieniać alivio na alivio ? lepiej dozbieraj i zaaplikuj deore albo nawet slx tylko czy to naprawdę konieczne? ewidentną zmianę poczułbyś dopiero na poziomie pełnego slx (manetki, przerzutka, kaseta, łańcuch) ale serio w tym wypadku lepiej odłóż tą kasę na lepsze koła puki co, przerzutki nie uciekną. manetki.. hym no wiesz jakbym zmieniał to za 170 są slx.. działanie już na najwyższym poziomie.. pytanie czy klamek też potrzebujesz tylko jak tak to po co, lepiej zmienić całe hamulce kiedyś lub doraźnie tylko klocki aby poprawić siłę hamowania. amorek.. piwotami jest problem , normalnie doradziłbym ustawiać budżet pod R7-ke lub rebę i gitara a tak zostaje Recon albo Tora też warte przemyślenia.
bocko Napisano 28 Maja 2012 Autor Napisano 28 Maja 2012 Myślę, że nie będzie tragedii jak trochę przekroczę ten budżet. Czy takie koło byłoby w porządku? http://allegro.pl/przod-disc-joytech-stozek-40mm-czarne-i2320209591.html I jeszcze jedno pytanie. Aktualnie w rowerze jest amortyzator o skoku 80mm czy jak zamontuje tam 100mm będzie to miało jakiś wpływ? Dzięki za wasze odpowiedzi jeszcze raz się nad tym wszystkim zastanowię
Mod Team Maniak Napisano 28 Maja 2012 Mod Team Napisano 28 Maja 2012 To koło to tragedia. Mam takie w rowerze miejskim. Na sam początek trzeba było dać lepszy smar i wyregulować łożyska bo były fabrycznie zbyt ciasno skręcone, są tak miękkie że tylko podniosę tyłek z siodła to już trze obręcz o klocki, strata kasy. Jak chcesz koła to minimum takie LINK lub takie LINK w przypadku v-brake'ów lub poproś o zamontowanie piast pod tarczę będziesz miał koła uniwersalne, jak tylko pod tarczę to wyjdzie drożej np takie LINK i LINK / LINK albo lepsze jeśli możesz sobie na to pozwolić. Niska waga jest tu niezmiernie ważna bo decyduje o "lekkości jazdy". Koła to element równie ważny jak nie ważniejszy od amortyzatora czy ramy. Nie przycinaj na nich, lepiej poczekaj pozbieraj i kup coś dobrego. Zmiana na dobre lekkie i sztywne koła daje 100 razy więcej odczuwalnych korzyści niż przerzutki nawet na xtr;a.
bocko Napisano 29 Maja 2012 Autor Napisano 29 Maja 2012 Ok jeśli mam kupić szmelc to faktycznie wole doskładać i mieć coś porządnego jednak koła za 600zł to już dla mnie za dużo. Max jestem w stanie wydać 400zł można dostać coś dobrego za tę kwotę? Dodam iż jestem bardzo lekki ważę +/- 50 kg także większych problemów z wytrzymałością nie powinno być. Maniak wcześniej wspomniałeś, że nie warto zmieniać tylnej przerzutki z alivio na alivio tylko zastanawiam się czy moja obecna obsłuży kasetę na 9 zębatek?
Fenthin Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 Przerzutka obsłuży. Manetek SLX jednak nie warto brać, jak już to Deore. Mimo iż niższa grupa, są lepsze.
Mod Team Maniak Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Napisano 29 Maja 2012 Za 400zł też kupisz sensowne koła, przykładem są te które podałem jako pierwsze, zadzwoń do nich na przykład i zapytaj co za tą kwotę są w stanie zaproponowaćalbo jakie inne piasty wstawić lub dozbieraj te 2-3 stówki. Jak chcesz od razu zmieniać na tarczówki to kolejne 450zł musiałbyś mieć na np. deorki z tarczami (jak chcesz nie mieć problemów). To zabije twój budżet w przedbiegach. Więc lepiej temat hamulcowo-kołowy odłóż na jakiś czas, kup sobie dobry wideł i korbę i odśwież nieco napęd. A do reszty się przymierz przez zimę lub na wiosnę. Myślę że jeśli tak zrobisz nie będziesz żałował. Osprzęt deore jest już naprawdę ok, Sam do roweru treningowego nic wyżej jak deore/slx i kola za 6stów nie pchałem bo mi szkoda ale działa to to już naprawdę fajnie.
bocko Napisano 29 Maja 2012 Autor Napisano 29 Maja 2012 Doszedłem do wniosku, że w tym roku przeznaczę pieniądze na koła, amortyzator i hamulce. Teraz rozważam dwie opcje i proszę o opinię, która waszym zdaniem będzie lepsza. A może całkiem co innego? 1) koła http://www.bikestacja.pl/kola-deore-alex-rims-lite-competion-p-27289.html amortyzator http://allegro.pl/suntour-epicon-lod-100-mm-amortyzator-2012-ctbike-i2375078185.html hamulce http://allegro.pl/shimano-deore-2012-brlm596-przod-80-tyl-145-cm-i2348943108.html i do tego tarcze. coś takiego wystarczy? http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-shimano-alivio-smr-t51-160-mm-i2316357822.html całość wychodzi jakieś +/- 1700zł 2)koła http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-802nt-mavic-leader-1913g-p-20602.html trzeba będzie tylko ogarnąć piasty pod tarcze amortyzator http://allegro.pl/manitou-r7-elite-80mm-lock-out-1523g-ultimabike-i2365720339.html przedni hamulec http://allegro.pl/avid-hamulce-bb5-przod-tyl-160-180-203-super-cena-i2380201513.html + do tego jakieś klamki i manetki całość powinna wyjść w okolicach 1500zł także taniej niż 1 opcja. Co o tym sądzicie?
Mod Team Maniak Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Napisano 29 Maja 2012 Hamulce zdecydowanie DEORE, tarcze np. takie bo ładniejsze i tańsze. Koła no już sam zdecyduj ale novateki to łożyska maszynowe ale czy lepsze od XT nie wiem bo nie jeździłem. R7 raczej sporo lepszy od epicona ale lepiej szukać nowego modelu w tej cenie, może się uda, jakaś wyprzedaż albo coś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.