Skocz do zawartości

[Opinie]Scott sportster 30 2012


krisk233

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powinieneś dać linka do roweru http://www.scott.pl/product.php?id_cat=586&id_prod=3104 i cenę za jaką możesz go kupić .

Z opisu wynika ,że to całkiem dobry rower . Na forum były kiedyś opinie zadowolonych użytkowników sportsterów .

Jeśli nie zależy Ci na tarczówkach możesz brać model 40 . http://www.scott.pl/product.php?id_cat=586&id_prod=3105

Będzie tańszy , a różni się tylko hamulcami . Osobiście wolę V-ki ale opinie są podzielone .

Napisano

Dzieki. myslalem nad tym rozwiazaniem aby wybrac model 40. cema nie ma znaczenia. jesli mozesz to napisz kilka slow odnosnie hamulcow czy tarczowe czy te V brake bo ja jestem zielony w tej kwesti. a to zadecyduje o wyboze. jeszcze raz dzieki.

Napisano

Hmmm cóż jeśli cena naprawdę nie ma znaczenia to znalazłbyś na pewno lepszą , lżejszą krosówkę od tego Scotta :)

A poważnie - moja wiedza o tarczówkach jest raczej teoretyczna więc traktuj to nie jako prawdy objawione tylko jako moje prywatne zdanie .

Pytanie jest czy w rowerze crosowym potrzebne są tarczówki ? Ja ważę 70 kg , jeździłem crosówką i góralem zawsze na V-kach i nigdy mnie nie zawiodły . Mają dostateczną moc i przyzwoitą modulację . Średniej klasy V-kami spokojnie hamuje się naciskając klamkę dwoma palcami . Najważniejsze - serwis jest dużo prostszy , wszystko zrobisz sam . Do największych wad zaliczyłbym to ,że niszczą ( ścierają ) obręcze kół . Po iluś tyś km koła albo obręcze trzeba wymienić .

Tarczówki będą miały większą siłę , będą działać nawet jeśli scentrujesz koło , będą lepiej działać w deszczu ( ale z V-kami też tragedi nie ma ) . Serwis tarczówek jest natomiast droższy i bardziej skomplikowany . Koło z tarczą waży przeważnie więcej niż do V- ki i sam hamulec jest cięższy .( Ale to zależy od konkretnych modeli . Po wadze obu Scottów tak bardzo tego nie widać .) Tarczówki na długich zjazdach lubią się przegrzewać ,a wtedy ich siła drastycznie spada .

Prawdą jest że w górach coraz mniej ludzi jeździ z V-kami więc tarczówki muszą być dobre . Drugą prawda jest że w przypadku awarii gdzieś na wyjeździe łatwiej poradzisz sobie z V-kami .

Poczytaj na forum w dziale hamulców .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...