Skocz do zawartości

[tuning] pomoc w doborze nowych części centurion backfire 100


bocko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich posiadam taki oto rower http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1166/Centurion.Backfire.100/ jedyna różnica to taka, że mój ma już jakieś 4 lata ale z tego co widzę osprzęt jest praktycznie identyczny. Chciałem trochę bardziej na poważnie zająć się rowerem i tu moje pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów czy w ogóle opłaca się w niego inwestować? Jeśli tak mam do przeznaczenia ok 1500zł. Myślałem żeby po połowie wydać te pieniądze na napęd i amortyzator czyli zdecydowanie najbardziej przeszkadzające mi w nim elementy. Mój plan wygląda tak:

kaseta i łańcuch http://allegro.pl/zestaw-shimano-alivio-kaseta-hg30-9-lancuch-hg53-i2355496141.html

korba http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-10-175mm-model-2012-rt-i2350790231.html

przerzutka tył http://allegro.pl/nowa-przerzutka-9-tka-rd-m430-shimano-alivio-2012-i2362027029.html

klamkomanetki http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-st-m390-3x9-2-kolory-i2370815050.html

 

I teraz jaki amortyzator? zostaje na niego jakieś 700 zł może trochę więcej. Prosiłbym o radę w tej sprawie ponieważ ciężko było mi znaleźć coś moim zdaniem dobrego z piwotami, chyba że nie umiem szukać :D chyba że warto zainwestować w przedni hamulec tarczowy? Chociaż to wiąże się z większymi kosztami. Bardzo proszę o wasze rady i z góry dziękuje.

Napisano

Lepszych widelców z pivotami praktycznie już nie ma, stąd twoje problemy z szukaniem. Trzy opcje:

Raidon z pivotami = 450-500zł

Raidon + Avid BB5 + tanie przednie koło = 700-750zł

Epicon + Avid BB5 + tanie przednie koło = ~800zł (Tu, jeśli zostawisz starą przerzutkę, zmieścisz się w założonym budżecie)

 

Klamkomanetki bym sobie darował. Utrudniają życie, szczególnie wszelkie upgrade. Lepiej weź SL-M430.

  • Mod Team
Napisano

Klamkomanetki również odradzam, komplikują niepotrzebnie, lepiej rozdzielić te elementy.

Korby deore jak najbardziej ok, nie namawiam na slx bo nadwyręży budżet ale pamiętaj że slx to ramiona już puste w środku więc lżej i sztywniej. tylko lepiej weź sobie model pod 9-tkę

Łańcuch i kaseta, co dużo doradzać :) jak stare się zjechały to to będzie ok, nie wiem czy warto dopłacać do wyższego modelu, masz inne wydatki.

przerzutka - po co zmieniać alivio na alivio ? lepiej dozbieraj i zaaplikuj deore albo nawet slx tylko czy to naprawdę konieczne? ewidentną zmianę poczułbyś dopiero na poziomie pełnego slx (manetki, przerzutka, kaseta, łańcuch) ale serio w tym wypadku lepiej odłóż tą kasę na lepsze koła puki co, przerzutki nie uciekną.

manetki.. hym no wiesz jakbym zmieniał to za 170 są slx.. działanie już na najwyższym poziomie.. pytanie czy klamek też potrzebujesz tylko jak tak to po co, lepiej zmienić całe hamulce kiedyś lub doraźnie tylko klocki aby poprawić siłę hamowania.

amorek.. piwotami jest problem , normalnie doradziłbym ustawiać budżet pod R7-ke lub rebę i gitara a tak zostaje Recon albo Tora też warte przemyślenia.

  • Mod Team
Napisano

To koło to tragedia. Mam takie w rowerze miejskim. Na sam początek trzeba było dać lepszy smar i wyregulować łożyska bo były fabrycznie zbyt ciasno skręcone, są tak miękkie że tylko podniosę tyłek z siodła to już trze obręcz o klocki, strata kasy.

Jak chcesz koła to minimum takie LINK lub takie LINK w przypadku v-brake'ów lub poproś o zamontowanie piast pod tarczę będziesz miał koła uniwersalne, jak tylko pod tarczę to wyjdzie drożej np takie LINK i LINK / LINK albo lepsze jeśli możesz sobie na to pozwolić. Niska waga jest tu niezmiernie ważna bo decyduje o "lekkości jazdy".

Koła to element równie ważny jak nie ważniejszy od amortyzatora czy ramy. Nie przycinaj na nich, lepiej poczekaj pozbieraj i kup coś dobrego. Zmiana na dobre lekkie i sztywne koła daje 100 razy więcej odczuwalnych korzyści niż przerzutki nawet na xtr;a.

Napisano

Ok jeśli mam kupić szmelc to faktycznie wole doskładać i mieć coś porządnego jednak koła za 600zł to już dla mnie za dużo. Max jestem w stanie wydać 400zł można dostać coś dobrego za tę kwotę? Dodam iż jestem bardzo lekki ważę +/- 50 kg także większych problemów z wytrzymałością nie powinno być. Maniak wcześniej wspomniałeś, że nie warto zmieniać tylnej przerzutki z alivio na alivio tylko zastanawiam się czy moja obecna obsłuży kasetę na 9 zębatek?

  • Mod Team
Napisano

Za 400zł też kupisz sensowne koła, przykładem są te które podałem jako pierwsze, zadzwoń do nich na przykład i zapytaj co za tą kwotę są w stanie zaproponowaćalbo jakie inne piasty wstawić lub dozbieraj te 2-3 stówki.

Jak chcesz od razu zmieniać na tarczówki to kolejne 450zł musiałbyś mieć na np. deorki z tarczami (jak chcesz nie mieć problemów). To zabije twój budżet w przedbiegach. Więc lepiej temat hamulcowo-kołowy odłóż na jakiś czas, kup sobie dobry wideł i korbę i odśwież nieco napęd. A do reszty się przymierz przez zimę lub na wiosnę. Myślę że jeśli tak zrobisz nie będziesz żałował.

Osprzęt deore jest już naprawdę ok, Sam do roweru treningowego nic wyżej jak deore/slx i kola za 6stów nie pchałem bo mi szkoda ale działa to to już naprawdę fajnie.

Napisano

Doszedłem do wniosku, że w tym roku przeznaczę pieniądze na koła, amortyzator i hamulce. Teraz rozważam dwie opcje i proszę o opinię, która waszym zdaniem będzie lepsza. A może całkiem co innego?

1) koła http://www.bikestacja.pl/kola-deore-alex-rims-lite-competion-p-27289.html

amortyzator http://allegro.pl/suntour-epicon-lod-100-mm-amortyzator-2012-ctbike-i2375078185.html

hamulce http://allegro.pl/shimano-deore-2012-brlm596-przod-80-tyl-145-cm-i2348943108.html

i do tego tarcze. coś takiego wystarczy? http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-shimano-alivio-smr-t51-160-mm-i2316357822.html

całość wychodzi jakieś +/- 1700zł

 

 

2)koła http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-802nt-mavic-leader-1913g-p-20602.html trzeba będzie tylko ogarnąć piasty pod tarcze

amortyzator http://allegro.pl/manitou-r7-elite-80mm-lock-out-1523g-ultimabike-i2365720339.html

przedni hamulec http://allegro.pl/avid-hamulce-bb5-przod-tyl-160-180-203-super-cena-i2380201513.html

+ do tego jakieś klamki i manetki

całość powinna wyjść w okolicach 1500zł także taniej niż 1 opcja.

Co o tym sądzicie?

  • Mod Team
Napisano

Hamulce zdecydowanie DEORE, tarcze np. takie bo ładniejsze i tańsze.

Koła no już sam zdecyduj ale novateki to łożyska maszynowe ale czy lepsze od XT nie wiem bo nie jeździłem.

R7 raczej sporo lepszy od epicona ale lepiej szukać nowego modelu w tej cenie, może się uda, jakaś wyprzedaż albo coś.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...