Zazi Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Mam problem z kasetą sram 950. Kupiłem nowe koła, założyłem tą kasetę i po kilku jazdach łańcuch zaczął dziwnie pracować. Zdjałem kasetę w celu sprawdzenia co jest nie tak i wszystki zębatki rozleciały mi się w dłoniach (7 złączonych jest na stałe). Udało mi się ustalić ze poluzował się nit mocujacy te 7 koronek (właściwie to wypadł ). Czy jest jakiś mniej lub bardziej tajemny sposób naprawienia tego problemu?
Gość kometix Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Najprościej to oddać kasetę na gwarancję o ile posiada.
Zazi Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Kaseta jest już dość "wiekowa" wiec gwarancja nie obowiazuje.
Wazaa Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Nitowanie jej u kowala, na gorąco, pewnie kosztowałoby więcej, niż nowa. Rzemieślnicy nie są tani, a to dość precyzyjna robota, więc będzie miał powód, żeby zedrzeć z Ciebie skórę.
Mod Team Puklus Napisano 28 Maja 2012 Mod Team Napisano 28 Maja 2012 Ale poco to nitować ?? Załozyć tak jak ma być z dystansami kazdy na swoim miejscu i mocno skręcić i nic sie nie bedzie ruszać ani telepać. Te nity na dobra sprawe sa po to by zakładanie kasety nie trwało tak długo, zeby sie np jakis dystans nie zgubił itd.
Wazaa Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 Kolego, jeśli już dajesz dobre rady komuś, to przemyśl, co chcesz napisać. Być może znajdzie się ktoś, kto zechce z nich skorzystać i narobi sobie niepotrzebnie bajzlu. Te nity nie są zakładane po to, żeby jakaś gapa nie pogubiła dystansów, tylko mają usztywnić największe zębatki. Bez nich, po pa paru setkach kilometrów, tryby wyglądałyby jak wstęga Mobiusa. Najmniejsze koronki są luźne, bo sztywność uzyskują przez małą średnicę.
Mod Team Puklus Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Napisano 29 Maja 2012 Ja dokładnie wiem co chce napisać a o "wstęgach" jeszcze nie słyszałem ... droga wolna kupić sobie nową kasetę i już. na upartego, można to skręcić 3 śrubami. Poza tym te nity są w centrum, w koło frezu montażowego, jeden grzyb czy sa tam nity czy dobrze zakręcony lockring.
Zazi Napisano 29 Maja 2012 Autor Napisano 29 Maja 2012 Skręciłem mocniej kasetę. Nadal występuje luz, ale jest on akceptowalny (dziś testowałem i nie było żadnego problemu ze zmianą biegów) W sumie temat do zamknięcia.
Mod Team Puklus Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Napisano 29 Maja 2012 Jest to luz między kasetą a bębenkiem czy luz na bębenku bo tam prawie zawsze luz będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.