assassInql Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Czesc, Rozwazam zakup kol Mavic Crossride UB -> http://allegro.pl/ko...2368153901.html Zastanawia mnie kwestia wytrzymalosci. Waze okolo 76 kg do tego rower a kola zaledwie 20 szprych. Z tego o sie orientuje kola sa popularne, moze sie ktos o podobnych "gabarytach" wypowiedziec jak koleczka sie sprawdzaja. Mam slabe doswiadczenia z wytrzymalosci obecnych kol, ktore byly od poczatku w rowerze KELLYS Draft 559x19 (32 dier) - drugi raz w tym miesiacu bije mi tyl. Jezdze na codzien do pracy po miescie a kazda wolna chwila to lasy, parki + kazda sciezynka, ktora wyzwala adrenaline - ogolnie lubie pojezdzic na dziko. Jesli nie te koleczka to doradzcie cos prosze w podobnej cenie. Pozdro, Sin
andi333 Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Bierz śmiało mam na tyle trzeci sezon i nic się z nim nie dzieje tylko przód padł po starciu z samochodem.
Zazi Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Crossridy mają limit 100kg, więc jeszcze Ci troszkę brakuje
Cox Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 waże 75 kg, tył super sztywny bocznie, z przodem trochę gorzej, przy machaniu kierownicą trochę pływają, ale nie przeszkadza to w jeździe, przez 11 miesiecy nic się nie działo z bębenkiem i łożyskami
assassInql Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Wielkie dzieki za uspokojenie. Napalilem sie na te kola a nie bylem pewien czy bede mogl im zaufac Pozdro, Sin
edi7777 Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 Mam dokładnie te koła ze sklepu którego aukcje podałeś z tym, że z mocowaniem na tarcze (6 śrub). Ważę jakieś 83kg i nic się nie dzieje z nimi a po górach jeżdżę raczej bez oszczędzania sprzętu.
assassInql Napisano 29 Maja 2012 Autor Napisano 29 Maja 2012 Mam dokładnie te koła ze sklepu którego aukcje podałeś z tym, że z mocowaniem na tarcze (6 śrub). Ważę jakieś 83kg i nic się nie dzieje z nimi a po górach jeżdżę raczej bez oszczędzania sprzętu. Miodzio Edi! Ostateczny argument pojawil sie na sali obrad Wydaje sie, ze temat do zamkniecia - kola wpisane na wish liste
Sagitt77 Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 Skoro już kupujesz nowe koła i lubisz jeździć "dziko" to pomyśl o kołach również pod tarczówki.
assassInql Napisano 29 Maja 2012 Autor Napisano 29 Maja 2012 Najwiekszym problemem jest (jak pewnie w wiekszosci przypadkow) budzet. Kola to wierzcholek gory lodowej w moim przypadku. Oprocz kol i napedu - moje zale wylewam tutaj http://www.forumrowerowe.org/topic/113168-rower-alpina-eco-m20-za-malo-mocy/ - potrzebuje jeszcze sensownej ramy by na niej skladac i tu dopiero zaczyna sie dla mnie temat kol pod tarcze Poki co chcialbym zrobic podmianke, ktora bedzie miala znaczenie w kwestii szybkosci a moze w tym sezonie powoli zaczne cos skladac ale to juz material na nowy temat, ktory niedlugo pewnie zaloze. Btw dzieki za rady - to dla mnie bardzo cenne bo ni stad ni zowad rower zawladnal moim swiatem.
Havvi Napisano 30 Maja 2012 Napisano 30 Maja 2012 Mam te kolka zalozone w 2 rowerze, razem z oponami Schwalbe Furious Fred EVO 2.0 ...przy moich ~80kg swietnie przyspieszaja. Jedyne zastrzezenia jakie mialem do nich, to 'duza powierzchnia boczna' ...do czego sie trzeba bylo przyzwyczaic. Pozdrawiam, A.
adriansocho Napisano 31 Maja 2012 Napisano 31 Maja 2012 To jeszcze ja. Ważę 85-90 kg, koła mam w rowerze złożonym na ramie Geant NRS. Nie mam zastrzeżeń do sztywności ani wytrzymałości, koła nie ocierają o hamulce v-b. Wersja UB (bez tarczy) jest znacznie lżejsza niż obie wersje pod tarczę, to tak, aby ułatwić wybór.
Artwro Napisano 31 Maja 2012 Napisano 31 Maja 2012 Wersja pod vb na pewno jest lżejsza oraz lepiej wykonana.Miałem takie koła pod vb teraz mam pod tarcze,zdarza się że przy pedałowaniu na stojąco tarcza z tyłu zadzwoni(może kwestia ramy,przy poprzedniej nie dzwoniła).Ważę 76 kg,przez rok raz centrowałem przód.I tyle.
LoboM82 Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 assassInql, pozwolisz że podepne sie pod twój temat żeby nie tworzyc kolejnego. Artwro, mam pytanie odnośnie twojego doswiadczenia z crossride pod tarcze. Ja w planach ciagle miałem koła złozone na piastach novatec 811/812 obreczy mavic 317, tak zeby masa oscylowała w granicach 1700/komplet, ale od wczoraj po głowie chodzą mi te crossride, wizualnie bardzo mi się podobają, a nie ukrywam że rower ma również wygladać. No ale maja masę 1900, a po necie chodzą informację że realna 2000g. To mnie trochę przeraża. jak by nie było 300gram na kołach to sporo, jak jest w rzeczywistości czuć ich masę? zastanawiałeś się nad włożeniem do nich czerwonych szprych tak jak to jest w crossmax SLR? jest w ogóle taka mozliwość?
assassInql Napisano 4 Czerwca 2012 Autor Napisano 4 Czerwca 2012 assassInql, pozwolisz że podepne sie pod twój temat żeby nie tworzyc kolejnego. Jasna sprawa. Naszlo mnie dzis jedna watpliwosc - czy do owych plaskich szprych przyczepie "pipek" od licznika?
tobo Napisano 4 Czerwca 2012 Napisano 4 Czerwca 2012 assassInql, pozwolisz że podepne sie pod twój temat żeby nie tworzyc kolejnego. Artwro, mam pytanie odnośnie twojego doswiadczenia z crossride pod tarcze. Ja w planach ciagle miałem koła złozone na piastach novatec 811/812 obreczy mavic 317, tak zeby masa oscylowała w granicach 1700/komplet, ale od wczoraj po głowie chodzą mi te crossride, wizualnie bardzo mi się podobają, a nie ukrywam że rower ma również wygladać. No ale maja masę 1900, a po necie chodzą informację że realna 2000g. To mnie trochę przeraża. jak by nie było 300gram na kołach to sporo, jak jest w rzeczywistości czuć ich masę? zastanawiałeś się nad włożeniem do nich czerwonych szprych tak jak to jest w crossmax SLR? jest w ogóle taka mozliwość? Różnicy masy nie czuć Siła woli i dar przekonywania (samego siebie) to potęga Ode mnie: piasty w crossride'ach są świetne, łożyska bardzo dobre, w szosowych kołach bez problemu potrafią przeżyć obręcze (mam często styczność z wytartymi kołami szosowymi aksium, w których są te same piasty, po 2-3 latach koło idzie na śmietnik bo obręcz nie istnieje a piasta kręci się jak nówka). Z trzymaniem centryczności gorzej, przy mojej masie użytecznej 75 kilo koło tylne musiałem centrować mimo że było używane jedynie do jazdy w mieście. Problem nie był zbyt poważny ale jednak. Crossride, jak i reszta maviców, ma specjalne firmowe szprychy, których nie podmienisz na inne - w razie pęknięcia musisz się liczyć z tym że może potrwać chwilę załatwienie takowej szprychy. Problem może sporadyczny ale jednak warto o nim w przypadku takich gotowych kół pamiętać. Starszy model slr ten z czerwonymi piastami nie ma czerwonych szprych - posiada takowe dwie na koło. Możliwości montażu takich szprych (ogólnie tych z crossmaxów) nie ma bo koło slr ma inną konstrukcję, a nawet gdyby była to obawiam się że koszt zakupu nypli i szprych slr przekroczyłby cenę nowych crossride
assassInql Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Napisano 5 Czerwca 2012 Z trzymaniem centryczności gorzej, przy mojej masie użytecznej 75 kilo koło tylne musiałem centrować mimo że było używane jedynie do jazdy w mieście. Problem nie był zbyt poważny ale jednak. Hmm spotkalem sie z totalnie odmiennymi opiniami do tej pory. I ja waze 75 ale zwykle wrzucam jeszcze plecak (jakies 3-4 kg). Nie wiem czy moje obserwacje sa prawidlowe ale wersja crossride'ow pod v-ki ma 20 a pod tarcze 24 szprychy. Boje sie tych 20 bo lubie poszalec po lesie a bijace kolo to moja zmora i weszlo mi na banie. Jesli nie Crossride to co? Przypominam sie tez z pytaniem o zaczepienie "pipka" od licznika do plaskich szprych - da sie?
edi7777 Napisano 5 Czerwca 2012 Napisano 5 Czerwca 2012 Ja tam bez problemu mam zamontowany ten magnes od licznika na kole. Już Ci pisalem że moją wagę te koła wytrzymują bez problemu. Jakbym kiedyś skrzywił obręcz czy miał jakieś bicie to pewnie zmienie koła na lepsze bo crossride to taki bardzo dobry wybór w cenie do tych 650zł za nowe koła. Osobiście nie widzę lepszego wyboru w tej cenie. Gdybym szukał czegoś w cenie np. 1200zł to brałbym coś na obręczach ztr. Crossride mają też tą zaletę że łatwo je sprzedać przy zmianie na coś lepszego. Sent from my MB525 using Tapatalk
assassInql Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Napisano 5 Czerwca 2012 Ja tam bez problemu mam zamontowany ten magnes od licznika na kole. Już Ci pisalem że moją wagę te koła wytrzymują bez problemu. Jakbym kiedyś skrzywił obręcz czy miał jakieś bicie to pewnie zmienie koła na lepsze bo crossride to taki bardzo dobry wybór w cenie do tych 650zł za nowe koła. edi7777 ciezko jest wyzbyc sie obaw gdy ma sie ograniczony budzet i zle dotychczasowe doswiadczenia. Dzieki raz jeszcze za utwierdzenie w decyzji o zakupie tego zestawu. Info o mozliwosci zaczepienie magnesu rozwiewa reszte moich watpliwosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.