chrzanu Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Witam. Ostatnio zauwazylem ze w przednim amortyzatorze Suntour XCM Lockout 100mm wydobywa sie jakies dziwne stukanie podczas jazdy po malych dzurach/wertepach. Pzzejechalem na nim ok 1300km, zawsze jezdzilem bez blokady. Dzisiaj w celu przetestowania, po zablokowaniu stukanie ustepuje. Dodam ze amorek jest dosyc miekki, kiedy siadam na rower troszke juz sie ugina oraz ze uzytkowany byl glownie na sciezkach rowerowych kilka razy na sciezkach polnych itp. Co to moze stukac? Jak to moge naprawic? Gwarancja w ski team to obejmuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Nie ma sensu bawić się w gwarancję. Rozbierz amortyzator i zobacz czy coś się nie poluzowało. Może złapał Ci luzy. To typowe i nic z tym nie zrobisz. Tak naglę zaczął stukać? Sprawdzałeś czy dźwięk nie dochodzi ze sterów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanu Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Nie ma sensu bawić się w gwarancję. Rozbierz amortyzator i zobacz czy coś się nie poluzowało. Może złapał Ci luzy. To typowe i nic z tym nie zrobisz. Tak naglę zaczął stukać? Sprawdzałeś czy dźwięk nie dochodzi ze sterów? Tak sprawdzilem wszystko dokladnie. To raczej amortyzator, poniewaz kiedy go zablokuje zadnych innych odglosow nie slychac. Rozebrac go moge przez odkrecenie srub na samym koncu widelca? Nie bede mial problemu ze zlozeniem? Co w srodku moglo sie poluzac, ze wydobywa dzwieki? Kompletnie sie nie znam na amorkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Suspension+Fork/3435/XCM+V3/SF11-XCM+V3+HLO+26%27.html Tak, to te śruby. Konstrukcja jest tak prosta, że na pewno nic nie zepsujesz. Popatrz sobie na instrukcję suntour'a Masz tam filmiki i manuale do amortyzatorów. Co się mogło poluzować trudno powiedzieć. Jak coś tam będzie miało luz to zobaczysz. Możesz tez wykręcić sprężynę od góry i zobaczyć czy jest dobrze przesmarowana. Być może to ona obija o ścianę goleni i masz takie metaliczne uderzenie. Jak rozbierzesz to przy okazji przesmaruj w środku i skontroluj czy coś się nie zużywa za szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GaX Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Też mam podobny problem podczas jazdy na delikatnych dołeczkach. Domyślam się że to sprężyna dzwoni. Jeżeli wykręcam regulację do max to własnie jest taki dźwięk jakby sprężyna przed ugięciem musiała dotknąć tej regulacji. Jeżeli wkręcę regulację tak 3 obroty to problem ustaje. Pewnie jakaś gumowa podkładka pod sprężynę załatwi sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.