Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się stopniowo na zwiększenie średnicy kół w jednym z moich rowerów, ale nie chcę (na razie) inwestować majątku. W zakresie budżetowego 29" problem stanowi widelec. Obmyśliłem sobie tymczasowo (do momentu, aż mi się spodoba na tyle, abym chciał zainwestować więcej, albo aż trafię okazję) wstawić jakiś widelec amortyzowany 28", tzw. widelec od trekinga. Coś na sprężynach, byle miało rurę sterową do sterów 1 1/8 i mocowanie do tarczy. Z problemów widzę tylko mniejszą sztywność rozwiązań opartych o golenie górne 28,6 oraz konieczność upewnienia się co do wystarczającej ilości miejsca w podkowie na opony np. 2,2. Ale: te widelce są często projektowane z braniem pod uwagę, że ktoś sobie założy przednie bagażniki i będzie jeździł z rowerem obładowanym sakwami, oraz podkowa często zawiera zapas miejsca na przedni błotnik.

Czy ktoś widzi jakieś inne minusy? Czy ktoś może testował taki pomysł?

Napisano

wysokosc takiego widla na 99% dramatycznie skopie geometrie, jezdzic mozna jak na wszystkim, ale jak sie wjedzie w las i ma porownanie do kompletnego roweru, to mozna sie zalamac

Napisano

wysokosc takiego widla na 99% dramatycznie skopie geometrie

 

Czyli mogę się spodziewać, że montując widelec o skoku 60 mm będzie on miał taką wysokość, jak widelec 29" o skoku 80 mm ugięty o powiedzmy połowę?

Napisano (edytowane)

Zależy od konstrukcji, brat niedawno kupował jakiegoś trekkingowego Suntoura (z tych nowszych modeli, ~320zł / 2kg / golenie 30mm), wysokość 48cm. Centymetr mniej od mojego Towera Experta 80.

 

Kiedyś u siebie w trekkingu miałem Suntoura (konstrukcja poniżej budżetowych :)), ten z kolei miał 51cm, czyli jak wideł 29er o skoku 100mm.

Edytowane przez rzymo
  • Mod Team
Napisano

wysokosc takiego widla na 99% dramatycznie skopie geometrie, jezdzic mozna jak na wszystkim, ale jak sie wjedzie w las i ma porownanie do kompletnego roweru, to mozna sie zalamac

 

Ojtam, ojtam.. Wszyscy mi tak samo smedzili jak wsadzalem Rebolca a potem Minete do Inbreda i zrobilem 69-era. Dzialalo, nie zlamalo sie, a na podjazd pod Orla w Sowich jakos nie musialem sie wyglupiac z podprowadzaniem...

 

Moja jedyna obawa to czy taki trekingowy widelec przyjmie jakakolwiek szersza opone. Nawet wziawszy pod uwage miejsce na blotnik te widelce sa raczej projektowane do opon okolo 700x40, czyli jakies 1.6 cala.

 

W/g mnie lepiej poszukac starego Bombowca Maratona ze skokiem 80mm. Geo nie ucierpi za bardzo, a przynajmniej bedzie gwarancja ze opona slusznienjszych rozmiarow sie zmiesci. No a poza tym stare Bombowce sa legendarne w swojej niezawodnosci i pracy...

 

Szacunek...

I.

Napisano

Ivan - dobra noga dziala cuda i 'obala' geometryczne wzorce...na forumowym zlocie podjazd pod orla byl dla mnie na granicy mozliwosci, drobne rozkojarzenie i stawalem, a bylem w tym roku i 'ot dosc wymagajaca goreczka'

Napisano

W/g mnie lepiej poszukac starego Bombowca Maratona ze skokiem 80mm. Geo nie ucierpi za bardzo, a przynajmniej bedzie gwarancja ze opona slusznienjszych rozmiarow sie zmiesci. No a poza tym stare Bombowce sa legendarne w swojej niezawodnosci i pracy...

 

Jesteś pewien, że takiego Bombera w wersji pod 29" (chyba, że 26" ma taki zapas miejsca) da radę wyciągnąć w cenie do 300 PLN?

  • Mod Team
Napisano

Jesteś pewien, że takiego Bombera w wersji pod 29" (chyba, że 26" ma taki zapas miejsca) da radę wyciągnąć w cenie do 300 PLN?

 

Niczego nie mozna byc pewnym, tylko tego ze kazdego czeka Doktor Piasek. Ja swojego kupilem za rownowartosc 250PLN kraz z przesylka.

Jak najbardziej, chodzi mi o widel pod 29 cali.

 

marathonslxlz.jpg

 

Moj tez taki zoltawy jest tylko mocniej sciurany... Jak pamietam byly tez czarne.

 

Szacunek...

I.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Moja jedyna obawa to czy taki trekingowy widelec przyjmie jakakolwiek szersza opone. Nawet wziawszy pod uwage miejsce na blotnik te widelce sa raczej projektowane do opon okolo 700x40, czyli jakies 1.6 cala.

 

Właśnie przebrnąłem przez to w swoim cross'ie (CUBE - CLS LTD Comp). W tył weszło 29x1,75, a w przód na budżetowym Suntour NEX 4110 v2.0 przymierzyłem 29x2.1 i taką oponę właśnie zamówiłem.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

najtansza opcja (oczywiscie nie biorac pod uwage katapult od suntoura) - to nabyc cos pokroju MAG'a w wersji long travel (letki, powietrze, sprezyna negatywna, mniejsze wyprzedzenie/offset, regulowana wysokosc goleni) i dosztukowac wieksza podkowe (mozliwe ze adapter mavica 26-28 zalatwilby sprawe); sa tez bombery z odkrecana podkowa z zasady wyzsze niz rs/manitou o tym samym skoku...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

najtansza opcja (oczywiscie nie biorac pod uwage katapult od suntoura) - to nabyc cos pokroju MAG'a w wersji long travel

 

ale piszesz o wersji 26"? I chodzi o te marzoki produkowane pod marką Mag, czy coś innego?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...