Lukaszma Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Aktualnie w Kross Level B3 mam to co fabryka dala czyli WTB Nano http://allegro.pl/szybka-wtb-nano-race-opona-zwijana-26x2-1-i2318340105.html Aczkolwiek 90% mojej jazdy to asfalt , kostka, chodnik . Czy takie coś http://allegro.pl/nowe-opony-continental-29x2-1-slick-komplet-i2357679104.html sie nada na moje miejskie przeloty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Aktualnie w Kross Level B3 mam to co fabryka dala czyli WTB Nano http://allegro.pl/sz...2318340105.html Aczkolwiek 90% mojej jazdy to asfalt , kostka, chodnik . Czy takie coś http://allegro.pl/no...2357679104.html sie nada na moje miejskie przeloty ? W zasadzie nada się, choć takiego modelu nie testowałem. Jedynie wspominając jeszcze z czasów wymiarów trekingowych pozostała mi niechęć do takich szerokich totalnie gładkich opon gdy asfalt wysypany jest piachem... Na codziennej trasie do pracy zamiana roweru typu szosówka na rower 29 z nanoraptorem, i racing ralfem dała się odczuć. Na szerokich gumach jest duuuużo ciężej. Liczy się nie tylko opór toczenia ale głównie masa, w zasadzie tempo jazdy w centrum jest szarpane, i ciągle trzeba napędzać koła od nowa. Nie demonizowałbym w tym momencie różnic między Nano i slikiem, tzn. nie wiem czy zmiana tych opon na nowe jest racjonalna, jeśli nawet tylko 10% jest gdzieś w terenie to może nie warto... Plusem dodatnim nowych opon jest natomiast szmatowycieralność jeżeli rower często wraca do domu i ma być czysto, nano szmatką nie wyczyści się raz dwa. W linku na ilustracji widać chyba starszą oponę ( i 26") nanoraptor, nano jest chyba jej nowszą wersją. Mój nanoraptor 29 toczył się na asfalcie przyzwoicie. Teoretycznie wyższe ciśnienie przyspiesza oponę, ale nie warto przesadzać jak opony sa na kamień - wtedy lepiej mieć slika niż przeciążony drobny bieżnik. Odradzam zakładanie do 29 era opon szosowych, rozwleczona geometria roweru mtb zabijała mi radość z jazdy, ale może to dlatego że za bardzo porównywałem to z jazdą na normalnej szosówce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13szakal Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Ja bym polecił Schwalbe Big Apple (pierwszy link z brzegu) http://allegro.pl/schwalbe-big-apple-28x2-35-reflex-liteskin-i2355894661.html jak zaczynałem z 29er opon było jak na lekarstwo, a że koniecznie chciałem już pojeździć - je kupiłem. Na miasto imho świetne, wygodne, lekko się toczą, odporne na szkło, jedynie z przyśpieszeniem kiepsko (ciężkie). Istotna uwaga - 2,35 na styk wchodził do Autchora Traction, wiec do Levela B3 raczej brałbym 2,0 (gorsza amortyzacja, ale mniejsza waga) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszma Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Ja bym polecił Schwalbe Big Apple (pierwszy link z brzegu) Allegro jak zaczynałem z 29er opon było jak na lekarstwo, a że koniecznie chciałem już pojeździć - je kupiłem. Na miasto imho świetne, wygodne, lekko się toczą, odporne na szkło, jedynie z przyśpieszeniem kiepsko (ciężkie). Istotna uwaga - 2,35 na styk wchodził do Autchora Traction, wiec do Levela B3 raczej brałbym 2,0 (gorsza amortyzacja, ale mniejsza waga) Dzieki za sugestie, oczywiscie rozwaze ta propozycje. Co ciekawe ten model opony robiony jest w kilku roznych kolorach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Klaniam, Jak Inbred robil za szosowke-dojazdowke to jezdzilem na oponach Conti CityContact 28x1.6 Bylo bardzo przyjemnie. Robilem dojazdy po okolo 17-24km w jedna strone. Szerokich paputow, nawet slick'ow bym nie zakladal na dluzsze przeloty. Szkoda pary ktora idzie tylko w pokonanie oporu toczenia... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi