Skocz do zawartości

[rower] pomoc i porady w kupnie Trek 8500


michal9606

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam dylemat czy kupić używanego Trek-a 8500 zakupionego w 2009r. Martwi mnie przebieg ww. roweru gdyż sprzedawca mówi, że przejechał nim 9-10 tys. kilometrów. Zostało wymienione kilka części, a mianowicie: całe koła, hamulce (tarcze, klocki, przewody, płyn), pancerze, opony i wkład suportu. Rower przeszedł także serwis amortyzatora (oleje, uszczelniacze) jaki i całkowitą regulację napędu.

O nowe części się nie martwię ale nie wiem jak może być z amortyzatorem i napędem. Tutaj powstaje moje pytanie, czy warto kupić taki rower za 3700 zł (bez pedałów). Poradźcie czy inwestować w taki rower i w jakim stanie mogą być części po takim przebiegu. Poniżej załączam zdjęcia napędu i amortyzatora. Proszę o szybką odpowiedź ponieważ muszę szybko odpisać sprzedającemu. Z góry dziękuję i pozdrawiam. ;)

 

Osprzęt Trek-a 8500:

 

Rama: aluminium Alpha Red, hydroformowane

Widelec: Fox 32 F100 RL

Skok: 100 mm

Rozmiary ramy: 19,5

Stery: Cane Creek S-3

Wspornik kierownicy: Bontrager Race X Lite

Kierownica: Bontrager Race Lite, 31,8 mm

Wspornik siodła: Bontrager Race X Lite ACC, karbonowy

Siodło: Bontrager Race Lite

Dźwignie przerzutek: Shimano Deore XT M770 Rapidfire Plus

Przerzutka przód: Shimano Deore XT M770

Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772 Shadow

Korby: Shimano Deore XT, 44-32-22 z.

Środek suportu: Shimano Deore XT

post-154018-0-88787800-1338216115_thumb.jpg

post-154018-0-85590700-1338216190_thumb.jpg

post-154018-0-10047700-1338216194_thumb.jpg

post-154018-0-40638200-1338216199_thumb.jpg

post-154018-0-20821600-1338216203_thumb.jpg

Napisano

Jeśli idzie o korby,a ściślej o jej zębatki,to posłużą jeszcze długo i spokojnie przyjmą nowy łańcuch.Foto kasety bardzo słabe i ciężko określić stan mniejszych koronek,trzeba się liczyć z wymianą kasety i łańcucha.Co do amorka anoda goleni wygląda bez zarzutu.

10tys.km nie jest to wiele i nie sądzę aby np.tłumik hydrauliczny miałby mieć jakiś defekt,albo jakieś spore luzy na goleniach czy też zużyte uszczelki.

Czy 3700,to odpowiednia cena za tego bike'a ciężko powiedzieć.Należało by porównać z innymi używanymi i nowymi rowerami z podobnym osprzętem np. na allegro.Biorąc pod uwagę samą markę i osprzęt ,a całość jest w dobrym stanie wizualnym i technicznym,to według mnie cena jest do przyjęcia.

Napisano

michal9606 Rower wygląda całkiem nieźle. Moim zdaniem bez problemu można go brać, bo posłuży jeszcze długo. Oczywiście, jeśli masz pewność, że rower jest z pewnego źródła. Niemniej jednak mógłbyś się potargować i postarać zejść do 3500-3600 zł.

Napisano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Jeżeli jest ktoś, kto może wypowiedzieć się o tych częściach i ich wytrzymałości to proszę zamieszczać swoje opinie.

Pozdrawiam

Napisano

Nie wiem jak inni mogą dokonywać oceny, bo nie podałeś jakie są te podmienione części, szczególnie drogie jakimi są koła i hamulce. :)

Komponenty bonti są ok, w miarę lekkie. Ciekawe jak się mają śruby w mostku, bo te w mostkach bontiego są beznadziejnej jakości. Ich drugi minus to bardzo kiepska anoda, którą można zadrapać prawie paznokciem.

Napisano

Koła i opony są bardzo lekkie i przede wszystkim nowe.

Obręcze

MAVIC XC717,

piasty

A2Z ,

opony maxxis Flyweight, s

zprychy

MAVIC. Co do hamulców to nie wiem dokładnie, zaciski i klamki to chyba Shimano XT a przewody, tarcze i klocki A2Z. Stan wizualny oceniam na bdb lecz waham się z powodu przebiegu i zużycia amortyzatora oraz napędu. Rower waży 9,7kg na aluminiowej ramie więc sprzedawca i tak mocno zszedł z ceny, co nie oznacza, ze nie można się jeszcze potargować :icon_cool: . Głownie chodzi mi o opinie amora i korby czy jeszcze długo pojeżdżą, bo jeżeli kupię rower nie będzie mnie stać na wymianę drogiego osprzętu :( .

Napisano

O ograniczeniu nie wiedziałem ale na szczęście ważę 70 kg. Opon raczej wymieniać nie będę gdyż mazury nie są wymagającym terenem, który potrzebuje dużego bieżnika. Z resztą i tak głównie jeżdżę po asfalcie.

Napisano

Oczywiście :) Tylko pamiętaj że te opony są niemal papierowe. U mnie czasami co 10-15km był kapeć. Zakładałem je tylko na trasy 100% asfalt, w teren się nie nadają w ogóle.

 

W każdym razie rama jest super. Sztywna o fajnej geometrii, choć trochę ciężka. Jak już kupisz to wrzuć go na wagę bo to 9,7kg "troszkę" chyba naciągane. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...