Skocz do zawartości

[talk] gdzie kupić talk do dętek?


Pavvell

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Gdzie zaopatrujecie się w talk do dętek? Czy dostępna w każdej aptece zasypka (puder) do pupy niemowlaka sprawdzi się w oponie?

Napisano

Podepnę się pod temat, bo wczoraj wymieniałem pierwszą dętkę w moim życiu (dobry rezultat, jedna guma na trzydzieści parę lat :D) i coś mi tak przeleciało po głowie, że się talku do gumy używa, tylko po co? No i założyłem bez talku - standardowo: zakładanie z flakiem, dopompowanie do 1 atm i korekcja ułożenia i normalne pompowanie. Mogą być jakieś reperkusje bez talku? Talk jest rozumiem tylko po to, żeby dętka się sama ułożyła w czasie jazdy?

  • Mod Team
Napisano

Używa sie po to zeby sie guma do gumy nie przykleiła i podczas ewolucji akrobacji z chodnika ja jezdnię :D nie zerwało dętki :P idziesz nabyć zasypkę dla niemowląt i będzie działać jak złoto :D

Napisano

W czasie jazdy opona się ugina, dętka wewnątrz też się ugina, ale niekoniecznie tak samo jak opona. Na ich styku występuje tarcie, co może powodować przecieranie się dętki, no i zwiększa opory ruchu.

 

Dzięki za podpowiedzi, zacznę poszukiwania od sklepów z farbami.

Napisano

Ja kupiłem w hurtowni rowerowej. Być może do dostania tam gdzie zaopatrują się ludzie, ktorzy trenuja wspinaczke i podnoszenie ciezarow(nie wiem czy oni uzywaja akurat talku). Podobno mozna uzywac tez maki ziemniaczanej jako zamiennik, ale nie wiem czy sie sprawdzi odpowiednio.

Napisano

Sportowcy używają

 

Magnezji - Hydroksowęglan magnezu - jako środek poprawiajacy przyczepność - wspinaczka, gimnastyka sportowa...

 

i

 

Talku - Hydroksykrzemian magnezu - jako środek osuszający - podnoszenie ciężarów, skok o tyczce...

 

A talk do koła aby detka sie nie sklejała z oponą, dętka lepiej się układała przy montażu koła - osuszenie opony i poślizg ...

Ja tam sypie talk do kazdego koła z dętką ... a dętki zanim spoczną w szufladzie zawsze natre talkiem przed przechowywaniem :).

 

Pozdro

Napisano

Swoją drogą, jak dam talk, to po jakimś czasie mam wygięte wentle, czyli prawdopodobnie opona i dętka trochę się przekręcają przy hamowaniu względem obręczy. Jak nie dam talku, to wszystko się sklei i nie ma takich problemów ;)

Napisano

Bo talkiem sie sypie tylko wnetrze opony ... Trzeba dopilnować aby rant felgi i stopka opony byly czyste.

O tak oczywistej sprawie jak odpowiednie ciśnienie nie bede tu mowil. ;-)

 

TapaTalk'nięte z Andka

Napisano

Taaaak, talk jest przydatny. Szczególnie jak sie ma 6 łatek na oponie i lubi się nabijać do 3 atm (testowane na koledze, przy wymianie dętki nie dało się oderwać łatek, Oczywiście nie wiedział o istnieniu talku :laugh: ) .Co do kartoflanki - mój tata stosuje ją od 30 lat z powodzeniem. Nie ma chyba różnicy pomiędzy talkiem a mąką ziemniaczaną.

Napisano

Za Waszą radą zapytałem o talk w sklepie z farbami. Kupiłem 0,25kg za 7zł, zdzierstwo straszne, ale ta ilość starczy chyba do wszystkich rowerów w mojej rodzinie na 2 pokolenia do przodu :) .

Wymieniałem oponę w rowerze, więc natalkowałem dętkę. Po tym zabiegu dętkę i oponę wkładało dużo lżej i łatwiej.

Napisano

W praktyce talk potrzebny jak wewnątrz dłoni. Stosowanie go ma sens jedynie wtedy gdy stwierdzi się przesuwanie dętki co będzie widoczne po wykrzywieniu wentyla lub jego wyrwaniu. Talk stosowałem tylko raz, przy oponie conti mk. W pracy zmieniam setki dętek rocznie i uszkodzone wentyle/dętki z powodu sklejenia się opony i dętki to sporadyczne zjawisko, przez trzy lata pracy miałem taki problem "na tapecie" może z pięć razy.

  • Mod Team
Napisano

Ja natomiast obserwowałem kilkukrotnie takie sklejenie, nie był to co prawda rower MTB regularnie serwisowany, tylko jakaś tratatajka nie ruszana od lat wiec czas zrobił swoje jednak jak był tam talk to by problemu nie było.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Kupiłem ten Talk 400g za 5zl + wysyłka = 12zł, prawie tyle samo bym dał za te 50g puszeczkę. Talk który kupiłem przed chwilą używałem do dwóch kół, jest bardzo drobniutki jakby mąka przesiana przez sitko i dobrze się rozprowadza i trzyma. Od razu guma z gumą się nie skleja jak wcześniej bez niego. Także talk spoko :)

Napisano

ja Ci powiem jak ja zrobiłem, pierw założyłem oponę na obręcz, z jednej strony uchyliłem trochę oponę i wsypałem troszkę talku, od środka wysmarowałem oponę tak do tych miejsc gdzie dętka będzie się stykać, uważając by nie ubabrać części opony która będzie się stykać przy obręczy po założeniu. Dodatkowo trochę talku nasypałem na gazetę i z tego zbierałem palcami i obsmarowałem jeszcze całą dętkę. Potem uważając żeby brzegów i boków opony nie wybabrać założyłem dętkę. Lekko napompowałem żeby dobrze się ułożyła, potem drugą stronę opony wcisnąłem na obręcz i znowu lekko dopompowałem i potem małe stukanie kołem o podłogę i lekkie toczenie z dociskaniem i znowu dopompowanie i znowu odbijanie koła i już napompowanie na 4 bary i założenie.

Teraz chociaż już mi się nie powinno kleić. Jak rozbierałem koło to dętka była dosyć mocno sklejona z oponą w jednym czy dwóch miejscach, też w miejscu gdzie wcześniej łatałem, dobrze że łatka nie odkleiła się jak lekko odrywałem.

Niedawno miałem flaka w tylnym kole, dziura od wnętrza obręczy na ~4mm, a miałem opaskę, ale nie wiem czy to jakoś zadziory ciut pod nią za mocno wystawały + dętka bez talku się przykleiła i się dziura zrobiła taka jakby ciągnięta była guma bo wybrzuszenie jest, ciężko powiedzieć, obstawiam że może dętka się też skleiła mi z opaską, a że pod opaską producent dobrze nie pofazował otworów to może dziura się przez to zrobiła hmm :rolleyes: dziś pod opaskę dodatkowo przykleiłem pasek z taśmy izolacyjnej i dopiero opaska.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...