Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour XCM Lockout


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zauwazylem ze w przednim amortyzatorze Suntour XCM Lockout 100mm wydobywa sie jakies dziwne stukanie podczas jazdy po malych dzurach/wertepach. Pzzejechalem na nim ok 1300km, zawsze jezdzilem bez blokady. Dzisiaj w celu przetestowania, po zablokowaniu stukanie ustepuje. Dodam ze amorek jest dosyc miekki, kiedy siadam na rower troszke juz sie ugina oraz ze uzytkowany byl glownie na sciezkach rowerowych kilka razy na sciezkach polnych itp. Co to moze stukac? Jak to moge naprawic? Gwarancja w ski team to obejmuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu bawić się w gwarancję. Rozbierz amortyzator i zobacz czy coś się nie poluzowało. Może złapał Ci luzy. To typowe i nic z tym nie zrobisz. Tak naglę zaczął stukać? Sprawdzałeś czy dźwięk nie dochodzi ze sterów?

Tak sprawdzilem wszystko dokladnie. To raczej amortyzator, poniewaz kiedy go zablokuje zadnych innych odglosow nie slychac. Rozebrac go moge przez odkrecenie srub na samym koncu widelca? Nie bede mial problemu ze zlozeniem? Co w srodku moglo sie poluzac, ze wydobywa dzwieki? Kompletnie sie nie znam na amorkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Suspension+Fork/3435/XCM+V3/SF11-XCM+V3+HLO+26%27.html

 

Tak, to te śruby. Konstrukcja jest tak prosta, że na pewno nic nie zepsujesz. Popatrz sobie na instrukcję suntour'a Masz tam filmiki i manuale do amortyzatorów. Co się mogło poluzować trudno powiedzieć. Jak coś tam będzie miało luz to zobaczysz. Możesz tez wykręcić sprężynę od góry i zobaczyć czy jest dobrze przesmarowana. Być może to ona obija o ścianę goleni i masz takie metaliczne uderzenie. Jak rozbierzesz to przy okazji przesmaruj w środku i skontroluj czy coś się nie zużywa za szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobny problem podczas jazdy na delikatnych dołeczkach. Domyślam się że to sprężyna dzwoni. Jeżeli wykręcam regulację do max to własnie jest taki dźwięk jakby sprężyna przed ugięciem musiała dotknąć tej regulacji. Jeżeli wkręcę regulację tak 3 obroty to problem ustaje. Pewnie jakaś gumowa podkładka pod sprężynę załatwi sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...