Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jak już sprawa załatwiona to też dopnę się do tematu ;)

 

co sądzicie o takim zestawie:

 

Piasta Przednia Shimano 29er HB-M629

Piasta Tylna Shimano 29er FH-M629

Szprychy DT Swiss competition 2.0/1.8/2.0 mm

obręcze DT Swiss X400

 

budżet naprawdę okrojony do max 900-1000zł

ważę 95 kg i jeżdżę absolutnie rekreacyjnie, ale w bardzo trudnym terenie: korzenie, skały, ostro w góre ostro w dół. Chciałbym na kołach zaoszczędzić ok 0.5kg, moje obecne to 2.3kg. ale nie kosztem wytrzymałości.

Napisano

Ja chciałem dorzucić tylko swoje 3grosze .

W moim 29erze (author taction/manitou towerpro) mam 2 pary kół.

Pierwsza para to obręcz trekingowa ALESA ok 50 pln ,piasty shimano M475 100pln szprychy Mach 2,1 mm 50gr/szt waga kompletu to 2kilo cena ok 300zeta za parę.

Drugi zestaw to piasty xtm775 DT swiss 2.0 i obręcze mavic.

Pierwszy zestaw pamięta czasy kiedy moja waga przekraczała 135kg i do dzisiaj nie udało mi się zrobić im krzywdy chociaż katuje je po kamieniach korzeniach betonowych płytach i miejskich dziurach.....nowo złożony zestaw był już centrowany 2 razy.... na szczęście mam na zaplot wieczystą gwarancję więc serwis jest za darmo :) ale w/g mnie koła muszą być bezawaryjne bo mnie dobija jak muszę wracać do domu z centrą....zaraz bym je zutylizował ze złości. Moja rada jak masz 100kg to kup tanie mocne ciężkie koła i schudnij!!! jak będziesz ważył 78 kg i robił długie strome podjazdy to warto inwestować w lekkie szybkie lajtowe koła do mtb. Na płaskim ,400gram na 2 kołach dla amatora nie ma znaczenia jak musi być lekko to zakładam przełajowe gumy 35c po 300g każda i już jestem 1/2 kg na wadze do przodu, na odcinku 42km które robię co dziennie, taka zmiana owocuje czasem krótszym o 1,5-2 minuty... biorąc pod uwagę temperaturę wiatr zmienność mojej formy ,ilość innych użytkowników na drodze to watrość DLA MNIE pomijalna( mam 20kg balastu=nadwagi :) )

Inną sprawą to brak szerokich obręczy do 29era aby bezpiecznie użytkować gumy szersze niż 2,1cala....

Napisano

Już części leżą przede mną. Generalnie z ciężkimi ludzmi to tak, że albo coś ultra topornego jak Ty mówisz, chociaż patrze trochę z przymrużeniem oka, albo bardzo drogie bo wytrzymałość z najwyższej półki.

Napisano

Inną sprawą to brak szerokich obręczy do 29era aby bezpiecznie użytkować gumy szersze niż 2,1cala....

 

Piszesz o obręczach tanich, czy tak ogólnie? Szerokie obręcze oczywiście istnieją, ale nie są tanie (ot chociażby 'mocniejsze' wersje ZTR, WTB Frequency i23).

 

Sam ujeżdżam 2.2" na obręczy o szerokości wewn. 19mm - nie ma tragedii, aczkolwiek dwoma czy trzema milimetrami więcej bym nie pogardził :)

Napisano (edytowane)

Kadargo - jak ze wszystkim, poki nie sprobujesz i nie zobaczysz, ze na szerszej obreczy race king trzyma jak twoje gravity, to bedziesz zadowolony :) wszystko sprowadza sie do kompromisu dajacego odpowiednie trzymanie przy mozliwie niskiej masie

 

Teodoryk - na szalenstwa te obrecze na bank sie nie nadaja przy 95kg, chocby sam bog to zaplatal

Edytowane przez nabial
Napisano
Teodoryk - na szalenstwa te obrecze na bank sie nie nadaja przy 95kg, chocby sam bog to zaplatal

 

Dzięki za odpowiedź , też trochę się bałem że 400g to ciut za mało na wytrzymałe obręcze ;)

 

jakieś propozycje please ?

Napisano (edytowane)

arch ex, albo jak ci nie zalezy na szerokosci wew felgi to wtb i19, na wadze i23, a jak mozesz przebolec i 19mm wew i wyzsza mase, to mavic tn719 - pancerniak

Edytowane przez nabial
Napisano
jak ci nie zalezy na szerokosci wew felgi

 

no właśnie jakie są zalety szerokich felg i wady wąskich ? ;) czy do felgi o szer wewn 17mm można założyć opony 2.3?

 

sorry że jeden pod drugim ale nie mogę edytowac postów, chciałem zapytać gdzie jest ten "złoty środek" w szerokości felgi

 

bo szczerze mówiąc bałbym się 17mm i opony 2.3 ;)

Napisano (edytowane)

wsadzic sie wszystko da...swego czasu chwile jezdzilem na oponie 28mm zalozonej na felge, ktora zewnetrznie miala 27,5 :) szersza obrecz daje bardziej plaski grzbiet opony, co poprawia trzymanie, mozna smigac na nizszym cisnieniu, opona nie plywa tak w zakretach, lepiej amortyzuje, trudniej dobic....i tak mozna jeszcze troche

 

w skrocie - j/w

 

zloty srodek...do opon 2.0-2.3" najlepiej miec wewnetrznie 21-23mm...nie mam porownania z obreczami 25-30mm, ale co by to dalo, skoro wybor zaden - i tak jest mocno ograniczone pole manerwu z 21-23

Edytowane przez nabial
Napisano
zloty srodek...do opon 2.0-2.3" najlepiej miec wewnetrznie 21-23mm..

 

od wczoraj trochę zgłębiłem temat, przeczytała team29er prawie od deski do deski ;) no i wybór padł na ZTR Arch EX 29" 21mm , trochę się martwię że ciężko się na nie zakłada opony, ale może dam radę ;)

 

dzięki za pomoc

Napisano

Mam koła na Arch EX, jestem ciekawy jak Tobie pójdzie zakładanie opony

 

Jeszcze nie testowałem ich w terenie więc ciężko coś powiedzieć o wytrzymałości

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Cześć,

 

wracam do mojego tematu, bo spotkałem się z czymś głęboko mnie zastanawiającym.

Pierwszy raz sam liczyłem długość szprych, trochę o tym poczytałem, wykonałem pomiary wielokrotnie, dość dokładne, zresztą zgadzające się z danymi z kalkulatorów z wyborem modelu piasty i obręczy. Wyniki wychodziły podobne między różnymi stronami, różnica +/- 1mm no i już miałem zamawiać szprychy, ale postanowiłem wgryźć się w kalkulator DT swiss, bo wszędzie ludzie piszą, że jest niezawodny i co? I ZONK, już wam pokazuje screen:

 

co%20to%20ma%20byc.jpg

 

Chodzi mi o wynik tylnego koła, czy ja coś źle robie, czy co, przecież to nie jest możliwe, w innych kalkulatorach wychodzi wynik rzędu 289/290mm

 

Ps. dla przypomnienia, obręcze mavic TN 719 disc, piasty hope pro evo 2 przód jest pod ośkę QR15, wszystko na 36 otworów, szprychy DT competition, nyple mosiężne 12mm

 

W końcu jakie powinienem szprychy kupic ? ...

 

z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...