magik2208 Napisano 26 Maja 2012 Napisano 26 Maja 2012 Witam, poszukuję nowych korb do ostrzaka - moje uległy zniszczeniu. Mają być 170mm. Przeszukując allegro spotkałem się z ofertą korb "mighty" - Allegro - akurat kolor mi bardzo pasuje - będzie pasował do ramy. Tutaj pytanie - korby odpowiadają mi wagą, kolorem, długością, ale czy warto? Na ostrzaku trochę kręce (ok 300km tygodniowo), także chciałbym żeby to trochę wytrzymało co myślicie o tych korbach?
Hablababla15 Napisano 26 Maja 2012 Napisano 26 Maja 2012 Skoro i tak chcesz 170mm i chcesz wydać ponad 100zł to proponuje szukac już typowo szosowych(jakieś 600itp.). pewnie nie będą pasować kolorek itp. ale pewnie będą lepszej jakości.
magik2208 Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Ok, dzieki. Udalo mi sie kupic campagnolo mirage, jeszcze 40zl taniej, niestety 172,5mm, ale na czyms musze jezdzic, a moze i podpasuje dlugosc.
Varg Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 korba TYPOWO szosowa do roweru z napędem TOROWYM wspaniale.
magik2208 Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 I w czym problem? Najczesciej daje sie szosowe korby do ostrzakow, a nawet z mieszczucha dosc pozyla.
bobbudowniczy Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 magik nie daj się sprowokować nie ciągnij tej konwersacji.
magik2208 Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Czyli tak lubi? kupilem szosowe korby, uzywam szosowych pedalow (spd-r 105-tki), chce szosowego baranka (mam bycze rogi), mam szosowa rame, nie widze w tym nic dziwnego w sumie...
Hablababla15 Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Pr5Rider ostre to tylko rodzaj napędu więc nie uważam Nie uważam żeby wsadzenie szosowych korb do ostrego koła było tragedią z resztą te mighty też nie są torowe one są "imitacją korb torowych" jak dla mnie. Równie dobrze można by było je wsadzić do szosy. Więc nie rozpaczajmy nad wsadzaniem korb szosowych do ostrego koła jak nad pociętymi przelotkami i tyle. Kupił to kupił i będzie tak jeździł
bobbudowniczy Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 ja swojego czasu jeździłem na ostrym kole w terenie. teraz mam ostrego trekinga. ostre koło to jest rower ze zblokowanym na sztywno napędem i czy to dziecięcy rowerek z napędem na przód czy mtb z balonem 2,4 moz być ostrym kołem a torówką nie będzie. początki cyklizmu to same ostre koła. nie znali jeszcze wolnobiegu więc jeździli na najprostszym rozwiązaniu jakim było ostre koło.
Varg Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Za śmieszny sos masz mocną korbę (to jest to samo co csepel , sturmey , blb ---etc), z przyjemną linią łańcucha , grubym "torowym" blatem , i krótkimi śrubkami. Plug and Play z tego co pamiętam wagowo wychodzi lepiej niż sugino messenger. stestowane i polecamy.
magik2208 Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Tak, ale jak to mówisz teraz skoro już kupione...
marianoitaliano Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Szosowe korby wszystko spoko. Tylko akurat mirage z tego co widzialem, ma dziwnie cienkie blaty, nawet jak na szosowe. Jezeli zajechales juz jedna korbe to ta tez moze byc niewystarczajaco sztywna i wytrzymala. Do tego dlugosc. W szosowych ramach, gdzie suport wisi nisko, potrzebne sa jak najkrotsze ramiona.
magik2208 Napisano 28 Maja 2012 Autor Napisano 28 Maja 2012 A nie jest czasami tak, ze przy prostej linii lancucha grubosc blatu nie ma az takiego wielkiego znaczenia?
grzegosz Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 nie, w przypadku ostrego koła zęby i tak mają na sobie dużą odpowiedzialność i muszą być grube, żeby sprostać swojemu zadaniu napędzania, ale i zwalniania, hamowania itp. Jeździłem na blacie shimano szosowym i nic mu się nie stało niby, ale jednak trochę miał wgryzień od łańcucha, teraz mam csepela, który podobno nie słynie z mocnych blatów, ale nie widać po nim zużycia zbytniego.
magik2208 Napisano 28 Maja 2012 Autor Napisano 28 Maja 2012 nie, w przypadku ostrego koła zęby i tak mają na sobie dużą odpowiedzialność i muszą być grube, żeby sprostać swojemu zadaniu napędzania, ale i zwalniania, hamowania itp. Jeździłem na blacie shimano szosowym i nic mu się nie stało niby, ale jednak trochę miał wgryzień od łańcucha, teraz mam csepela, który podobno nie słynie z mocnych blatów, ale nie widać po nim zużycia zbytniego. W przyszłości blat i tak chcę zmienić na 46z, więc będzie torowy + koło na tył z zębatką 17 na torowej piaście, bo na tarczę nie mogłem dostać i mam 48/18.
newman88 Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Dorzucę swoje trzy grosze, choć pewnie nie wszyscy się zgodzą ;-) Miałem trzy różne korby, dwie szosowe, jedna dedykowana do fixie (pseudo torowa). Teraz mogę powiedzieć, że wole poszukać szosowej używanej z wyższej półki (Dura Ace, Campa Record), pomęczyć się z ustawieniem linii łańcucha i za długimi śrubami do blatu niż kupować blb i inne tego typu rozwiązania. No i kasa. Żeby kupić wysokiej klasy korbę fixową/torową to jest koszt około 500+ pln. Używana Dura Ace / Campa w naprawdę dobrym stanie to 150-250 + blat Gebhardt ~120pln to wychodzi super zestaw za max 370pln. Osobiście nie razi mnie korba szosowa w ramie z hakami otwartymi do tyłu (celowo nie użyłem słowa "torowa"). Podobnie jak nie razi mnie blat przykręcony od wewnętrznej strony. Ktoś powie pewnie coś o odczuciach estetycznych - zgadzam się, są jak najbardziej zachowane. Jak ktoś trzymał w ręku np. Dura Ace 7410 lub Campę Record to wie o czym mówię. ..to tylko moje zdanie.
marianoitaliano Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Magik2208 Bardzo miekkie ratio dobierasz. Oczywiscie nie chce Ci nic narzucac, pojezdzisz to sprawdzisz na sobie, (chociaz mowiles ze robisz spore dystanse wiec sie dziwie). Do tarczy 46t najodpowiedniejsza dla wiekszosci koronka to 16. Ja kupilem wlasnie blat z 48 zebami i do kol na miasto gdzie mozna szybciej pokrecic daje zebatke 17 a do kol po za miasto 16. Ale szesnastka w blacie 48 daje ratio 3,0 gdzie mamy tylko dwa miejsca na gumie gdzie blokuje sie kolo w skidzie, wiec to rozwiazanie nie jest odpowiednie do agresywnej jazdy w miescie, no i troche twardo jak na miasto, chociaz da sie jezdzic newman88 Zgadzam sie z Toba. Duzo bardziej wole szosowa korbe wysokiej klasy, niz chinski kolorowy cukierek. Moze jezdzi sie podobnie, ale "SZYBCIEJ" bede jechal majac na ramieniu grawerke DURA-ACE niz zielona anode hehe Ja mam wlasnie szosowa korbe DA i w drodze do mnie blat stronglight track. Uzywka jedno i drugie i wyszlo mnie to w sumie z przesylkami nie cale 220zl. A przypadkiem to nie od Ciebie kupilem blat? Bo taki sam nick na allegro.
Lextalionis Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Też mam korby DA -7400 jeżeli dobrze pamiętam- i jedyny problem to blaty... Jakoś średnio mi się podoba wizja montowania Csepela (lub czegoś podobnego) a szosowe zębatki średnio się sprawdzają.
magik2208 Napisano 28 Maja 2012 Autor Napisano 28 Maja 2012 Magik2208 Bardzo miekkie ratio dobierasz. Oczywiscie nie chce Ci nic narzucac, pojezdzisz to sprawdzisz na sobie, (chociaz mowiles ze robisz spore dystanse wiec sie dziwie). Do tarczy 46t najodpowiedniejsza dla wiekszosci koronka to 16. Ja kupilem wlasnie blat z 48 zebami i do kol na miasto gdzie mozna szybciej pokrecic daje zebatke 17 a do kol po za miasto 16. Ale szesnastka w blacie 48 daje ratio 3,0 gdzie mamy tylko dwa miejsca na gumie gdzie blokuje sie kolo w skidzie, wiec to rozwiazanie nie jest odpowiednie do agresywnej jazdy w miescie, no i troche twardo jak na miasto, chociaz da sie jezdzic Teraz mam 2,75 przy korbach 175mm i jest ok, idą korby 172,5 i będzie przełożenie 2,66, docelowo 2,71 (czyli 46/17 - ta sama siła używana do deptania co przy 2,75/ 175mm). Zaczynałem z przełożenia 3,4, to była misja... Mam 2,75 i odpowiada mi takie przełożenie, w mieście jeżdżę przelotową prędkością tak 30-34 i uważam to za dobre przełożenie. Co do korb 172,5 - uważam, że 165 to już skrajność na którą się pewnie nigdy nie zdecyduję, chciałem 170, to jest odpowiednia długość, a jako, że jeżdżę w spd-sl myślę, że mogę sobię pozwolić na nieco dłuższe korby
newman88 Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 newman88 Zgadzam sie z Toba. Duzo bardziej wole szosowa korbe wysokiej klasy, niz chinski kolorowy cukierek. Moze jezdzi sie podobnie, ale "SZYBCIEJ" bede jechal majac na ramieniu grawerke DURA-ACE niz zielona anode hehe Ja mam wlasnie szosowa korbe DA i w drodze do mnie blat stronglight track. Uzywka jedno i drugie i wyszlo mnie to w sumie z przesylkami nie cale 220zl. A przypadkiem to nie od Ciebie kupilem blat? Bo taki sam nick na allegro. ...jeśli Ty to Natalia, to Tobie sprzedalem ten blat ;-))) ...to widzę, że konta na Allegro się nie chce założyć...? ;-) Kupiłeś fajny blacik. Ja ciągle zostaję przy 48/17, na moje trasy idealne przełożenie. Co do "SZYBCIEJ" to zupełnie nie chodziło mi o grawerkę i lans. Zwyczajnie miałem w ręku różne korby i gołym okiem widać różnice w jakości wykonania, nie trzeba być żadnym specem. I to miałem na myśli :-)
Krusto Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 tak przypadkiem do tematu.. http://www.ebay.com/itm/TRACK-ROAD-BIKE-CRANKSET-170mm-46T-Campagnolo-XENON-SQUARE-TAPER-NEW-IN-BOX-/380442054601?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item58941d0fc9
marianoitaliano Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 newman88 Tak, ja to Natalia, a wlasciwie moja dziewczyna Mi konto zamkneli pare lat temu jak kolega powystawial aukcje a potem nie zaplacil za wystawienie Zaczynam sie zastanawiac co jest z blatem nie tak skoro wymieniles go na blat z taka sama iloscia zebow. "SZYBCIEJ" to oczywiscie zart i nawiazanie do "szybkich" rowerow z allegro. Po prostu nie wsadzilbym do zadnego ze swoich rowerow takiej tajwanskiej pseudotorowej korby, wole jezdzic na szosowych pieknych korbach ktore swoje juz wytrzymaly. W przyszlosci pewnie wleca jakies torowe korby ale TOROWE, a nie takie do kolorowych szosowych ram, w ktorych powoli po chodnikach kreca sie kilogramowe obrecze. PS. Paczka wyslana?
newman88 Napisano 29 Maja 2012 Napisano 29 Maja 2012 newman88 Tak, ja to Natalia, a wlasciwie moja dziewczyna Mi konto zamkneli pare lat temu jak kolega powystawial aukcje a potem nie zaplacil za wystawienie Zaczynam sie zastanawiac co jest z blatem nie tak skoro wymieniles go na blat z taka sama iloscia zebow. "SZYBCIEJ" to oczywiscie zart i nawiazanie do "szybkich" rowerow z allegro. Po prostu nie wsadzilbym do zadnego ze swoich rowerow takiej tajwanskiej pseudotorowej korby, wole jezdzic na szosowych pieknych korbach ktore swoje juz wytrzymaly. W przyszlosci pewnie wleca jakies torowe korby ale TOROWE, a nie takie do kolorowych szosowych ram, w ktorych powoli po chodnikach kreca sie kilogramowe obrecze. PS. Paczka wyslana? Z blatem wszystko OK, więc nie masz się co martwić. Delikatne ślady zużycia tak jak pisałem na aukcji. A historia jest prosta: wymieniałem korbę i postanowiłem starą sprzedać razem z blatem. W międzyczasie zamówiłem nowy blat Gebhardt. Z racji małego zainteresowania korbą z blatem postanowiłem sprzedać osobno. Dlatego tak to dziwnie wygląda, że wymieniam 48 na 48 Wysyłka około 14, wcześniej nie dałem rady. ...już nie zaśmiecam! reszta na priv
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.