Skocz do zawartości

[Hamulce Hydrauliczne] Tektro Draco 2012 -nowy model?


Dj1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pierwszy mój post proszę o wyrozumiałość. Rower Crossowy Ghost 1800 Black 2012. Mam kola 28 calowe. Hamulce hydrauliczne Tektro Draco, tarcze Tektro 160mm. Przeczytałem przez 2 tyg większość postów na temat hamulców tarczowych mechanicznych i hydraulicznych,

 

Moj rower:

beztytuuzkz.jpg

13535076.jpg

66893110.jpg

30983515.jpg

 

 

Problem polega na tym, ze klocki tak jakby podskakują w miejscach ząbków na tarczy(kolo przednie), w momencie nagłego hamowania, kiedy powoli chce sie gdzieś dotoczyć to tłoczki reagują bardzo dokładnie i powoli wyhamowują, tarcza i klocki są nowe.

Nie ma mowy o brudzie czy tłuszczu, żeby sie ślizgały. Tyl działa idealnie na takim samym zestawie.

 

 

Próbowałem wszelkich zabiegów które na forum sie przewijały,(byly bardzo pomocne):

-wszystko dokładnie po dokręcane w rowerze, miałem luz w sterze, 90 stopni imbusem docisnąłem,

-hamulce docierałem z górki żeby klocki sie układały, przez 3 tyg zrobiłem z 300km,

-klocki przy wyjmowaniu były przetarte papierem tak samo tarcza przed odtłuszczaniem,

-okladzina trzymająca klocki tez idealnie wpasowuje sie w zaciski,

-hamulce nie sa zapowietrzone, sprawdzone przez serwis(przy Mnie),

-na innych klockach ten sam problem(firmy klocków różne przerobione), były metaliczne i pól metaliczne wypróbowane,

-zaciski ustawione dobrze nie maja luzów,

-sprawdziłem tarcze czy sie nie ociera o żadna cześć, na 2 rowerach tarcza kreci sie idealnie prosto, w mechanicznych ten mankament jest mniej wyczuwalny podczas ostrego hamowania, przeskakuje po wycięciach dużo łagodniej.

 

 

Dwa "identyczne" hamulce różnią sie jedyne minimalnie otworkami w tarczy.

 

Moje

20120526115807.jpg

 

Inne

20120526152620.jpg

 

Warto kupować tarcze z poprzednim wzorkiem "dziurek", nie chciałbym kupować shimano (jakieś propozycje?), najepiej ~100pln za komplet. Na dużo tańszej tarczy która przymierzałem z kołem kolegi 28" ten problem nie występował, co najwyżej o 1 dziurkę potrafiło gładko przejść ale bez żadnych wibracji, gdybym nie obserwował nie wyczuwalne dla zwykłego użytkownika.

 

Moje pytanie brzmi czy to możliwe ze tarcza została zle wycięta u producenta?

 

ps. rower kupiłem w innym mieście nie będę serwisować go w miejscu zakupu.

 

mam nadzieje ze komuś posłuży mój post jako dopowiedz, pierwszych czynności przy problemach z Tektro Draco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak podskakują ? . Jest jakiś dźwięk , wyczułeś że w tym pewnym momencie klamka inaczej dochodzi do kierownicy czy po prostu zauważyłeś rzeczywiście że klocek przy hamowaniu się rusza w jakiś sposób czyli "podskakuje" . Ogólnie w moich tektro też są jakieś dziwne dźwięki z tyłu ale wina raczej klocków, jak masz jakiegoś kumpla weź od niego tarcze na pare km i sprawdź , być może lepsza tarcza by była jakaś całkiem okrągła od shimano właśnie . Albo takie http://allegro.pl/avid-tarcza-hamulec-160mm-g2cs-nowa-i2362895856.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qzyn ma te Draco z większymi otworami w Authorze i wyraźnie słychać / da się odczuć te otwory podczas hamowania ... ale nie ma tragedii.

Mam bezpośrednie porównanie do tarcz Ashima ARO 08 ... przy Ashimach te Draco przy hamowaniu są gładkie jak pupcia niemowlaczka.

Ja bym z tym nic nie robił :) tylko jeździł ... to jest dość typowy efekt w mocno powycinanych tarczach.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fishak

dźwięk jest, podskakiwać zazczynaja na tych otworach, klamka normalnie dochodzi i trzyma, dziwny objaw tylko przy nagłym hamowaniu.

przy innej tarczy nie ma takiego podskakiwania, jeśli sa normalnie okrągłe otwory. Z jeden przeskok da sie wyczuć na upartego

 

rzezniol

pewnie masz racje, ale jak chcę wy hamować dokładnie nie ma jak wyczuć kiedy sie zatrzyma, cala kierownica wibruje.

 

piotrpki

dokladnie moje masz? czy te co sa na rowerze 2011? bo jest niewielka różnica, szkoda ze tak często zmieniają "modele"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz racje, ale jak chcę wy hamować dokładnie nie ma jak wyczuć kiedy sie zatrzyma, cala kierownica wibruje.

 

A to u ciebie aż tak ... u mnie nawet Ashimy nie wprawiają w wibracje kierownicy ... a one to są dopiero dziurawe... wibracje są wyczuwalne ale wszystko w granicach normy.

Na Draco qzyna czuć lekkie wybracje ale sa na tyle małe ze trzeba sie skupić aby je wyczuć :) szybcie to czuć "na ucho" ...

 

Ciekawy przypadek :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy, ale to tylko jak zaciski na max zblokuje.

Normalnie toczy sie i wyhamowuje, najgorsze ze oryginalna nowa tarcza.

 

Pytanie czy wymiana płynu w hydraulice może coś zmienić? bo mi tylko odpowietrzyły nie przepuszczali nowego DOT'a. Chciałbym dojść ładu z kompletem który mam, najłatwiej było by wymienić tarcza na pełniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOT ... a czy Tektro tak czasem nie są na olej mineralny ?

Jak klamka nie wpada, działa normalnie to nie sa zapowietrzone ... jedyna przyczyna to gdzies na styku klocek tarcza ...

 

Chyba ze ten Suntour jest za wiotki i mocno "gra" na tej tarczy ?

 

SID też nie należy do gigantów sztywności.,. widać na nim ugięcie i prace w rytm otworów na tarczy podczas hamowania ale wybracje na kierownicy nie są "niepokojące" ... mam pełną kontrolę nad hamulcem w pełnym zakresie prędkosci i siły hamowania... a tarcze z przodu mam 185 mm .

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, po wiadomościach udam sie na testy z rożna sztywnością amortyzatora, na całkiem zablokowanym tez występuje to szarpanie, tylko nie dochodzi do tego amorek,

 

Może jest jakiś zloty środek żeby chociaż trochę tej wibracji przyjął amortyzator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...