Skocz do zawartości

[Opona] 4 warunki - co polecacie?


Gość hymmm

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hymmm

Jaka opone polecacie na 26 cali MTB, która by spełniała te 3 warunki:

 

- do 70 zł max za sztukę (najlepiej do 50 zł), nowa rzecz jasna;

 

- waga do 600 gram;

 

- bieżnik coś na styku semi-slick a do XC (styl jazdy 60% teren i 40% ulica)

 

- szerokość 1,90-2,10

 

Teraz mam Kende Kobre (30 zł, waga niby 580 gram) ale strasznie cięzko się je zakłada/zdejmuje, i raczej w teren nie bardzo. Może jest coś lepszego?

 

Jednym zdaniem, tani ideał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ggsklep sa maxxisy hard drive 2.1 drut 560g po 34zl

1.8 po 66zl udalo mi sie wyrwac kevlarki

nie wiem czy teraz maja dostepne

 

irc mythos 540/550g 65zl sztuka 2.1 kev

swietne opony,trudno mi znalezc dla nich konkurencje

 

continental explorer pro - cos kolo 50zeta

jeszcze niektorzy polecaja irc serac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental Explorer Pro - teraz to prawie 60% u Ciebie wiec spokojnie ujdą. Do tego są lekkie i tanie. Dzisiaj pierwszy dzien je testowalem na asfalcie - glosno sie tocza ale nawet lekko. Sa bardzo nerwowe (pewnie dlatego ze jeszcze wloski maja - trudno je opanowac na asfalcie). Jednak wzgledem starego slicka toczą sie nawet niezle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spider2000

Mam obecnie IRX Mythos XC 2.1 (jeszcze stara wersja). Jako, że tylna opona się zużyła muszę ją wymienić... dużo osób poleca continental explorer pro... czy będzie to dobry wybór? Słyszałem także, że opony continentala 2.1 są dużo węższe od innych 2.1... czy to prawda?

 

I jeszcze jedna sprawa... czy continentalów można używać zarówno jako opony napędowej i kierunkowej czy powinno sie jakoś inaczej dobierać oponki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest osoba, która jeździła zarówno na Mythosach XC jak i Conti Explorer pro i może je porównać?

 

Czy ewentualne połączenie

przód: IRC Mythos XC 2.1

tył. Conti Explorer Pro 2.1

Ma sens czy lepiej wymienić cały zestaw (opone na przodzie mam raczej nie zużytą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłam kiedyś na Mythosach 1,9", a teraz na Conti Escape 2,1", czyli faktycznie 1,9" (nieco podobny bieżnik do Explorera) - odnoszę wrażenie, że Conti lepiej trzymają na podjazdach, choć w piachu obie opony idą podobnie (czyli całkiem przyzwoicie jak na ich rozmiar). Na asfalcie też zasadniczej różnicy nie odczuwam (pamiętam, że na Mythosach śmigało się świetnie, ale i Escape'y ciągną bardzo dobrze). Tempa ścierania się jeszcze nie mogę porównać, bo Mythosy były dużo dłużej używane (znikały szybko).

Pozdrówko sprawozdawcze :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj kumpel przyjechal na takim zestawie jak ty pisales :D

przód: IRC Mythos XC 2.1

tył. Conti Explorer Pro 2.1

 

mythos jest swietny, a przod to juz wogole wymiata :D

jak bedize na gg to dopisze jego spostrzezenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Paviarotti dlaczego Conti zakładasz inaczej na przód i inaczej na tył?

 

W takim razie jak ja T i jak na P ?

 

3vh2115vcbutnpbgm.jpg

 

bo generalnie zakłada sie tak jak na tej grafie ...

 

Jak na ciągnikach :angry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, Conti EX Pro ma też sporo negatywnych opini w necie, jak sie rozejrzec ....

 

że mikropekniecia, że ciezko kierunkują, ze sie scieraja, ze łatwo o gumę.

 

Raczej bym wolał coś takiego, gdzie po śrdoku oponki jest zawsze jakiś pas gumy, który oddala te rejony od ostych kamyszków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak:

- przód Kenda Kobra - 570 g

- tył Schwalbe Black Jack Light 26/2,1 - 540 g podobno

 

 

Co myślicie o takim zestawie?

Razem tylko 80-90 zł

 

Teraz będe musiał wypróbować w terenie, boje sie o Kobre, że za delikatna na kamienie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Continentalach robiłem ostatnio ostre XC/enduro.

Na początku złapałem mikropękniecie z tyłu, ale zakleiłem i jest dobrze. Widoczne jest takze z tyłu małe przeciecie.

Z przodu ledziutko uchodzi mi powietrze wiec tez pewnie gdzies zrobilem dziurke.

Ale kilka razy porządnie dobiłem oponkę i szalałem 45 km/h w dół po małych, nawet ostrych kamyczkach i to z róznymi cisnieniami (mój błąd)

Mysle ze do typowego XC bede bdb, do czegos ostrzejszego nie polecam.

Na plus moge zaliczyc bdb trakcje w lesie, na podjazdach i zjazdach, w zakrętach są nie takie złe, w miare trzymają a na śliskim też mi sie całkiem dobrze jeździlo.

Jedyny minus to taki ze troche ise szybko zapychają i potem trudno jest je oczyscic ale to aż tak bardzo nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie teraz zakreciliscie :) bo zastanawiam sie miedzy tymi oponami IRC i Conti chce wyienic komplet. na allegro conti jest po 60 a irc po 65. ciezko mi sie zdecydowac :025: :)

 

Na allegro mozna tez kupic za 100 komplet maxxisa calibosa i krakena. Co myslicie ?jezdzil ktos na tym?

 

http://www.allegro.pl/item97768686__extral...os_kevlar_.html

 

http://www.allegro.pl/item97936524__extral...en_kevlar_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...