Skocz do zawartości

[tarczowe] Tektro Auriga - tarcie przedniego hamulca


gandw1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kupiłem dzisiaj rower AGang Ritual 6.0 z hamulcami tarczowymi Tektro Auriga Comp. Hamulce są skuteczne i dają fajną siłę hamowania, ale przedni trze lekko o tarczę. Jak rower jest 'zimny' i zakręce w powietrzu kołem to tego nie ma, a jak się jedzie to słychać rytmiczne tarcie. Nie wiem czy to zacisk nie odbija do końca czy tarcza jest krzywa? Z tyłu hamulec ten sam, ale efekt nie występuje.

 

Rower mam na gwarancji, ale nie mam za bardzo czasu jechać to naprawić, może coś doradzicie?

 

Czytałem żeby popuścić śruby mocujące zacisk i nacisnąć klamkę, ale nie wiem czy ten sposób dotyczy wszystkich hamulców tarczowych czy tylko Shimano? Szukałem coś o Tektro Auriga ale niewiele o nich informacji. Mógłby ktoś dokładniej opisać ten sposób z odkręcaniem zacisku?

 

Rower jest 'leżakiem' z 2011, więc może coś się tam 'zastało'.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten sposób z poluzowaniem zacisku jest stosowany we wszystkich praktycznie rodzajach zacisków hamulców tarczowych. Czasem amortyzatory przednie mają kiepską sztywność i może występować ocieranie tarczy a jak tylko zakręcisz kołem w powietrzu nic nie ociera. Spróbuj się trochę pobawić to nic nie kosztuje a nóż Ci się uda. Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czasem mi w powietrzu nic nie ociera, a czasem regularnie delikatnie szumi, nie wiem od czego to zależy - koło po zakręceniu ręką kręci się baardzo długo, także tarcie jest niewielkie, ale odgłos denerwujący. Możesz napisać jak dokładnie zrobić ten manewr z poluzowaniem zacisku?

 

Jak sprawdzić sztywność amortyzatora? Tam mam RST Vogue Air, także myślę że całkiem dobry jak na potrzeby crossa.

 

Mam też wrażenie szumienia jak mocniej się pochylam w zakręcie na asfalcie, ale to chyba opony? Ciśnienie mają dobre - 4,5 bar, ale bieżnik - kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak amor jest mało sztywny a klocek blisko tarczy to właśnie zaczyna ocierać, miałem tak w XCM, ale to było strasznie mocno.

Co do regulacji zacisku to odkręć śruby od zacisku i zaciś mocno klamkę po czym przykręć śruby. Jeśli ciągle będzie ocierać to odkręć tylko jedną i popchnij kciukiem zacisk w jedną ze stron i kręć kołem aż nie będzie ocierać i tak przykręć śrubę. Sprawdź jeszcze czy tarcza jest dobrze dokręcona do piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czasem mi w powietrzu nic nie ociera, a czasem regularnie delikatnie szumi, nie wiem od czego to zależy - koło po zakręceniu ręką kręci się baardzo długo, także tarcie jest niewielkie, ale odgłos denerwujący. Możesz napisać jak dokładnie zrobić ten manewr z poluzowaniem zacisku?

 

Jak sprawdzić sztywność amortyzatora? Tam mam RST Vogue Air, także myślę że całkiem dobry jak na potrzeby crossa.

 

Mam też wrażenie szumienia jak mocniej się pochylam w zakręcie na asfalcie, ale to chyba opony? Ciśnienie mają dobre - 4,5 bar, ale bieżnik - kostka.

Mam te same hamulce i też miałem z tym taki klopot, bo trzeba przyznac ze to denerwuje. Jezeli tarcza ociera ciagle to trzeba ustawic zacisk(luzowanie srob, wciskanie klamki i dokrecanie jednoczesnie) jezeli zas obciera co jakis okreslony obrot kola, to trzeba tarcze naprostowac(ja robilem to recznie, bez odkrecania tarczy). Jest też taka opcja, ze hamulce po jakims czasie sie dotra i wtedy moze przestac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerem zrobiłem może 30km, także też liczę że w pewnym stopniu efekt ustąpi, ale spróbuję z tym odkręcaniem zacisku. Czasem trze w jednym miejscu, a czasem prawie na całym obwodzie - zależy to od rozgrzania i obciążenia - koło w powietrzu trze słabiej niż podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerem zrobiłem może 30km, także też liczę że w pewnym stopniu efekt ustąpi, ale spróbuję z tym odkręcaniem zacisku. Czasem trze w jednym miejscu, a czasem prawie na całym obwodzie - zależy to od rozgrzania i obciążenia - koło w powietrzu trze słabiej niż podczas jazdy.

Ja wlasnie zmienilem rst gila pro tnl na sr suntour i ten problem juz mnie nie nawiedza tak czesto. Ale jak tarcza jest prosta i dobrze ustawiony zacisk to powinien problem ustapic;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie straszcie mnie... RST może nie jest najlepszą marką, ale Vogue jest jednym z najwyższych jej modeli, one chodzą koło 800-900zł, montują je w wyższych modelach crossowych Authora. Nie chce mi się wierzyć że nowy widelec jest do kitu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem tego sposobu z poluzowaniem zacisku i faktycznie w powietrzu koło przestało szumieć, dopóki się na nim nie przejechałem. Potem zaczął szumieć tak jak przedtem.

 

Trochę się przyjrzałem i wydaje mi się że jest wyczuwalny malutki luz na piaście. Jak mam napisane na niej 'Cartridge Bearings' to znaczy że są łożyska maszynowe i nie da się na nich regulować luzu?

 

I jeszcze mam wrażenie że można by trochę naciągnąć szprychy - mogą one mieć wpływ na hamulec tarczowy? Czy raczej nie?

 

Coś czuje że i tak będę musiał na serwis jechać - ale to w ostateczności bo nie mam za bardzo kiedy. I boje się że mnie zbyją że 'tak ma być' albo że 'to się dotrze' :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie szprych nie ma wpływu na hamulec tarczowy lecz luz na piaście jak najbardziej. Gadałem z facetem w serwisie i odradza mi piasty na łożyskach maszynowych ponieważ szybko padają po maratonach i błotnistych wyprawach, a na kulkach rozbierasz, czyścisz, dajesz nowy smar i w drogę dalej :)

Proponuje Ci na razie trochę przymknąć na to oko i starać się dużo jeździć. Z biegiem czasu hamulce się dotrą i szumienie zniknie.

Co do serwisu to pewnie i tak musisz się wybrać do nich na przegląd "0" żeby posprawdzali wszystkie mechanizmy a przy okazji przekażesz wszelakie soje spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, no wystarczy że jadę powyżej 20-25km/h i już nic nie słyszę oprócz wiatru i szumu opon ;) Zaciski mam dobrze ustawione, ustawiałem kilka razy, dokręcone kluczem dynamometrycznym. Jak coś to będę informował jak się sprawa rozwinęła. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły / sugestie to temat dalej otwarty - prosze pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...