Skocz do zawartości

[Składany do 3000] Pomoc w ocenie wyboru części


adms31

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

planuję złożyć rower z następujących części:

 

Rama - Accent El Nino

Amortyzator - SR Raidon RL Air

Koła - Alex rims DH19

Kierownica - Accent Basic

Mostek - Accent AS-35 AH

Przerz. Przód - Shimano Acera FD-M360 lub Shimano Alivio FD-M412

Przerz. Tył - Shimano Alivio RD-M410

Kaseta - Shimano HG50

Korba + suport - Shimano FC-M442 + Shimano BB-ES25

Łańcuch - Shimano HG50 lub Shimano HG53

Manetki - Shimano Acera SL-M410

Hamulce - Shimano Deore M535

Klamki - Shimano Deore BL-M595

Sztyca - Accent SP-252

 

Powiedzcie mi, proszę, czy podane części będą ze sobą współgrać? Najbardziej chodzi mi o napęd. Jeżeli mielibyście propozycje innych części w podobnej cenie, również chętnie przeczytam.

 

Pozdrawiam,

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Odświeżę temat, bo mam dylemat co do napędu. Korba FC-M442 z największą tarczą 44T będzie sie gryzła z przerzutką FD-M360/FD-M412.

Nie wiem czy kupić korbe Alivio FC-M410 koniecznie na octalink i z przodu FD-M360/FD-M412 czy wziąć korbe FC-M442 i z przodu FD-M430?

 

Zastanawiam się też nad ilością przełożeń. Do tej pory miałem 3x8 i cenię sobie tą opcje za tanie części. 3x9 będzie mnie więcej kosztować przy serwisie i jak dla mnie jedna koronka więcej nie jest warta takiej dopłaty. Jednak nie wiem czy korba FC-M442 i z przodu FD-M430 (domyślnie do napędu 3x9) będzie dobrze działać z kasetą i przerzutką na 8. Niby kompatybilne będzie, ale czy to ma sens?

 

A co do hamulców to nie kupuje oddzielnie zacisków i klamek, kupiłem cały zestaw M535, może w przyszłości wymienię sobie same klamki.

 

Pozdrawiam

Napisano

Odświeżę temat, bo mam dylemat co do napędu. Korba FC-M442 z największą tarczą 44T będzie sie gryzła z przerzutką FD-M360/FD-M412.

Nie wiem czy kupić korbe Alivio FC-M410 koniecznie na octalink i z przodu FD-M360/FD-M412 czy wziąć korbe FC-M442 i z przodu FD-M430?

 

Zastanawiam się też nad ilością przełożeń. Do tej pory miałem 3x8 i cenię sobie tą opcje za tanie części. 3x9 będzie mnie więcej kosztować przy serwisie i jak dla mnie jedna koronka więcej nie jest warta takiej dopłaty. Jednak nie wiem czy korba FC-M442 i z przodu FD-M430 (domyślnie do napędu 3x9) będzie dobrze działać z kasetą i przerzutką na 8. Niby kompatybilne będzie, ale czy to ma sens?

 

A co do hamulców to nie kupuje oddzielnie zacisków i klamek, kupiłem cały zestaw M535, może w przyszłości wymienię sobie same klamki.

 

Pozdrawiam

 

Korby od 9sp działają bezproblemowo z napędami 8sp

 

Samemu taki użytkuje w rowerze crossowym

Napisano

Tylko nie wiem, który zestaw:

I - korba FC-M442 + przerzutka FD-M430

II - korba FC-M410 + przerzutka FD-M360/FD-M412?

 

I co z tylną przerzutką? RD-M410 będzie dobra, czy szukać czegoś innego? Może RD-M591?

Napisano

Witam,

 

planuję złożyć rower z następujących części:

 

 

 

 

Trochę lipny ten rower jak za 3000zł. Przecież za taką sumę to możesz mieć Epicona, Przerzutki XT, Korbę M-552, hamulce M-596. Ja bym na pewno nie dał 3 koła za osprzęt Alivio.

Napisano

Coś tu okropnie drogo Ci to wszystko wyszło :P jak na max alivio i to jeszcze nie wszędzie :P sama składam rower i dziwi mnie taka wartość.

Napisano

To bardziej wygląda jak sprzęt 1500-1750 PLN.

 

 

Za 3000zł można poskładać na tej ramie rower na Epiconie, całym Deore 2012 3x10 DynaSys. Kołach lżejszych prawie 400 gram. Oraz lepszymi hamulcami.

Napisano

Sytuacja się troche zmieniła, bo będzie Epicon LOD i rama Author Traction 20". Kwota też się zmieni, bo będzie 2600-2700zł.

Co do napędu to mam zgryz, bo chciałbym zostać przy 3x8. Jakieś konkretne propozycje? I co z tymi kołami?

Napisano

Tak jak koledzy napisali wyżej trochę słaby osprzęt jak za te pieniądze. Jeśli już koniecznie chcesz pozostać przy napędzie 8 rz. to poskładaj go z porządnych części dopóki jest jeszcze jako taki wybór. Na Twoim miejscu zrobił bym taką kombinację: przerzutka tylna http://www.rowerotek...Shadow-247.html lub nawet http://www.cyklotur....RZUTKA_DEORE_XT, przednia http://www.cyklotur....ka_przednia_SLX, kaseta http://www.rowerowy....ano_alivio_hg50 lub http://www.cyklotur....KASETA_DEORE_LX do tego korba z mocowaniem na octalink http://www.cyklotur...._KORBOWY_FCM521 lub http://www.cyklotur...._KORBOWY_FCM442, koła z mocowaniem Center Lock http://www.cyklotur....MTB/KOLA_WHMT15. Z porządnych manetek pod 8 sp to zostały już tylko Alivio chyba, że znajdziesz coś u SRAMA (typu gripshift).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pozwolę sobie na ponowne odświeżenie tematu, bo sytuacja jest elastyczna, rozważam kilka opcji.

Wszystko rozbija się o koła. Chciałbym na nie przeznaczyć 600zł, wpadły mi w oko takie: http://allegro.pl/kola-26-na-tarcze-novatec-d711-d712-alex-xd-lite-i2416405526.html

Jednak aluminiowy bębenek wymusiłby u mnie przejście na system 3x9. Więc musiałbym pewnie zaopatrzyć się w kasetę XT.

W ogóle zastanawiam się nad napędem i chyba przejdę na 3x9, bo jest bardziej popularny od 3x8, gdzie zaczynają się problemy np. z manetkami.

Do tej pory śmigałem na kasecie Hg50 i jednym łańcuchu, jak się zjechało to wymieniałem całość. Nie wiem, czy było to dobre, zmieniałem kasetę co ok. 3kkm.

Przy przejściu na 3x9 pewnie zastosowałbym 3 łańcuchy. I myślę, że początkowy większy koszt zarówno kasety, jak i łańcuchów zwróci mi się dłuższą eksploatacją między wymianami.

 

I teraz nie wiem czy podane wyżej koła + kaseta XT (myślałem nad SLX, ale pająk ma na 3ch zębatkach, co jest raczej półśrodkiem) czy inne koła na piastach bez alu bębenka i kaseta CS-HG61?

Które rozwiązanie będzie lepsze/trwalsze?

Napisano

kup nowa kasete acery pod 8 i sie nie przejmuj

 

bebenek do novateca kosztuje 80zl, a jak sie zajedzie to mozesz nastepny kupic stalowy

 

nie ma z tym zadnego problemu...

Napisano

Czyli koła na alu bębenku i do tego kaseta HG50 bez pająka?

 

Reasumując, co do napędu i kół:

Koła: http://allegro.pl/ko...2416405526.html

Kaseta: CS-HG51

Do tego dobrej klasy łańcuch XT - HG91

Zastanawiałem się nad 3ma łańcuchami np HG53, ale chyba przy tak tanim napędzie wystarczy mi jeden XT i potem all do wymiany.

A jak padnie mi bębenek to wymienię na stalowy (85zł bodajże). A upychanie zszywek między kasetę a bębenek?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Myślę o złożeniu roweru w cenie do 3000 i uważam, że nie da się zmieścić epicona i dyna-sys

w tej cenie. Moja konfiguracja na deore 2010:

 

CZĘŚĆ CENA WAGA

SUMA 3305 11244

Epicon LOD 570 1700

fd-m591 74 174

rd-m592 145 281

hg50 82 360

hg53 53 270

fc-m590 249 1000

sl-m590 przód 89 150

sl-m590 tył 89 150

koła WH-MT15 359 1989

opony 130 1000

rama 550 1800

siodło 90 300

kierownica 40 200

wspornik 40 350

mostek 50 150

stery 70 150

zaciski 15 30

pancerze 20 40

hamulce br-m596 470 800

pedały pd-m540 120 350

 

ceny z bikestacja i allegro, waga z rowerowawaga.pl

 

Myślę o ramie Accent Peak.

Czy naprawdę jest szansa żeby ten rower ważył poniżej 11.5 kg? Czy też o czymś zapomniałem?

Gotowe rowery w podobnej cenie mają zwykle lepszy napęd, ale gorszy amortyzator i hamulce

i ważą 12-13 kg - znacznie więcej.

Napisano

Oczywiście jeszcze dochodzą dętki:

maxxis ultralight 45 260

 

CENA 3351

WAGA 11505

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...